تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 17:21
69 بازدید
کد خبر : 3255

۷ اپلیکیشن آشپزی که شما را به آشپز حرفه‌ای تبدیل می‌کند

۷ اپلیکیشن آشپزی که شما را به آشپز حرفه‌ای تبدیل می‌کند

استفاده از اپلیکیشن آشپزی به این معنی نیست که ما آشپزی بلد نیستیم. تعداد زیادی برنامه آشپزی وجود دارد که به اهداف مختلفی طراحی شده‌اند. کامل‌ترین آنها می‌تواند به ما در آشپزی بهتر و ایده گرفتن کمک کند.

خیلی از افراد هستند که تا به حال تجربه پخت یک املت ساده را هم ندارند. یا اینکه با فوت و فن پخت بهتر آن آشنا نیستند. اما استفاده از اپلیکیشن آشپزی به این معنی نیست که ما آشپزی بلد نیستیم. تعداد زیادی برنامه آشپزی وجود دارد که به اهداف مختلفی طراحی شده‌اند. کامل‌ترین آنها می‌تواند به ما در آشپزی بهتر و ایده گرفتن کمک کند.
خوشبختانه این روزها دیگر نیازی به کتاب‌های آشپزی محدود نداریم. چون ابزارهای هوشمند مانند موبایل را می‌توانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم تا به یک آشپز حرفه‌ای تبدیل شویم. خوبی اپلیکیشن‌های آشپزی اینجاست که علاوه بر پیشنهادات عالی برای دستور پخت غذاها، دسرها، نوشیدنی‌ها و انواع سالاد و… می‌توانید به تبادل نظر با سایر افراد بپردازید تا از آنها ایده آشپزی بگیرید. با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بهترین برنامه‌های کاربردی برای آشپزی را معرفی کنیم.

۱. اپلیکیشن آشپزی SideChef گزینه‌ای عالی برای تازه‌کارها

اپلیکیشن آشپزی

اگر تازه کار هستید و می‌خواهید از آشپزی ساده شروع کنید، SideChef گزینه‌ای عالی برای شما می‌تواند باشد. این برنامه بیش از ۴ هزار دستور آشپزی دارد. تمرکز اصلی آن بر ساده‌تر کردن آشپزی است. به همین دلیل افراد تازه کار به کمک آن می‌توانند به بهترین شکل به سمت حرفه‌ای شدن پیش روند. طرز تهیه غذاها در SideChef به صورت مرحله به مرحله و بسیار ساده توضیح داده شده است. در کنار آنها هم ویدیوها و عکس‌های مختلف قرار داده شده است تا کار را آسان‌تر کند.
وقتی تصاویر غذاها را ببینیم و مواد اولیه آن را مد نظر قرار دهیم، بهتر می‌توانیم غذای مورد علاقه و مورد نظر خود را تهیه کنیم. نکته خوب اینجاست که می‌توانید مقدار حجم غذای مورد نظر را در این برنامه تعیین کنید تا به نسبت آن، میزان مواد اولیه را مشخص کند.

۲. اپلیکیشن متنوع BigOven

این اپلیکیشن آشپزی بیش از ۳۵۰ هزار دستور پخت غذا و خوراکی را برای شما به همراه دارد. با نصب BigOven نه تنها به تعداد زیادی دستور پخت دسترسی خواهید داشت، بلکه می‌توانید عکس‌هایی که از غذاهای خود می‌گیرید را آپلود کنید تا دیگران هم آن را مشاهده کنند. جالب‎‌ترین قسمت BigOven اینجاست که می‌توانید ۳ ماده غذایی در دسترس خود را در آن تایپ کنید تا به شما دستور پخت غذاهای مربوط به آنها را نمایش دهد.
این برنامه مانند شبکه اجتماعی عالی برای آشپزان است و شما می‌توانید از آشپزی اطرافیان، خانواده و حتی آشپزهای ماهر باخبر شوید.

۳. اپلیکیشن آشپزی Yummly

مزیت Yummly نسبت به سایر برنامه‌ها، موتور جستجوی سریع و فوق هوشمند آن است. دستورالعمل‌های آشپزی زیادی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حتی می‌توانید مطابق با سبک زندگی و عادات غذایی خود این برنامه را شخصی سازی کنید. مثلا اگر به ماده غذایی خاصی مانند قارچ حساسیت دارید می‌توانید آن را به لیست اضافه کنید تا غذاهایی که در آنها قارچ وجود دارد را به شما نمایش ندهد. حتی به بهترین شکل گزینه‌های جایگزین آن را به شما پیشنهاد خواهد داد. در حالت کلی می‌توانید فیلترهای دلخواهی تنظیم کنید تا به بهترین شکل نتیجه بگیرید.
حتی غذاهایی که دوست ندارید یا بیشتر دوست دارید را هم می‌توانید در این فیلترینگ مشخص کنید.
Yummly فروشگاهی از وسایل ضروری آشپزی دارد که می‌توانید مستقیما آنها را از آنجا خریداری کرد.

۴. آشپزی با Cookpad

یکی از بهترین مواردی که باعث می‌شود تا ما آشپز حرفه‌ای تبدیل شویم، تبادل نظر با افراد حرفه‌ای است. Cookpad محیطی مجازی برای تبادل دستورالعمل‌ها را دارد تا بتوانید از طریق آن با دوستان، خانواده و افراد دیگر یا آشپزان ماهر تبادل نظر کنید.
دسته بندی‌های مختلفی برای دستورالعمل‌های مواد غذایی وجود دارد. از این طریق نمایه‌های مختلفی برای هر کاربر ایجاد می‌شود تا بتوانید مواردی که به تازگی بارگذاری شده‌اند را ببینید. حتی می‌توانید با سلایق سایر افراد هم آشنا شوید.

آخرین به روزرسانی این برنامه آشپزی، امکان دسترسی به دستورالعمل‌ها بدون اتصال به اینترنت را هم فراهم کرده است. خوشبختانه Cookpad مدام در حال بروزرسانی است تا طبق نیاز کاربران خدمات مفیدی را ارائه دهد.

۵. اپلیکیشن آشپزی Paprika

اپلیکیشن آشپزی

Paprika یکی از بهترین برنامه‌های قابل نصب روی ویندوز، مک، اندروید و ios است.
در این اپلیکیشن می‌توانید به مدیریت دستور پخت غذاهای مختلف بپردازید. یعنی امکان ذخیره دستوراتی که در دنیای اینترنت پیدا می‌کنید را در این برنامه خواهید داشت. جالب است که امکان افزودن دستور پخت غذاهایی که خودتان ترکیب آنها را پیدا کردید یا برای منطقه خاصی هستند را خواهید داشت. حتی می‌توانید دستور پخت خیلی از غذاها را در این برنامه به فروش بگذارید.

۶. Hippie Lane مخصوص افرادی که به تهیه دسر علاقه‌مند هستند

آشپزی فقط به پخت غذا و سالاد محدود نمی‌شود. دنیای دسر تنوعی از طعم‌های دلنشین را دارد که طبق دستورات متعدد، سلایق متعدد را هم می‌تواند پوشش دهد.
Hippie Lane یک اپلیکیشن آشپزی است ولی روی تهیه انواع دسر تمرکز دارد. افرادی که علاقه بیشتری به تهیه دسر دارند و می‌خواهند تنوعی از دسرهای سراسر جهان را به راحتی تهیه کنند، باید Hippie Lane را نصب کنند.

اپلیکیشن آشپزی

تنوعی از دسرهای گیاهی، انواع میان وعده‌ها، کیک‌های تولد و جشن، انواع بیسکوییت و کوکی و خیلی از دسرهای دیگر در این برنامه آموزش داده شده است. حتی در این برنامه تمرکز بالایی روی دسرهای فاقد شکر تصفیه شده، گندم یا گلوتن و لبنیات شده است.
به همین دلیل می‌توانید هم دسر بپزید و از طعم آن لذت ببرید و هم سلامت خود را تضمین کنید. اما اگر دستورات بیشتری در این برنامه نیاز داشته باشید لازم است پرداخت درون برنامه انجام دهید.

۷. اپلیکیشن آشپزی Epicurious

این برنامه کاربردی شهرت زیادی بین آشپزهای حرفه‌ای و حتی مبتدی دارد. رابط کاربری ساده آن سبب جذب خیلی از افراد شده است. با نصب Epicurious می‌توانید بیش از ۳۵ هزار دستور پخت را در دست داشته باشید. از خصوصیات خوب این برنامه امکان ارتباط صوتی است. در نتیجه وقتی چشم‌ها و دست‌ها مشغول آشپزی هستند، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین این برنامه مجهز به تایمر هوشمند است که به وسیله آن می‌توانید زمان پخت غذا را در نظر بگیرید.

تجربیات شما

برنامه‌های مختلفی در زمینه آشپزی و پخت غذاهای مختلف وجود دارد. برخی از آنها ممکن است تخصصی باشند و روی یک نوع پخت تمرکز کرده باشند یا برخی دیگر موارد متنوع را پوشش دهند. اما شما از چه روشی برای یادگیری آشپزی استفاده می‌کنید؟ برنامه‌ی کاربردی پیشنهادی شما چیست؟
پیشنهادات خود را در قسمت ارسال دیدگاه‌ها برای ما و سایر همراهان رژیم نیوز درج کنید تا از آنها بهره‌مند شویم.

 

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید