تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 14:13
118 بازدید
کد خبر : 3834

گینر پگاه چیست؟ | فواید و عوارض

گینر پگاه چیست؟ | فواید و عوارض

گینر ها از جمله گینر پگاه نوع خاصی از مکمل های ورزشی هستند که ترکیبی از پروتئین ها و کربوهیدرات و چربی است که با هدف تامین انرژی مورد نیاز بدن، کمک به افزایش وزن و بیشتر شدن حجم عضلات ساخته میشوند.

گینر ها از جمله گینر پگاه نوع خاصی از مکمل های ورزشی هستند که ترکیبی از پروتئین ها و کربوهیدرات و چربی است که با هدف تامین انرژی مورد نیاز بدن، کمک به افزایش وزن و بیشتر شدن حجم عضلات ساخته میشوند.

مکمل های گینر پگاه کالری بالایی دارند و هدف از مصرف این مقدار کالری اضافی، افزایش میزان کالری دریافتی روزانه است که افزایش میزان کالری دریافتی روزانه باعث افزایش وزن و افزایش عضله سازی و بهبود ریکاوری بعد تمرینات بدنسازی و…میشود.

همچنین گینر پگاه ها عموما در هر سروینگ دارای ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ کالری هستند به همین خاطر این عملکرد ورزشی فرد افزایش میابد، احساس خستگی ناشی از فعالیت‌های بدنی به تاخیر میفتد و در نتیجه فرایند ساخت بافت عضلانی جدید و نیز حفظ عضلات قبلی بهتر صورت می‌گیرد.

اگر به سختی افزایش وزن دارید و یا کالری دریافتی روزانه تان کم است میتوانید مکمل مس گینر را تهیه کنید.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که کار این مکمل تنها افزایش وزن یا حجم عضلات نیست و استفاده از آن‌ها می‌تواند اثرات مفید دیگری نیز برای ورزشکاران به همراه دارد. استفاده از گینر پگاه در بدنسازی می تواند با تامین نیاز بدن شما به برخی از ترکیب ها از جمله امینو اسید ها، اثرگذاری فعالیت‌های بدنی را بیشتر کند که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت.

images 1693694185 64f3b8e9752fe

فواید مکمل گینر پگاه چیست؟

افزایش وزن با گینر پگاه: این مکمل‌ها کمک به افرادی می‌کنند که به دنبال افزایش وزن و افزایش کالری دریافتی خود هستند. با مصرف کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های موجود در مکمل گینر، افزایش وزن و افزایش جلد انجام می‌پذیرد.

افزایش عضلات: مکمل‌های گینر ممکن است به افرادی که ورزش‌های مقاومتی (قدرتی) می‌کنند، کمک کنند تا عضلات خود را بیشتر از قبل تقویت کنند. پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه موجود در این مکمل‌ها برای رشد و تعمیر عضلات مفید هستند.

تأمین انرژی: مکمل‌های گینر معمولاً حاوی کربوهیدرات‌های سریع جذب هستند که به افراد ورزشکار کمک می‌کنند تا انرژی مورد نیاز برای تمرینات خود را تأمین کنند.

سهولت مصرف: مصرف مکمل‌های گینر معمولاً ساده‌تر از مصرف مواد غذایی طبیعی برای افزایش وزن و حجم عضلات است.

با این حال، باید توجه داشته باشید که مصرف مکمل‌های گینر باید با دقت انجام شود و تحت نظر یک متخصص تغذیه یا پزشک انجام گیرد. همچنین، باید به نکاتی مانند تعداد کالری‌های مصرفی، میزان مصرف پروتئین، و نیازهای ورزشی خود توجه کنید تا از مصرف مناسب مکمل‌های گینر بهره‌برید و مشکلاتی مانند اضافه وزن نامناسب یا مشکلات گوارشی را جلوگیری کنید.

طریقه مصرف گینر پگاه:

استفاده از مکمل گینر پگاه بهتر است با توجه به دستورات تولیدکننده و توصیه‌های یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی انجام شود. اما در کل، می‌توانید به راهنمایی های زیر برای افزایش عضله سازی توجه کنید:

تعیین مقدار مصرف گینر پگاه: برای استفاده از مکمل گینر، باید مقدار مناسب برای نیازهای شخصیتان را تعیین کنید. این به میزان کالری و پروتئین مورد نیاز شما برای افزایش وزن و افزایش عضلات بستگی دارد. مشاوره با متخصص تغذیه یا پزشک می‌تواند در این مرحله به شما کمک کند.

انتخاب محصول: با توجه به مقدار مورد نیازتان، مکمل گینر متناسب را انتخاب کنید. محصولات مختلف ممکن است ترکیبات مختلفی از پروتئین، کربوهیدرات، و سایر مواد تشکیل دهنده داشته باشند. همچنین، نوع و میزان کربوهیدرات و چربی‌ها نیز در تصمیم‌گیری تاثیرگذار است. گینر اولترا پاور پگاه از جمله محصولات با کیفیت بازار است که با توجه به قیمت مناسب دارای کیفیت مطلوبی است.

زمان مصرف گینر پگاه: مکمل گینر معمولاً بعد از تمرین و در ساعاتی که بلافاصله پس از تمرین مصرف می‌شود، به دلیل نیاز بدن به ترکیبات تغذیه‌ای برای ریکاوری و رشد عضلات. همچنین می‌توانید آن را به عنوان یک وعده مکمل بین وعده‌های غذایی اصلی نیز مصرف کنید.

گینر پگاه را همراه با آب زیاد مصرف کنید: مصرف مکمل گینر به همراه مقدار کافی آب بسیار مهم است. این مکمل‌ها معمولاً غنی از کربوهیدرات هستند و باید آب مصرفی خود را افزایش دهید تا از هضم بهتر آنها و جلب کربوهیدرات‌ها توسط عضلاتتان اطمینان حاصل کنید.

مشاوره با پزشک یا مربی: اگر مشکلات سلامتی دارید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، قبل از شروع به استفاده از مکمل گینر، با پزشک خود مشورت کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مکمل‌ها تنها باید به عنوان یک تکمیل به رژیم غذایی اصلی‌تان اضافه شوند و نباید به عنوان جایگزین غذاهای اصلی استفاده شوند. همچنین، مصرف مکمل گینر باید به مدت معقولی انجام شود و در صورت نیاز به توصیه متخصص تغذیه تعداد و مدت مصرف آن را تعیین کنید.

گینر پگاه

برای خرید گینر پگاه از طریق نماینگی محصولات پگاه اقدام کنید.

عوارض مکمل گینر پگاه:

استفاده از هر مکملی ازجمله گینر اگر درست مصرف نشود یا بیش از حد مصرف شود ممکن است با عوارض و مشکلات جانبی همراه باشد. در ادامه، عوارض احتمالی استفاده بیش از حد از مکمل گینر را لیست کرده ایم:

۱. اضافه وزن نامناسب: اگر مصرف مکمل گینر به همراه یک رژیم غذایی نادرست صورت گیرد و تعداد کالری مصرفی بیش از نیاز بدن شما باشد، ممکن است منجر به اضافه وزن نامناسب و افزایش چربی‌های بدنی شود.

۲. مشکلات گوارشی: برخی از افراد ممکن است به علت حساسیت یا ناهضمی به ترکیبات موجود در مکمل‌های گینر، مشکلات گوارشی مانند معده درد، اسهال، یا مشکلات مشابه تجربه کنند.

۳. افزایش قند خون: مکمل‌های گینر غالباً حاوی کربوهیدرات‌های ساده و شکرهای اضافی هستند که ممکن است باعث افزایش سریع قند خون شود، به ویژه در افرادی که دارای مشکلات مرتبط با قند خون هستند.

۴. افزایش فشار خون: مصرف بالای مقدار نمک و سدیم در برخی مکمل‌های گینر می‌تواند به افزایش فشار خون منجر شود. گینر پگاه حاوی مقادیر کمتری نمک و سدیم است.

۵. مشکلات کلیه: برخی از مکمل‌های گینر دارای مقادیر بالایی از پروتئین هستند که ممکن است بر روی کلیه‌ها اثر داشته باشند و در افرادی که مشکلات کلیه دارند، مشکلات بیشتری ایجاد کنند.

۶. ناراحتی معده و سیستم گوارشی: برخی از افراد ممکن است به عنوان پاسخ به مصرف مکمل‌های گینر از ناراحتی‌های معده، سوزش معده، و یا گاز معده رنج ببرند.

منبع:کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید