تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 9:09
134 بازدید
کد خبر : 2865

رژیم آمریکایی چیست | نمونه برنامه و غذاهای مصرفی

رژیم آمریکایی چیست | نمونه برنامه و غذاهای مصرفی

وقتی اکثر مردم نام رژیم آمریکایی را می‌شوند، احتمالاً به یک رژیم غذایی بسیار ناسالم فکر می‌کنند. غذا‌های بسته‌بندی شده فراوان، فست فود‌های با محتوای چربی بسیار بالا و غیره.

وقتی اکثر مردم نام رژیم آمریکایی را می‌شوند، احتمالاً به یک رژیم غذایی بسیار ناسالم فکر می‌کنند. غذا‌های بسته‌بندی شده فراوان، فست فود‌های با محتوای چربی بسیار بالا و غیره. با این حال، وقتی به رژیم آمریکایی که در آمریکا به رژیم ساحلی جنوبی معروف است نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این یک برنامه رژیمی است که برخلاف بسیاری از مدل‌های رژیم شوک، به مدل تغذیه سالم نزدیک‌تر است.

چاقی و در نتیجه بیماری‌های قلبی عروقی یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در آمریکا است. در مطالعات انجام شده برای جلوگیری از این امر، توصیه‌هایی برای افزایش مصرف چربی‌های سالم، افزودن سبزیجات و میوه‌ها و غلات بیشتر به رژیم غذایی وجود دارد. در کنار این توصیه‌ها، از افراد چاق خواسته می‌شود که وزن خود را کاهش دهند. رژیم لاغری آمریکایی با درک نزدیک به این توصیه‌ها برنامه‌ریزی شده است و در مقایسه با بسیاری از رژیم‌های غذایی کم کالری، یک مدل رژیم نسبتاً سالم است. هدف کلی این رژیم، تغییر تعادل کلی غذا‌هایی است که می‌خورید تا به کاهش وزن و سبک زندگی سال برسید.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که فست فود و غذاهای ناسالم زیادی مصرف می‌کنید، می‌توانید به کمک رژیم غذایی آمریکایی وزن خود را کم کنید و همچنین برای سلامت بدن خود یک گام موثر برداشته باشید.

رژیم آمریکایی

رژیم آمریکایی

چه کسانی نباید رژیم آمریکایی را انجام دهند؟

افراد مبتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت، فشار خون، کم‌کاری تیروئید، نارسایی کلیه و کبد، نقرس، زنان باردار و شیرده، کودکان و سالمندان که رژیم غذایی خاصی دارند، نباید از این رژیم غذایی پیروی کنند. مصرف مقادیر زیاد سبزیجات، برخی میوه‌ها و غذا‌های غلات کامل برای برخی بیماری‌ها مناسب نیست. افرادی که از دارو‌های مرتبط با خونریزی استفاده می‌کنند، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنند. جدای از این، در صورت داشتن مشکل سلامتی یا مصرف هر گونه دارویی، قبل از پیروی از این رژیم باید با متخصص تغذیه و پزشک خود مشورت کنید.

رژیم آمریکایی ۱۵ روزه

این رژیم برای ۱۵ روز طراحی شده است که در برنامه غذایی آن یک قطره الکل، شکر، نمک، نان (تازه) وجود ندارد. ترکیب مورد نظر محصولات باید بدون تغییر مصرف شود تا تغییری در متابولیسم بدن ایجاد شود. در طول رژیم، روزانه بیش از یک و نیم لیتر آب جوشیده گرم مصرف نکنید. کاهش وزن باید ۷-۸ کیلوگرم باشد.

توجه: از روز هشتم تا پانزدهم رژیم غذایی باید تا روز اول به ترتیب معکوس تکرار شود. تقریباً تمام کاهش وزن تخمین‌زده شده در هفته اول اتفاق می‌افتد و در هفته دوم فقط ۱۰۰-۱۵۰ گرم در روز کم می‌شود. اسفناج، کاهو و کرفس را می‌توان با کلم تازه، گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی جایگزین کرد.

منوی رژیم غذایی آمریکایی:

شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه
  • ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز سفت، اسفناج، گوجه فرنگی
  • شام: یک تکه گوشت آب پز، سالاد سبزیجات با  آب لیموی تازه

یکشنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه، ۱ کراکر
  • ناهار: یک تکه گوشت آب پز، سالاد سبز
  • شام: یک تکه ژامبون، کفیر

دو شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه، ۱ کراکر
  • ناهار: کرفس سرخ شده در روغن نباتی، ۱ گوجه فرنگی، ۱ میوه کوچک
  • شام: ۲ تخم مرغ آب پز، یک فنجان هویج رنده شده، یک تکه پنیر

سه شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه
  • ناهار: ۱ تخم مرغ آب پز سفت، یک فنجان هویج رنده شده، یک تکه پنیر
  • شام: مقدار زیادی سالاد میوه

چهارشنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه
  • ناهار: ماهی بدون چربی بزرگ
  • شام: یک فنجان هویج رنده شده با آب لیموی تازه

پنج شنبه

  • صبحانه: قهوه سیاه، کراکر
  • ناهار: تکه بزرگ مرغ، سالاد سبز
  • شام: ۱ تخم مرغ آب پز، یک فنجان هویج رنده شده

جمعه

  • صبحانه: چای بدون شکر، کراکر
  • ناهار: تکه بزرگ مرغ، سالاد سبز
  • شام: عادی، بدون رژیم، اما کم

رژیم غذایی آمریکایی

رژیم آمریکایی

رژیم آمریکایی ۴ هفته‌ای

نویسنده این رژیم غذایی محبوب، مربی تناسب اندام و متخصص تغذیه آمریکایی، دیوید کرش است. ماهیت آن مصرف بیشتر غذا‌های پروتئینی و حداقل کربوهیدرات است. رژیم آمریکایی ۴ هفته‌ای یا رژیم نیویورک طرفداران زیادی دارد. از جمله در میان افراد مشهور مانند هایدی کلوم، سارا کانر، نائومی کمپبل، لیو تایلر و سایر افراد مشهور که در یک زمان وزن کم کردند.

رژیم آمریکایی ۴ هفته‌ای به سه مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول رژیم (۲ هفته طول می‌کشد) سخت‌ترین محدودیت‌ها وجود دارد.

کربوهیدرات‌ها به طور کامل از منو حذف می‌شوند. در مرحله دوم و سوم (مدت آن‌ها ۲ و ۴ هفته است) مجاز است به تدریج غذا‌های ممنوعه را وارد رژیم غذایی کنید. شما باید ۵ بار در روز غذا بخورید. فاصله بین وعده‌های غذایی ۳ ساعت است.

بخش اجباری هر مرحله از رژیم، فعالیت بدنی است. نویسنده توصیه می‌کند بیشتر پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و هر روز تمریناتی را روی گروه‌های مختلف عضلانی انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی نیویورک کاملاً سفت و سخت و نامتعادل است (به خصوص در مرحله اول). این رژیم برای همه مناسب نیست. در صورت داشتن هر گونه بیماری مزمن، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

مرحله ۱: ۲ هفته

الکل، شیرینی، چربی، غلات، ماکارونی، نان، کلوچه، سیب زمینی، برنج ممنوع است. اساس رژیم غذایی، پروتئین است. سبزیجات، ماهی، مرغ، بوقلمون، لبنیات، آجیل، قارچ و تخم مرغ بخورید.

مرحله ۲: ۱ هفته

محدودیت‌ها در این مرحله شدت کمتری دارند. در منو، می‌توانید به تدریج میوه‌ها، غلات کامل، سیب زمینی را معرفی کنید. روزی یک بار جایز است به خودتان چیزی شیرین بدهید اما در حد اعتدال.

مرحله ۳: ۱ هفته

دیگر محدودیت سختی وجود ندارد. محصولاتی را که در دو مرحله اول ممنوع شده بودند به تدریج مصرف کنید. اما سعی کنید آرد و شیرینی‌ کمی مصرف کنید. در غیر این صورت، وزن به همان سرعتی که رفته است، برمی گردد.

نکاتی که در رژیم لاغری آمریکایی باید رعایت کنید

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از رعایت رژیم آمریکایی دریافت کنید، لازم است که به نکات و اصول اساسی آن به صورت کامل پایبند باشید. رعایت این اصول باعث می‌شوند تا در مدت‌زمان کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه و مدنظرتان برسید.

کنترل مصرف نوشیدنی‌ها

اولین نکته‌ای که باید در طول رژیم رعایت کنید، مربوط به مصرف نوشیدنی‌های مختلف است. به خاطر داشته باشید که در رژیم لاغری آمریکایی، شما باید تا دو هفته از مصرف چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها کافئین دار خودداری کنید. نوشیدنی‌هایی که قند زیادی دارند مانند نوشابه، دلستر، آبمیوه‌های صنعتی و … نیز در این برهه ممنوع هستند. تنها نوشیدنی فوق‌العاده در طول رژیم، آب است. شما می‌توانید روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب مصرف کرده و از آن نهایت لذت را ببرید.

کاهش میزان رستوران رفتن

طبق تحقیقات انجام‌شده، غذایی که شما در رستوران میل می‌کنید، معمولا چند برابر غذای خانگی است؛ به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که رستوران رفتن به تنهایی باعث چاقی و اضافه‌وزن می‌شود.

همچنین شما از میزان سلامتی مواد غذایی استفاده‌شده در طبخ غذاها نیز اطلاع ندارید. در همین راستا توصیه می‌شود که در طول رژیم غذایی آمریکایی، برای حداقل دو هفته باید از رفتن به رستوران و استفاده از غذاهای آماده، شدیدا پرهیز کنید.

مصرف غذای فوری، انواع سوسیس کالباس، پاستا و … نیز در این زمان ممنوع است. توصیه می‌کنیم که از غذاهای رژیمی آماده نیز استفاده نکنید؛ چراکه برای طعم دار شدن این غذاها به آن‌ها مقدار زیادی شکر اضافه می‌شود که تأثیری سوء در روند لاغری شما می‌گذارد.

دقت به برچسب روی مواد غذایی

اکثر برندهای تولیدکننده مواد غذایی مختلف در سرتاسر جهان، بر روی بسته‌بندی محصولات خود، مواد به کاررفته در آن‌ها را درج می‌کنند. طبق تحقیقات افرادی که به این برچسب‌های روی بسته‌بندی توجه می‌کنند و سپس خرید خود را انجام می‌دهند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، به مراتب لاغرتر و دارای تناسب اندام بیشتری هستند. با این کار شما می توانید میزان کالری مواد غذایی را روی برچسب آن ها ببینید و برای رژیم کالری شمار نیز از آن استفاده کنید.

عدم تحمل گرسنگی در رژیم آمریکایی

همان‌طور که اشاره کردیم رژیم آمریکایی به نوعی جایگزین کردن عادات غذایی سالم به جای غذاهای ناسالم است. در نتیجه اصلا احتیاجی نیست که گرسنگی را تحمل‌کنید. شما هر زمانی که احساس گرسنگی داشتید، می‌توانید در کنار خانواده یا به تنهایی، به خوردن مواد غذایی سالم بپردازید.

رژیم لاغری امریکایی چیست

رژیم آمریکایی چیست

آدامس جویدن در رژیم لاغری آمریکایی

طبق تحقیقات انجام‌شده، آدامس جویدن می‌تواند تأثیر مثبتی در روند لاغری شما بگذارد. از همین رو در این رژیم افراد به این کار تشویق می‌شوند. معمولا هنگام جویدن آدامس، پیام‌هایی با مضمون سیری به مغز ارسال‌شده و به دنبال آن از ترشح هورمون‌های گرسنگی جلوگیری می‌شود. افرادی که عادت به ریزه‌خواری دارند، می‌توانند از این راهکار استفاده کرده و نتیجه آن را در کوتاه‌مدت ببینند.

ورزش در کنار رژیم

همه ما از تأثیر ورزش و رژیم لاغری به صورت هم‌زمان آگاه هستیم. در صورتی که بتوانید این دو عامل اصلی لاغری را باهم پیش ببرید، می‌توانید در مسیر کاهش وزن، به موفقیت چشمگیری برسید.

مزایای رژیم لاغری آمریکایی چیست؟

رژیم آمریکایی، مزایای متعددی به دنبال دارد که باعث شده تا افراد زیادی به استفاده از آن متمایل شوند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از اصلی‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم.

  • توجه ویژه به تمام وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها
  • تأکید به مصرف آب در طول روز
  • توجه به میان وعده‌ها
  • تأکید به مصرف میوه و به دنبال آن جلوگیری از یبوست
  • توجه به برچسب روی مواد غذایی
  • پرهیز از غذاهای آماده و رستورانی
  • عدم نیاز به تحمل گرسنگی

معایب رژیم امریکایی

رژیم امریکایی نیز مانند سایر رژیم‌ها و روش‌های لاغری، معایبی نیز دارد که شما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. یکی از عیوب اصلی این رژیم، دوره طولانی‌مدت آن است. این رژیم با تغذیه سالم و به جا به کاهش وزن شما کمک می‌کند، از همین رو ممکن است نسبت به رژیم‌های دیگر در مدت‌زمان بیشتری شما را به وزن دلخواهتان برساند. در صورتی که ورزش را با رژیم خود ترکیب کنید، می‌توانید تأثیر این عامل را به صورت کامل از بین ببرید.

عیب دیگری که برخی از افراد به این رژیم نسبت می‌دهند، هزینه بالای آن است. بدیهی است که تهیه مواد غذایی سالم و تشکیل یک برنامه غذایی سالم، هزینه زیادی را به دنبال دارد و نمی تواند به عنوان یک رژیم لاغری کم هزینه استفاده شود. چنانچه شما برای سلامتی خود ارزش قائل هستید و به آن اهمیت می‌دهید، باید این هزینه را پرداخت کنید.

توصیه‌های کلی برای کاهش وزن

ما به شدت توصیه می‌کنیم که قبل از شروع کاهش وزن در رژیم آمریکایی با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا از بیماری‌ها و ویژگی‌هایی که در  چنین رژیم غذایی غیرقابل قبول است، حذف شود.

همه انواع سیستم غذایی آمریکا به معنای رد هر غذایی بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر است، بنابراین باید برنامه خود را با این نیاز تنظیم کنید که زودتر از خواب بیدار شوید و زودتر به رختخواب بروید.

هر سیستم تغذیه‌ای که انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که آب کلید کاهش وزن مؤثر است. حداقل دو لیتر آب آشامیدنی تمیز باید در روز نوشیده شود.

مانند هر رژیم دیگری، رژیم آمریکایی، محدودیت‌های ملموسی را بر رژیم اعمال می‌کند. همه متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سرگیجه، کاهش قدرت و خواب آلودگی، رژیم غذایی را با مصرف ویتأمین‌های پیچیده همراه کنید.

در طول کاهش وزن باید بیشتر در فضای باز باشید، از استرس و تنش دوری کنید و به اندازه کافی بخوابید.

اگر نتوانستید مقاومت کنید و به خودتان اجازه دادید که غذا‌های شیرین یا چرب بخورید، حتماً آناناس یا گریپ فروت تازه میل کنید. این میوه‌ها تجزیه چربی‌ها را تسریع می‌کنند و به حذف آن‌ها از بدن کمک می‌کنند.

 

منبع: اندام برتر

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید