تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 12:12
30 بازدید
کد خبر : 8051

تفاوت ضد آفتاب مینرال و شیمیایی در چیست؟+ویژگی ها

تفاوت ضد آفتاب مینرال و شیمیایی در چیست؟+ویژگی ها

ضد آفتاب مینرال یک ضد آفتاب فیزیکال می‌ باشد که مواد تشکیل دهنده آن شامل دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است. ضد آفتاب مینرال باعث ایجاد یک سد فیزیکی روی پوست می‌شود که پرتوهای نور را منعکس می‌ کند. به ضد آفتاب‌های مینرال، ضد آفتاب معدنی هم می‌ گویند چرا که ترکیبات آنها طبیعی بوده و بدون افزودن مواد شیمیایی هستند. 

ضد آفتاب مینرال چیست ؟

کرم ضد آفتاب تاثیر بسیاری در برابر سوختگی پوست دارد بنابراین باید یک محصول باکیفیت پیدا کرد که وقتی از آن به طور روزانه استفاده می‎کنیم آسیبی به پوست نزند، از این رو ما کرم ضد آفتاب مینرال را پیشنهاد می‎دهیم که هم کیفیت بالایی دارد و هم خیلی در سال‌ های اخیر رواج داشته است. این ضد آفتاب یک ضد آفتاب فیزیکال می‌ باشد که مواد تشکیل دهنده آن شامل دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است. ضد آفتاب مینرال باعث ایجاد یک سد فیزیکی روی پوست می‌شود که پرتوهای نور را منعکس می‌ کند. به ضد آفتاب‌های مینرال، ضد آفتاب معدنی هم می‌ گویند چرا که ترکیبات آنها طبیعی بوده و بدون افزودن مواد شیمیایی هستند. افرادی که پوست‌ های حساسی دارند بهتر است از ضد آفتاب مینرال استفاده کنند.

استفاده از کرم مینرال

ضد آفتاب مینرال

ضد آفتاب فیزیکال یا فیزیکی چیست ؟

به این ضد آفتاب ها ضد آفتاب طبیعی، مینرال و یا معدنی هم گفته می‌ شود. ضد آفتاب فیزیکال دارای ترکیب‌ های فعالی هست که مانع رسیدن نور به پوست می‌ شود و از اشعه UVB و UVA در برابر پوست محافظت می‌ کند. کرم ضد آفتاب فیزیکال ویژگی‌ های منفی هم دارد برای مثال : باعث سنگینی روی پوست می‌ شود و اگر فعالیت داشته باشید و عرق کنید از روی پوست پاک می‌ شود. اگر به ضد آفتاب‌ های شیمیایی حساسیت ندارید برای داشتن ماندگاری بالا می‌ توانید از آنها استفاده کنید.

ضد آفتاب شیمیایی چیست ؟

ضد آفتاب‌ های شیمیایی به دلیل اینکه رقیق و سبک هستند گزینه مناسبی برای استفاده روزانه می‌ باشند. این ضد آفتاب ترکیباتی اعم از : آنزیم، پیتاید، اکسی بنزون، اکتینوکسات و آووبنزون را دارد که برای پوست مفید است. ضد آفتاب شیمیایی پرتوهای نور خورشید را به گرما تبدیل می‌کند و باعث خارج شدن گرما از پوست می‌ شود.

چرا باید از کرم ضد آفتاب فیزیکال و شیمیایی استفاده کرد :

بعضی از افراد احساس می‌کنند که استفاده از ضد آفتاب فقط برای فصل تابستان است ولی این باور کاملا اشتباه است، زدن ضد آفتاب در همه فصل‌ ها مهم و ضروری است اما در تابستان برای اینکه پوست نسوزد نباید فراموش شود. در ادامه به چند دلیل برای اینکه لازم است از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم می‌ پردازیم :

۱ _ از انواع سرطان پوست جلوگیری می‌ کند : سرطان سلول سنگفرشی، ملانوما و سلول پایه‌ ای از رایج ترین سرطان‌ های پوست به شمار می‌ روند. اصلی ترین علتی که باعث مبتلا شدن به آنها می‌ شود اشعه فرابنفش خورشید می‌ باشد که با استفاده از ضد آفتاب فیزیکال می‌توانید درصد ابتلا به آن را کاهش داد.

۲ _ باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی می‌ شود : آفتاب سوختگی باعث قرمزی و ملتهب شدن پوست می‎‌ شود. این علائم به خاطر قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش B هست. آفتاب سوختگی زیاد باعث ابتلا به سرطان ملانوما می‌شود.

دلیل‌ های دیگری که باید از ضد آفتاب استفاده کرد :

۱ _ جلوگیری از پیری زودرس : همه انسان‎ها بخصوص خانم ها دوست دارند پوستی شفاف و جوان داشته باشند به همین خاطر استفاده روزانه از ضد آفتاب فیزیکال مهم و ضروری است. ضد آفتاب باعث جلوگیری از چین و چروک می‌شود.

۲ _ باعث کاهش لکه‌ های تیره پوست می‌شود : زمانی که به طور مدام در معرض نور خورشید باشید باعث بروز هایپرپیگمنتیشن یا همان لکه‌ های تیره پوست می‌ شود. افرادی که پوست تیره دارند به این عارضه بیشتر مبتلا می‌ شوند و حتما باید از ضد آفتاب استفاده کنند تا احتمال مبتلا شدن را کاهش دهند.

۳ _ به بهبود سلامت پوست کمک می‌ کند : استفاده از ضد آفتاب باعث محافظت از پروتئین‌ های مهم مثل : کلاژن، الاستین و کراتین می‌ شود. باید توجه داشته باشید از کرمی استفاده کنید که حاوی تیتانیوم باشد. کرم‌های ضد آفتاب فیزیکال دارای این ماده هستند.

۴ _ یک گزینه برای آرایش می‌باشد، امروزه ضد آفتاب هایی هستند که به عنوان کرم پودر استفاده می‌شود.

ویژگی ضد آفتاب فیزیکال و شیمیایی :

ویژگی ضد آفتاب فیزیکال یا همان مینرال :

  • باعث مرطوب شدن پوست می‌ شود به همین خاطر فرد احساس سنگینی روی پوست دارد.
  • باعث تحریک پوست نمی‌شود و برای کسانی که پوست حساس دارند گزینه مناسبی است.
  • به آسانی پاک می‌شود.
ضد آفتاب مینرال

ضد آفتاب مینرال

  • بعد از استفاده سریع تاثیر می‌گذارد.

ویژگی ضد آفتاب شیمیایی :

  • سریعا جذب پوست می‌شود.
  • برای افرادی که تحرک زیادی دارند و عرق می‌کند مناسب است.
  • افرادی که شناگر هستند این نوع از ضد آفتاب برای آنها مناسب است زیرا در برابر آب مقاومت بالایی دارد.
  • باعث سنگینی روی پوست نمی‌شود.
  • تاثیرگذاری آن در برابر نور خورشید ممکن است طول بکشد به همین دلیل حدود ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از محیط از کرم استفاده کنید.

تفاوت ضد آفتاب مینرال و شیمیایی :

ضد آفتاب‌های شیمیایی جذب پوست می‌شوند و اشعه‌های فرابنفش را به گرما تبدیل می‌کنند و این گرما از بدن خارج می‌شود. جوش زدن و حساسیت از معایب آن می‌باشد. قبل از خروج از منزل یا محل کار باید از ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید تا کم کم جذب پوست شود. اما ضد آفتاب‌های مینرال اشعه فرابنفش را منعکس می‌کنند و در بالاترین سطح پوست قرار می‌گیرند وجذب پوست نمی‌شوند و برای پوست کودکان هم مناسب هست. ضد آفتاب مینرال طبیعی بوده و باعث محافظت از پوست می‌شود و خاصیت هیدراته کردن پوست را دارد که نمی‌گذارد پوست زبر شود، لازم به ذکر است فرقی بین استفاده ضد آفتاب شیمیایی و مینرال نیست بلکه باید از کرمی استفاده کنید که SPF آن ۳۰ باشد.

در هنگام خرید ضد آفتاب فیزیکال و شیمیایی باید به چه نکاتی دقت کرد ؟

هنگام خرید ضد آفتاب فیزیکال و ضد آفتاب شیمیایی باید به این نکته‌ ها توجه کنید :

  • بدون چربی باشد
  • بدون پارابن باشد
  • SPF آن ۳۰ یا بیشتر باشد
  • فاقد رایحه باشد
  • باعث بسته شدن منافذ پوست نشود
  • مواد تشکیل دهنده آن حاوی تیتانیوم، اکسید روی، پارسول و آووبنزون باشد
  • روی جلد آن طیف گسترده وجود داشته باشد چون این نوع از ضد آفتاب‌ها از اشعه فرابنفش A و B محافظت می‌کند.

وقتی که برای خرید ضد آفتاب، به داروخانه‌ ها یا فروشگاه های اینترنتی زیبایی مانند کیووی کالا مراجعه کنید مشاورهای پوستی آنجا برای شما انواع مختلفی از ضد آفتاب‌ فیزیکال و شیمیایی می‌آورند، که بهترین برند آنها عبارتند از : کلینیک، لاروش پوزای، ایزدین، بایودرما،اوسرین و سراوی.

منبع: کوئیـک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید