تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 - 3:24
104 بازدید
کد خبر : 1103

خواص فوق العاده دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش اشتها

خواص فوق العاده دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش اشتها

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. البته این دمنوش خواص دیگری هم دارد. از جمله می‌توان به کاهش موهای زائد، کاهش درد پریودی، بهبود سیستم گوارش و … اشاره کرد. این دمنوش حاوی مقادیر بالایی از چندین نوع آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. البته این دمنوش خواص دیگری هم دارد. از جمله می‌توان به کاهش موهای زائد، کاهش درد پریودی، بهبود سیستم گوارش و … اشاره کرد. این دمنوش حاوی مقادیر بالایی از چندین نوع آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای اینکه بدانید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد در ادامه به آن می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

آشنایی با گیاه نعناع

نعنا که با نام نعناع هم شناخته می شود که مانند گیاهان شناخته شده ای مثل مریم گلی ،ریحان ، مرزنگوش ، مرزه ، آویشن ، اسطوخودوس

و بادرنجبویه از خانواده نعناعیان است.

جالب است بدانید که نعناع شباهت های بسیار زیادی از نظر عطر و خواص با گیاه پونه دارد.نعناع که با نام نعنا هم شناخته می شود یکی از گیاهان

دارویی است که اغلب به صورت نعناع تازه و نعناع خشک شده استفاده می شود. گفته می‌شود جویدن برگ نعناع تازه یک روش طبیعی برای درمان

سکسکه می باشد. طبع نعناع گرم و خشک است. نعناع نام بیش از ۱۲ گونه ی گیاهی مختلف است که دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، فیتوسترون،

اسید فنولیک، تریترپن ها، فلانوویید، آنتوسیانین ها، ساپونین ها و کاروتنوئیدها، پروتئین، فیبر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین C، آهن و ویتامین A می باشند.

  • تاثیر دمنوش نعناع برای کاهش درد پریودی
  • خواص چای نعناع برای کاهش موهای زائد
  • خواص دمنوش نعناع برای لاغری
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش با چای نعناع
  • دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو
  • طرز تهیه دمنوش نعناع
  • مضرات احتمالی چای نعناع
خواص دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست.

تاثیر دمنوش نعناع برای کاهش درد پریودی

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست. این دمنوش تاثیر زیادی در کاهش نفخ شکم، دردهای شدید شکمی و گرفتگی قاعدگی دارد. همچنین می‌تواند انقباضات دیواره‌ی رحم را کمتر کند. این دمنوش طبع گرمی دارد و می‌تواند درد پریودی را به راحتی تسکین دهد. برای تاثیر بهتر آن توصیه می‌شود در روز قبل از پریودی یا در همان روز اول، ۲-۳ بار در روز دمنوش نعناع را میل کنید.

خواص چای نعناع برای کاهش موهای زائد

یکی دیگر از خواص دمنوش نعناع، کاهش موهای زائد است. دلیل وجود موهای زائد در بدن زنان، افزایش هورمون‌های اندروژن و هورمون‌های مردانه است. براساس تحقیقاتی که در زمینه‌ی خواص دمنوش چای نعنا در کاهش موهای زائد صورت گرفته، مشخص شده است که نوشیدن دو فنجان چای نعناع به مدت یک هفته، سطح هورمون آندروژن را کاهش می‌دهد. بنابراین تاثیر زیادی در جلوگیری از رشد موهای زائد دارد.

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است

وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند.

خواص دمنوش نعناع برای لاغری

یکی دیگر خواص چای نعناع، تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری است. اگر چه نباید گفت که چای نعناع برای لاغری جادو می‌کند، اما تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد. وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. در نتیجه شما سریع‌تر احساس سیری می‌کنید و از غذا خوردن دست می‌کشید. دمنوش نعناع تاثیر زیادی در کاهش اشتهای کاذب دارد. بنابراین در دراز مدت به کاهش وزن کمک می‌کند.

بهبود عملکرد سیستم گوارش با چای نعناع

یکی دیگر از خاصیت‌های دمنوش نعناع برای لاغری کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. می‌دانید که برای لاغری سیستم گوارش باید به خوبی عمل کند. هضم سریع‌تر موادغذایی و دفع مواد زائد از بدن به لاغری شما کمک می‌کند. دمنوش نعناع دقیقاً همین نتیجه را برای سیستم گوارش به همراه دارد.
این دمنوش ماهیچه‌های دستگاه گوارش را نرم‌تر می‌کند. همچنین با افزایش جریان صفرا، باعث دفع بیشتر کلسترول خون می‌شود. از سوی دیگر به کاهش نفخ معده و سوءهاضمه کمک می‌کند.

دمنوش نعناع برای لاغری مفید است

دمنوش نعناع برای لاغری مفید است

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند.

دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند. همچنین با خاصیت چربی‌سوزی و سم‌زدایی برای کاهش وزن مؤثر است.

برای درست کردن دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:
به اندازه‌ی دو لیوان آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس به آن یک قاشق نعناع خشک یا ۱۰ عدد برگ نعناع اضافه کنید. ۱ عدد لیموی تازه را هم به این چای اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا دمنوش به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کتری یا سماور دم بکشد. بعد از این مدت، دمنوش حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید.
اگر دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو را قبل از صبحانه بخورید، تاثیر بیشتری بر روی لاغری دارد. زنجبیل و لیمو هر دو خاصیت ضدالتهابی دارند. وقتی با نعناع ترکیب می‌شوند، بی‌تردید تاثیر آن‌ها بیشتر می‌شود.

طرز تهیه دمنوش نعناع

حالا که متوجه شدید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد خوب است که با آموزش درست کردن آن را هم یاد بگیرید.
برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا چند برگ تازه‌ی نعناع را بشویید. سپس داخل قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. حالا اجازه دهید این چای به مدت ۷ دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور) دم بکشد. بعد از این چای نعناع حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید.

 

چای نعناع برای لاغری

چای نعناع برای لاغری و کاهش وزن

مضرات چای نعناع

یک نکته مهم که باید در مورد چای نعناع رعایت کنید، تعادل در مصرف این چای است. فراموش نکنید که زیاده‌روی در خوردن هر ماده‌ی غذایی یا دمنوش مضراتی را به همراه دارد. پس در مصرف این دمنوش به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اگرچه مصرف چای نعناع برای لاغری مفید است، اما اگر به مشکلات گوارشی از جمله ریفلاکس معده مبتلا هستید، مصرف آن باعث بدتر شدن این وضعیت می‌شود.
  • اگر به سنگ صفراوی مبتلا هستید، از مصرف چای نعناع خودداری کنید.
  • این دمنوش برای کودکان و نوزادان مناسب نیست و باعث اسپاسم در آن‌ها می‌شود.
  • بانوان باردار باید از خوردن چای نعنا در ماه‌های اول خودداری کنند. زیرا باعث سقط جنین می‌شود.

منبع: سایت کرفس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید