تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 9:47
76 بازدید
کد خبر : 8785

۳ تاثیر آب نارنج بر لاغری+ بهترین زمان مصرف آب نارنج

۳ تاثیر آب نارنج بر لاغری+ بهترین زمان مصرف آب نارنج

آب نارنج سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

نارنج از جمله مرکبات خوشمزه است که عموماً در خطه سرسبز شمال مصرف کننده بیشتری دارد. آب نارنج سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. این میوه آبدار به دلیل خواص چشمگیری که دارد به عنوان بخشی از رژیم لاغری درنظر گرفته می‌شود. در مقاله امروز رژیم نیوز قصد داریم به بررسی تاثیر آب نارنج بر لاغری بپردازیم.

تاثیر آب نارنج بر لاغری

آب نارنج به روش‌های مختلفی به کاهش وزن کمک می‌کند. این روش‌ها عبارتند از:

  • افزایش سوخت و ساز بدن: آب نارنج حاوی سینفرین است، یک ماده‌ی آلکالوئیدی که می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند. افزایش متابولیسم به معنای سوزاندن کالری بیشتر در طول روز است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
  • کاهش اشتها: آب نارنج حاوی فیبر و برای کاهش اشتها مفید است. فیبر باعث می‌شود که شما احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و کمتر غذا بخورید.
  • دفع سموم: آب نارنج به دفع سموم بدن کمک می‌کند. خبر خوب اینکه با افزودن آب نارنج به رژیم سم زدایی می‌توانید از سلامت عمومی بدن خود نیز مطمئن شوید.

طریقه مصرف آب نارنج برای لاغری

برای بهره‌مندی از خواص آب نارنج برای لاغری، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی مصرف کنید. ساده‌ترین روش مصرف آب نارنج، نوشیدن آب نارنج تازه است. همچنین می‌توانید آب نارنج را با آب مخلوط کرده و بنوشید. علاوه بر این، می‌توانید آب نارنج را به اسموتی‌ها، سالاد، یا غذاهای دیگر اضافه کنید.

علاوه بر این، می‌توانید آب نارنج را با سایر مواد مغذی مانند لیمو، زنجبیل یا عسل ترکیب کنید تا به لطف طعم بهتری که دارد، خواص آن نیز چندبرابر شود.

برای اینکه آب نارنج بیشترین تاثیر را در کاهش وزن داشته باشد، بهتر است آن را به روش‌های زیر مصرف کنید:

  • آب نارنج تازه: آب نارنج تازه بهترین گزینه برای مصرف است. زیرا حاوی بیشترین مقدار مواد مغذی است.
  • آب نارنج بدون شکر: آب نارنج صنعتی معمولاً حاوی مقادیر زیادی شکر است. بنابراین بهتر است از آب نارنج بدون شکر یا آب نارنجی که در خانه تهیه می‌کنید نوش جان کنید.
  • آب نارنج با عسل: عسل یک شیرین‌کننده طبیعی است که می‌تواند به شیرین کردن آب نارنج و افزایش تاثیر آب نارنج بر لاغری کمک کند.

بهترین زمان مصرف آب نارنج برای کاهش وزن

بهترین زمان مصرف آب نارنج برای کاهش وزن، ناشتا است. با این حال، شما می‌توانید آب نارنج را در طول روز نیز مصرف کنید. به طور کلی، توصیه می‌شود که روزانه ۲ تا ۳ لیوان آب نارنج بنوشید. با این حال، اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از مصرف آب نارنج با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض مصرف آب نارنج

در صورت مصرف بیش از حد آب نارنج ممکن است عوارض زیر ایجاد شود:

سوزش سر دل

حالت تهوع

استفراغ

اسهال

همچنین افرادی که به بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده یا اثنی‌عشر مبتلا هستند، باید در مصرف آب نارنج احتیاط کنند.

مصرف آب نارنج برای چه کسانی مناسب نیست؟

فردی در حال گرفتن آب نارنج است.

فردی در حال گرفتن آب نارنج است.

آب نارنج یک نوشیدنی طبیعی و سالم است که حاوی مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین C، پتاسیم، فیبر، و فلاونوئیدها است. این مواد مغذی می‌توانند به کاهش وزن اصولی در کنار یک رژیم غذایی سالم، کمک کنند. با این حال، مصرف آب نارنج برای برخی از افراد مناسب نیست.

  • افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده، اثنی‌عشر، یا رفلاکس معده ( آب نارنج می‌تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود).
  • افراد مبتلا به سنگ کلیه: آب نارنج حاوی سیترات است که می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود.
  • افراد مبتلا به دیابت: آب نارنج حاوی قند است. بنابراین جدای از تاثیر آب نارنج بر لاغری، افراد دیابتی باید در مصرف آب نارنج احتیاط کنند.
  • زنان باردار و شیرده: مصرف آب نارنج در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

آیا مصرف مرکبات در رژیم لاغری باعث کاهش وزن می‌شود؟

مرکباتی مانند پرتقال، نارنج، لیمو، گریپ فروت، و نارنگی، از جمله میوه‌های پرطرفدار و خوش‌طعم هستند که خواص زیادی برای سلامتی دارند. یکی از این خواص، تاثیر بر کاهش وزن است.

  • مرکبات حاوی مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین C، پتاسیم، فیبر، و فلاونوئیدها هستند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.
  • ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود متابولیسم بدن کمک کند.
  • پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب کمک کند.
  • فیبر می‌تواند باعث ایجاد احساس سیری شود و به کاهش اشتها و مصرف کالری کمتر کمک کند.
  • فلاونوئیدها ترکیبات گیاهی هستند که می‌توانند به کاهش جذب چربی از غذاها کمک کنند.

در یک مطالعه که در مجله Nutrition and Metabolism منتشر شد، مشخص شد که مصرف روزانه ۲۵۰ میلی‌لیتر آب پرتقال باعث کاهش وزن و چربی بدن در افراد مبتلا به چاقی می‌شود.

در مطالعه دیگری که در مجله Journal of Nutrition منتشر شد، مشخص شد که مصرف روزانه ۱۰۰ گرم پرتقال باعث کاهش وزن و چربی سوزی بدن در افراد مبتلا به سندرم متابولیک می‌شود.

بنابراین مصرف مرکبات در رژیم لاغری مخصوصاً بهره مندی از تاثیر آب نارنج بر لاغری. با این حال، برای اینکه مرکبات بیشترین تاثیر را در کاهش وزن داشته باشد، بهتر است آن‌ها را به روش‌های صحیح و در مقدار مناسب مصرف کنید.

با مرکبات و میوه‌ها برای لاغری اقدام کنید!

آب نارنج یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است که می‌تواند در بخشی از فرایند کاهش وزن نقش داشته باشد. درصورتیکه گیاهخوار و اهل رژیم گیاهخواری هستید یا به خوردن میوه بیشتر علاقه دارید، توصیه می‌کنیم از تاثیر آب نارنج بر لاغری غافل نمانید و در کنار یک رژیم لاغری اصولی و ورزش منظم، مرکبات بیشتری میل کنید.

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید