تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 5:24
66 بازدید
کد خبر : 3324

کالری زیتون سبز| زیتون برای لاغری شکم

کالری زیتون سبز| زیتون برای لاغری شکم

کالری زیتون سبز چقدر است؟از آنجایی که در رژیم های لاغری و کاهش وزن یا تناسب اندام، مواد غذایی حاوی چربی های اشباع را محدود می کنیم و مصرف انواع روغن ها و مواد غذایی که چربی های ترانس بالایی دارند را کاهش می دهیم، پس بدنمان با کمبود منابع چربی مواجه می شود که می بایست از منابع چربی سالم در رژیم غذاییمان استفاده کنیم.

کالری زیتون سبز چقدر است؟ ۴Kcal
مقدار: ۱ عدد
کالری: ۴ kcal
چربی: ۰.۴ g
کربوهیدرات: ۰ g
پروتئین: ۰ g
Green Olives

احتمالا تا اینجا که آمده اید، عاشق زیتون هستید و در هر وعده غذایی زیتون به یک جزو جداناشدنی غذایتان تبدیل شده است. اما اینجاست که یک دغدغه بزرگ اضافه می شود. آم هم این است که کالری زیتون سبز چقدر است؟ آیا مصرف زیتون سبب افزایش وزن نمی شود؟ زیتون در رژیم لاغری چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

از آنجایی که در رژیم های لاغری و کاهش وزن یا تناسب اندام، مواد غذایی حاوی چربی های اشباع را محدود می کنیم و مصرف انواع روغن ها و مواد غذایی که چربی های ترانس بالایی دارند را کاهش می دهیم، پس بدنمان با کمبود منابع چربی مواجه می شود که می بایست از منابع چربی سالم در رژیم غذاییمان استفاده کنیم.

کاربرد زیتون سبز در رژیم غذایی با توجه به کالری کم آن

راهنمای کالری زیتون سبز

راهنمای کالری زیتون سبز

شاید زیتون به عنوان یکی از منابع چربی به چشمتان نادیده گرفته شود اما باید بدانید که مصرف ۸ الی ۱۰ عدد زیتون در وعده های ناهار و شام به تامین منابع چربی مفید با خواص آنتی اکسیدان و سطح ویتامین E و آنتی اکسیدان بالا بسیار کمک می کند. این در حالیست که کالری زیتون سبز بسیار کم بوده و حدودا کالری ۱۰ عدد زیتون سبز به ۴۰ می رسد که این مقدار کمتر از کالری یک واحد بود و به اندازه دو قاشق غذاخوری برنج بدون روغن است. همانطور که در جدول بالا می بینید، زیتون سبز فقط از چریی های مفید تشکیل شده است و هیچ کربوهیدرات یا پروتئینی ندارد.

اما حواستان باشد که تنها زیتون را به صورت ارگانیک مصرف کنید و از مصرف زیتون پرورده یا مخلوط با سایر خوراکی های پرکالری خودداری کنید تا کالری مازادی را علاوه بر کالری زیتون به بدنتان وارد نکنید.

با توجه به کالری کم زیتون سبز، این ماده غذایی خوشمزه در رژیم های لاغری به خصوص رژیم کتوژنیک مصرف زیادی داشته و اگر از این رژیم ها و همچنین رژیم های کم چرب به خصوص رژیم مدیترانه ای پیروی کنید، حتما در برنامه غذاییتان زیتون سبز وجود خواهد داشت.

خواص زیتون

از سایر خواص زیتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سلامت قبلب و عروق
  • پیشگیری از انواع سرطان به خصوص سرطان سینه
  • پیشگیری ازپوکی استخوان
  • کاهش التهاب و درد در مفاصل، عضلات، تاندون و ماهیچه های آسیب دیده

منبع : مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید