تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 6:04
224 بازدید
کد خبر : 322

نوروبیون برای چاقی مناسب است یا لاغری|نوروبیون برای رژیم چاقی

نوروبیون برای چاقی مناسب است یا لاغری|نوروبیون برای رژیم چاقی
بسیاری از افراد به دنبال راه هایی هستن که بهشون کمک کنه و وزنشون کاهش پیدا کنه. به تازگی پزشکان ادعا میکنن که ویتامین B12 میتونه باعث کاهش وزن بشه. یکی از داروهای دارای ویتامین B12 آمپول نوروبیونه. در این مقاله به بررسی آمپول نوروبیون برای لاغری میپردازیم.

بسیاری از افراد به دنبال راه هایی هستن که بهشون کمک کنه و وزنشون کاهش پیدا کنه. به تازگی پزشکان ادعا میکنن که ویتامین B12 میتونه باعث کاهش وزن بشه. یکی از داروهای دارای ویتامین B12 آمپول نوروبیونه. در این مقاله به بررسی آمپول نوروبیون برای چاقی و لاغری می‌پردازیم.

آمپول نوروبیون برای لاغری

آمپول نوروبیون برای لاغری :

برای بررسی اثر آمپول نوروبیون برای لاغری باید ابتدا با این آمپول و مواد سازنده ای که داره آشنا بشیم و بعد بررسی کنیم آیا آمپول نوروبیون برای لاغری مناسبه یا نه.
استفاده اصلی که از آمپول نوروبیون میشه برای درمان کمبود ویتامین B12 ست. این آمپول از موارد زیر تشکیل شده. این مواد عبارتند از :
● کوبالامین ؛
● پیریدوکسین ؛
● تیامین.
آمپول نوروبیون فرم فعال ویتامین B12 رو داره که از راه خون در بدن گردش پیدا میکنه. یک متیل اضافه در آمپول نوروبیون وجود داره که به کبالت متصل میشه و خون سازی رو افزایش میده. به همین دلیل میشه به عنوان مکمل مورد استفاده قرار بگیره.

همچنین آمپول نوروبیون برای درمان بیماری هایی که تخریب کننده سلول هستن هم مورد استفاده قرار میگیره. همچنین برای درمان بیماری های روحی مثل استرس هم میشه از این آمپول کمک گرفت. همچنین برای سیر درمان سرطان هم استفاده میشه.

آمپول نوروبیون سیگنال های عصبی که به مغز فرستاده میشه رو آرام میکنه و از این راه به مغز کمک میکنه. همچنین این آمپول با تغییر در سیگنال های الکتریکی باعث میشه ماهیچه های بیش فعال قلب آرام شوند و در رشد، باز تولید سلول ها و سنتز چربی نقش داره.

فواید قرص نوروبیون چیست ؟

آمپول نوروبیون

پزشکان ادعا دارن که آمپول نوروبیون برای لاغری مناسبه. اما این ادعا تا چه اندازه میتونه درست یا غلط باشه؟ ویتامین B12 نقش بسیار مهمی تو در بدن داره. یکی از اصلی ترین نقشش در رابطه با متابولیسم و سوخت و ساز بدنه. همچنین در سنتز چربی ها هم نقش داره. با توجه به ایفای نقش این ویتامین در متابولیسم و سوخت و ساز بدن میشه گفت آمپول نوروبیون برای لاغری موثره.

اگر بخوایم محتویات این آمپول رو بررسی کنیم اول باید توجه کنیم که بسته به شرکت سازنده مقدار مواد سازنده دارو میتونه متفاوت باشه. اما به طور کلی بخوایم بگیم آمپول نوروبیون تشکیل شده از ۱۰۰ میلی گرم ویتامین B1 ، ۱۰۰ میلی گرم ویتامین B6 و ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین B12. این مواد در ۳ میلی لیتر محلول آبی حل میشن. مواد افزودنی که به این دارو اضافه میکنن عبارتند از پتاسیم سیانید، محلول هیروکسید سدیم و آب.

روش تزریق این آمپول عضلانی می باشد. اگر کمبود ویتامین B12 شدید باشه باید روزی یه آمپول تزریق بشه. بعد از تمام شدن این دوره دو یا سه آمپول در هفته ذخیره میکنن. اگر کمبود ویتامین خفیف باشه در ابتدای درمان هم میشه هفته ای دو یا سه آمپول تزریق کرد. مدت زمانی که درمان باید طول بکشه توسط پزشک مشخص میشه.

برای نگهداری از آمپول نوروبیون موارد زیر رو رعایت کنین. این موارد عبارتند از :

● آمپول را در دمایی بین دو تا هشت درجه نگهداری کنین ؛
● توجه کنین دارویی که استفاده میکنین تاریخ مصرفش نگذشته باشد ؛
● دارو رو دور از دسترس بچه ها قرار بدین ؛
● درصورتی که دارو با دوزی که پزشک مشخص کرده استفاده بشه برای بارداری خطرناک نیست ؛
● ویتامین های B1، B6 و B12 که در این آمپول وجود دارن میتونن به شیر مادر وارد بشن اما هنوز مشخص نشده که برای نوزاد مشکل دارن یا نه. اما مثلا استفاده از دوز بالای ویتامین B6 میتونه تولید شیر مادر رو متوقف کنه.

آمپول نوروبیون برای چه سنی است ؟

قرص نوروبیون برای چاقی صورت

آمپول نوروبیون برای مواردی استفاده میشه که فرد کمبود ویتامین B12 داره. همچنین با توجه به نقش کلیدی ویتامین B12 در سوخت و ساز و متابولیسم بدن آمپول نوروبیون برای لاغری میتونه مناسب باشه. اما ممکن است یک سوال پیش بیاد که آمپول نوروبیون برای چه سنی مناسبه. در جواب این سوال باید بگیم که این آمپول برای افرادی که زیر ۱۴ سال هستن مناسب نیست و باعث آسیب به بدنشون میشه.

اغلب افراد ویتامین B مورد نیاز بدنشون رو از غذایی که مصرف میکنن به دست میارن. گروهی از افراد ممکنه نتونن از این راه ویتامین B بدنشون رو تامین کنن. توصیه میشه که این افراد از مکمل های ویتامین B استفاده کنن. افرادی که ممکن است نیاز به مصرف مکمل های ویتامین B و آمپول نوروبیون داشته باشن عبارتند از :

● افرادی که سنشان بیش تر از پنجاه ساله.
● خانم های باردار. حتما به این نکته توجه کنین که مصرف ویتامین B12 و آمپول نوروبیون در بارداری باید به تجویز پزشک باشه.
● اگر فرد یک موقعیت پزشکی خاص داشته باشه و یا بیماری داشته باشه که باعث بروز کمبود ویتامین B12 در فرد شده باشه.
● اگر فرد رژیم غذایی داشته باشه که دریافت ویتامین B12 بدنش کم شده باشه نیاز به دریافت آمپول نوروبیون داره. مثل افرادی که رژیم های گیاهخواری دارن.

● زمانی که فرد از داروهای خاصی استفاده میکنه مثل متفورمین و کاهنده های اسید میتونه از این آمپول استفاده کنه.
همانطور که گفتیم در شرایطی که فرد از کمبود ویتامین B12 در رنج باشه به تزریق این آمپول رو می آوریم. وضعیت هایی که در ادامه عنوان میکنیم شرایطی هست که باعث کمبود ویتامین B12 میشه.

آیا آمپول نوروبیون چاق کننده است؟

این شرایط عبارتند از :

● کم خونی ؛
● ضعف و خستگی ؛
● کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته و بدون برنامه ریزی ؛
● آسیب به اعصاب ؛
● گیجی ؛
● افسردگی ؛
● سر درد ؛
● اختلالات حافظه ؛
● نارسایی قلبی ؛
● ضعف سیستم ایمنی ؛
● مشکلات کلیوی ؛
● مشکلات پوستی ؛
● ریزش مو ؛
● مشکلات کبدی
آمپول نوروبیون برای مو :

آمپول نوروبیون برای رشد مو

بعد از بررسی نقش آمپول نوروبیون برای لاغری به بررسی نقش این آمپول در درمان ریزش مو می پردازیم. یکی از مواد مهم برای درمان ریزش مو ویتامین های گروه B هستن. نوروبیون هم چون حاوی تعدادی از این ویتامین ها هست میتونه برای درمان ریزش مو موثر واقع بشه.

یکی از علل اصلی ریزش مو وابسته به آندروژن دی هیدرو تستوسترونه. این ماده به سرعت میتونه باعث کاهش تعداد فولیکول های مو بشه. آمپول نوروبیون با توجه به ویتامین هایی که در خودش داره میتونه تولید در هیدروتستوسترون رو مهار کنه.
رشد مو از سه مرحله تشکیل شده است.

مراحل رشد مو:

● آناژن : مرحله رشد ؛
● کاتاژن : مرحله انتقال ؛
● تلوژن : مرحله استراحت ؛
● اگزوژن : مرحله ریزش.

دی اچ تی با گذشت زمان درون فولیکول های مو تجمع پیدا میکنه و که باعث میشه فاز رشد ( آناژن ) کوتاه بشه و فاز استراحت ( تلوژن ) طولانی تر بشه. زمانیکه که این اتفاق میفته فولیکول ها روز به روز کوچک تر میشن و رشد موها بسیار کاهش پیدا میکنه. با گذشت زمان و کوچک تر شدن فولیکول ها ممکنه مو حتی نتونه از سطح پوست هم عبور کنه.

هرچه آلوپسی آندروژنیک پیشرفت کنه و دی هیدرو تستوسترون بیش تر تاثیر خودش رو بذاره موهایی که رشد میکنن نسبت به قبل نازک تر، سبک تر و شکننده تر هستن. در آخر فولیکول مو کاملا خاموش می شود و دیگر هیچ مویی رشد نمی کند.

آمپول نوروبیون و داروهایی که حاوی ویتامین B هستن دی هیدروتستوسترون را کاهش میدن و کمک می کنن روند ریزش مو معکوس بشه.

آمپول نوروبیون برای چاقی

آمپول نوروبیون برای چاقی

همانطور که گفتیم با توجه به نقش اساسی ویتامین B12 در متابولیسم و سوخت و ساز بدن آمپول نوروبیون برای لاغری میتونه نقش داشته باشه. اما آمپول نوروبیون برای چاقی هم می‌تونه موثر باشه؟

بعضی از افراد بعد از مصرف ویتامین B12 احساس میکنن که وزنشان نسبت به قبل زیاد تر شده. این در حالیه که ویتامین B12 در چاقی نقش نداره.

اما چه چیزی باعث این افزایش وزن میشه ؟ زمانی که فرد کمبود ویتامین B12 داره اشتهاش کم میشه. وقتی که سطح ویتامین B12 به اندازه طبیعی خودش برسه اشتها فرد هم برمیگرده و ممکنه کمی به وزنش اضافه بشه. برای همین هست که نوروبیون برای چاقی هم می‌تونه استفاده بشه.

تفاوت آمپول نوروبیون ایرانی و خارجی ؟

داروهایی که در بازار وجود دارن معمولا نمونه های ایرانی و خارجی دارن. با توجه به نوع دارو فرق میکنه که نمونه خارجی کیفیت بهتری داشته باشه یا نمونه ایرانی. اگر بخواهیم از لحاظ هزینه قیمت داروهای خارجی و ایرانی رو مقایسه کنیم معمولا نمونه های خارجی قیمت بالاتری دارن و باید هزینه بیش تری صرف خریدن آن ها بشه. البته داروهای خارجی هم بسته به اینکه ساخت چه کشوری باشن قیمت های متفاوتی دارن.

آمپول نوروبیون هم از این قاعده مستثنی نیست. هم نمونه های خارجی این دارو وجود داره و هم نمونه ایرانی. نام تجاری نمونه ایرانی در بعضی از شرکت های داروسازی نورودینونه.برای هر دارو میتونه یه کشور خاص بهترین تولید رو داشته باشه برای همین نمیتونیم به طور کلی بگیم نمونه ایرانی بهتره یا خارجی.

طریقه مصرف قرص نوروبیون

طریقه مصرف قرص نوروبیون

نوروبیون برای چاقی

آمپول نوروبیون برای تامین ویتامین B12 بدن استفاده میشه و تولید داخل ایران هم داره. چون شرکت های گوناگونی این دارو رو تولید میکنن نمیشه یک قیمت مشخص برای این دارو ارائه داد و هر شرکت بسته به کیفیتی که دارو رو میسازه قیمت متفاوتی داره. برای خرید این آمپول باید نسخه پزشک به همراه داشته باشین. تا دوز مورد نیاز خودتون رو تهیه کنین.

بعد از خرید دارو حتما طبق دستور پزشک دارو رو مصرف کنین و شرایط نگهداری رو رعایت کنین تا آسیبی به شما وارد نشه. برای نگهداری شرایط زیر رو رعایت کنین.

● دارو رو دور از گرما و یا یخ زدگی نگهدارین ؛
● دارو رو دور از دسترس کودکان نگه داریم ؛
● دمای مورد نیاز برای نگهداری دو تا هشت درجه ست.

خلاصه نکات مقاله :

همانطور که تا این قسمت از مقاله باید متوجه شده باشین ما درباره آمپول نوروبیون صحبت کردیم و نکات مختلفی رو درباره این دارو خدمت شما ارائه دادیم. در این قسمت از مقاله خلاصه ای از نکات عنوان شده در مقاله رو توضیح می‌دیم و جمع بندی می‌کنیم. در مقاله ای که ارائه شد موارد زیر عنوان شده و تحت بررسی قرار گرفته.
● مواد اصلی سازنده آمپول نوروبیون گروهی از خانواده ویتامین B هستن مثل B1، B6 و B12 ؛
● مورد اصلی برای استفاده از این دارو درمان کمبود ویتامین B12 ست ؛

● ویتامین B12 نقش اساسی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن داره. به همین دلیل میشه گفت آمپول نوروبیون برای لاغری موثره ؛
● استفاده دیگری که از این آمپول میشه برای درمان ریزش مو است. زمانی‌که در بدن دی هیدروتستوسترون تولید میشه در فولیکول مو تجمع پیدا میکنه و باعث کوچک شدن فولیکول میشه. در نتیجه رشد مو بسیار کم میشه تا جاییکه که دیگر رشد نمیکنه. ویتامین B12 از این اتفاق جلوگیری میکنه. با توجه به اینکه آمپول نوروبیون حاوی این ویتامینه پس میتونه برای جلوگیری از ریزش مو و رمان آن موثر باشه.

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید