تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 7:40
31 بازدید
کد خبر : 6960

۷۸ درصد مرگ و میر‌ها به دلیل بیماری‌ های غیرواگیر است

۷۸ درصد مرگ و میر‌ها به دلیل بیماری‌ های غیرواگیر است

هر چند بیماری‌ های غیرواگیر عامل ٧٨ درصد مرگ و میر‌ها هستند، اما تشخیص این بیماری‌ها ساده است و به سهولت می‌توان ابتلا یا عدم ابتلا به آن را تشخیص داد.

بیماری‌های غیرواگیر

بیماری‌ های غیرواگیر

بهنام لشگرآرا گفت: هر چند بیماری‌ های غیرواگیر عامل ٧٨ درصد مرگ و میر‌ها هستند، اما تشخیص این بیماری‌ها ساده است و به سهولت می‌توان ابتلا یا عدم ابتلا به آن را تشخیص داد.

بیماری‌ های غیرواگیر علت اکثر مرگ و میر‌ها

در همین راستا پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» از بیست آبان با هدف شناسایی افراد در معرض خطر بیماری‌های دیابت و فشارخون آغاز شده است تا علاوه بر افزایش آگاهی و ارتقای سلامت مردم در این زمینه، پیشگیری‌های لازم در مورد این بیماری‌ها انجام شود.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: از آنجایی که پرفشاری خون و دیابت، جزو بیماری‌هایی هستند که سبب مرگ و میر و ناتوانی زیادی می‌شوند، بنابراین شناسایی به موقع و درمان آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

او با بیان اینکه در فاز نخست «پویش ملی سلامت» دو عامل خطر، یعنی فشارخون و دیابت غربالگری می‌شود، افزود: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به منظور بهبود کیفیت خدمات خود در خصوص پیشگیری و کنترل دیابت و فشارخون بالا، پرسشنامه‌ای را به صورت الکترونیک طراحی کرده است تا با بررسی میزان آگاهی عموم مردم در خصوص پیشگیری و کنترل دیابت و فشارخون بالا، بتواند خدمات با کیفیت و دقیق‌تری را به مردم ارائه دهد.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای تکمیل پرسشنامه بررسی میزان آگاهی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های دیابت و فشارخون به آدرس مراجعه کنند.

منبع:یاشگاه خبرنگاران

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید