تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 9:09
58 بازدید
کد خبر : 2890

آب گرم برای لاغری| آیا آب ولرم باعث لاغری می‌شود؟

آب گرم برای لاغری| آیا آب ولرم باعث لاغری می‌شود؟

اگر تا به حال از فواید نوشیدن یک لیوان آب گرم برای لاغری، (نه جوشان) یا آب ولرم در صبح، ترجیحاً با معده خالی و شاید با چند قطره لیمو، نشنیده‌اید، حتما این بخش را مطالعه کنید. افراد زیادی هستند که نه تنها به محض بیدار شدن از خواب بلکه هر بار که احساس گرسنگی می‌کنند، از این عادت روزانه دست نمی‌کشند.

اگر تا به حال از فواید نوشیدن یک لیوان آب گرم برای لاغری، (نه جوشان) یا آب ولرم در صبح، ترجیحاً با معده خالی و شاید با چند قطره لیمو، نشنیده‌اید، حتما این بخش را مطالعه کنید. افراد زیادی هستند که نه تنها به محض بیدار شدن از خواب بلکه هر بار که احساس گرسنگی می‌کنند، از این عادت روزانه دست نمی‌کشند. اما آیا آب گرم باعث لاغری می‌شود؟ همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را متوجه شوید.

آیا آب گرم باعث لاغری می‌شود؟

آب گرم برای لاغری

آیا آب گرم باعث لاغری می‌شود؟

آب برای زندگی و بقا ضروری است، زیرا زیربنای تمام واکنش‌های ارگانیک است. در واقع بدن ما از حدود ۶۰ درصد آب تشکیل شده است. از این ۶۰ درصد، ۷۵ درصد در عضلات و اندام‌های داخلی، ۱۰ درصد در بافت چربی و ۳ درصد در اسکلت وجود دارد. سپس مقدار آب موجود در بدن بسته به سن و جنسیت متفاوت است. در واقع در کودکان بالاترین میزان است، در بزرگسالی به ۶۰ درصد و در افراد مسن این مقدار کاهش می‌یابد.

بنابراین هیدراتاسیون مناسب برای حفظ سلامت ضروری است. بدون شک به دلیل انبساط معده به احساس سیری نیز کمک می‌کند، میزان غذای مصرفی را کاهش می‌دهد، اما اگر از کاهش وزن صحبت کنیم، هیچ رابطه مستقیمی بین نوشیدن آب گرم و کاهش وزن وجود ندارد.

چیزی که به شما امکان می‌دهد وزن اضافی را حذف کنید یک رژیم غذایی کم کالری، صحیح و متعادل است، صرف نظر از اینکه آب گرم، سرد یا ولرم بنوشید. در پاسخ به این سوال که آیا آب گرم باعث لاغری می‌شود یا خیر، محققان چند آزمایش انجام دادند.

تیمی از محققان مطالعه‌ای را در مجله Obesity منتشر کرده‌اند که می‌خواهد رابطه بین آب و کاهش وزن را بررسی کند. ۸۴ بزرگسال چاق انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند:

اولی باید نیم ساعت قبل از غذای اصلی نیم لیتر آب می‌نوشید، در حالی که از دومی خواسته شد قبل از غذا شکم پری را تصور کند.

پس از ۳ ماه، نشان داده شد که کسانی که قبل از وعده‌های غذایی اصلی نیم لیتر آب می‌نوشند، به طور متوسط ​​۱.۳ کیلوگرم بیشتر از کسانی که غذا را بدون نوشیدن شروع کرده‌اند، وزن کم کرده‌اند. بر اساس این مطالعه بنابراین، مصرف نیم لیتر آب قبل از هر وعده غذایی اصلی می‌تواند کمک معتبری در کاهش وزن بدن باشد.

آیا آب گرم متابولیسم را سریع‌تر می‌کند؟

نوشیدن آب گرم به پاکسازی بدن کمک می‌کند، متابولیسم را تسریع می‌کند و به کاهش وزن و غیره کمک می‌کند. نوشیدن آب در صبح با معده خالی یک تمرین عالی است. آب گرم باعث کاهش وزن، آبرسانی و تصفیه، کاهش اسید معده، بهبود گردش خون و غیره می‌شود.

نوشیدن آب داغ با معده خالی یک حرکت ساده است که به پاکسازی بدن کمک می‌کند. بیایید دریابیم که این اقدام ساده چه فوایدی برای سلامتی دارد. همه می‌دانند که نوشیدن دو لیتر آب در طول روز برای هیدراته نگه داشتن بدن ضروری است، چه رژیم لاغری را دنبال کنیم یا نه. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌دانند که حتی بهتر است به طور منظم آب گرم را با معده خالی بنوشند، هم برای آبرسانی به بدن و هم برای پاکسازی آن از سموم.

آب گرم ناشتا

آب گرم برای لاغری

فواید نوشیدن آب گرم برای لاغری

اول از همه، نوشیدن آب داغ به کاهش وزن کمک می‌کند یا بهتر است بگوییم، همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم، متابولیسم را بیدار می‌کند و در نتیجه بر کاهش وزن موثر است (بدیهی است که معجزه نمی‌کند، همچنین باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید و به طور منظم ورزش کنید.).

نوشیدن آب گرم با معده خالی، یک درمان عالی برای مبارزه با یبوست است، در حالی که در حین یا بعد از غذا، هضم غذا را تحریک می‌کند. نوشیدن آب گرم به طور منظم به دفع سموم و مایعات اضافی کمک می‌کند. اثر سم زدایی باعث می‌شود این عادت برای پاکسازی پوست، مقابله با آکنه، پوست چرب و شوره سر نیز عالی باشد. علاوه بر این، آب گرم گردش خون را بهبود می‌بخشد، گرفتگی عضلات را در دوره قاعدگی تسکین می‌دهد، گلودرد و سرماخوردگی را تسکین می‌دهد.

نوشیدن آب گرم باعث لاغری می‌شود

به نظر می‌رسد نوشیدن آب گرم دمای بدن را افزایش می‌دهد و در نتیجه سرعت متابولیسم پایه و مصرف کالری را تسریع می‌کند. به نظر می‌رسد اگر صبح‌ها آب گرم بنوشید و شاید با یک قطره لیمو آب گرم بنوشید این اثر بهبود می‌یابد که به دلیل محتوای فیبر پکتین آن احساس گرسنگی و میل به غذا را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و کلیه‌ها برای کمک به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و کلیه‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 درمان رفع سرفه با نوشیدن آب گرم با عسل یا لیمو

به نظر می‌رسد نوشیدن آب گرم باعث شل شدن و از بین بردن مخاط اضافی می‌شود که باعث خلط می‌شود. به طور خاص، ترکیب آب داغ با دارچین و عسل طبیعی به بهبود سرفه کمک می‌کند، در حالی که آب گرم و لیمو سرشار از ویتأمین C، کمکی مفید در مواقع سرماخوردگی است.

برای هضم بهتر به آب گرم نیاز دارید

نوشیدن آب گرم با خنثی کردن اسید‌ها و شیره معده در معده، افزایش جذب مواد مغذی ضروری و تسریع متابولیسم، هضم بهینه را بهبود می‌بخشد. به همه این‌ها بهبود حرکات روده اضافه شده است که به بهترین نحو از ترانزیت باقی‌مانده غذا کمک می‌کند و به رفع مشکلات تنبلی روده و شکم متورم یاری می‌رساند.

آب گرم برای لاغری، بدن را از شر سموم و یبوست خلاص می‌کند

نوشیدن یک فنجان آب بسیار داغ در صبح به سم زدایی بدن کمک می‌کند و بدن را از هر گونه سموم پاک می‌کند. علاوه بر کمک به هضم، به نظر می‌رسد که آب داغ رسوبات چربی در روده را حل می‌کند. این‌ها به دلیل نوشیدن آب سرد در طول وعده‌های غذایی ایجاد می‌شوند. با ترشح سموم، پیری بهتر ارگانیسم، پوستی روشن‌تر و جوان‌تر و حتی مو‌ها را در استحکام بهتر می‌کند. علاوه بر این، آب بسیار داغ در صبح و با معده خالی به حرکات روده کمک می‌کند، مدفوع را هیدراته می‌کند و به غلبه بر یبوست کمک می‌کند.

آب گرم سیستم عصبی را آرام می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد

نوشیدن آب داغ گردش خون را بهبود می‌بخشد و به بهبود فعالیت عضلانی و عصبی کمک می‌کند. به ویژه سیستم عصبی را آرام می‌کند و در صورت استرس به نظر می‌رسد یک درمان مفید برای تقویت آرامش، کاهش اضطراب و حمایت از خواب آرام در هنگام عصر باشد.

 

منبع: اندام برتر

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید