تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 - 10:27
46 بازدید
کد خبر : 3135

تاثیر نوشیدن آب در زیبایی و سلامت پوست و مو

تاثیر نوشیدن آب در زیبایی و سلامت پوست و مو

نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز برای حفظ سلامتی کلی بدن ما بسیار مهم است ، انجام صحیح همه فرآیندهای حیاتی بدن به وجود آب وابسته است . آب به هضم و جذب مواد غذایی ، گردش خون ، حفظ دمای بدن و دفع ادرار و مواد زائد از بدن کمک می کند .

نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز برای حفظ سلامتی کلی بدن ما بسیار مهم است ، انجام صحیح همه فرآیندهای حیاتی بدن به وجود آب وابسته است . آب به هضم و جذب مواد غذایی ، گردش خون ، حفظ دمای بدن و دفع ادرار و مواد زائد از بدن کمک می کند .

راز زیبایی و جوانی پوست و آب

از طرف دیگر آب نقش بسیار مهمی در حفظ زیبایی و جوانی و سلامت پوست  ایفا می کند . با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز ، سلول های پوست مرتب آبرسانی شده و این به نوبه خود به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می کند .

آب روند پیری را آهسته می کند

بدن انسان در هنگام تولد حدود ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است ، اما میزان ترکیب آب بدن با افزایش سن کاهش می یابد . به طوری که با گذشت زمان درصد آب بدن به ۶۰ تا ۷۵ درصد خواهد رسید . ۹۰ درصد خون از آب تشکیل شده است . شاید تعجب کنید اگر بدانید که  که حتی استخوان های ما نیز حاوی حدود ۲۰٪ مایعات هستند .

همچنین حدود ۷۵ درصد از ماهیچه ها و تمام سلول های بدن ما نیز از آب تشکیل شده اند . از طرفی  آب بدن ما دائما از طریق تنفس ، ادرار و تعریق از دست می رود ، بنابراین باید به صورت منظم این مایعات از دست رفته جایگزین شود .

فرایند پیری باعث می شود که سلول های بدن از بین بروند و حذف مواد زائد و سایر سموم از بدن کمتر می شود .

مصرف روزانه آب به اندازه کافی به ما کمک می کند تا :

  • پاکسازی سیستم های بدن از مواد زائد به شکل موثرتری انجام شود .
  • وجود میزان کافی آب به تولید سلول های جدید کمک میکند که این امر خود برای حفظ سلامت و زیبایی ظاهر پوست شما بسیار حیاتی است .
  • نوشیدن میزان کافی آب به کاهش اثرات چین و چروک و پیر شدن پوست کمک می کند .

شاید شما هم شنیده باشید که برای حفظ سلامت پوست و جوانسازی آن باید آب زیادی در طول روز نوشیده شود . از طرفی عده ای می گویند نوشیدن آب هیچ تاثیری بر ظاهر پوست ندارد .

به نظر شما کدام درست است؟  نوشیدن آب بر زیبایی پوست تا چه اندازه ای موثر است ؟

نوشیدن آب و زیبایی پوست

واقعیت این است که پوست هم یک عضو درست مثل سایر اعضای بدن ماست . پوست ما از تعداد زیادی سلول ساخته شده است و سلول های پوست مانند هر سلول دیگری در بدن از آب تشکیل شده است . قطعا هیچ کدام از اندام های ما بدون وجود آب کافی به درستی عمل نمی کنند .

اگر پوست شما مقدار کافی آب را دریافت نکند ، دهیدراته می شود و این کم آبی باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن می شود . پوست خشک دارای مقاومت کمتری است و بیشتر در معرض  چین و چروک و پیری قرار دارد .

چقدر آب باید بخورم ؟

در حالت ایده آل شما باید در حدود ۱.۵-۲ لیتر (۶ تا ۸ لیوان)  آب را به آرامی و در طول روز استفاده کنید ، اما اگر در شرایط خاص قرار گیرید مثل فصل گرما و یا زندگی در مناطق گرمسیر و یا زمانی که ورزش می کنید و یا خدا نکرده مبتلا به اسهال و استفراغ شده باشید ، نیاز است از آب بیشتری استفاده کنید .

آب کمک می کند تا هر گونه مایعات از دست رفته از طریق ادرار و مدفوع و تعریق و… جایگزین شود و کلیه ها را تشویق می کند تا مواد زائد و سموم را هر چه سریعتر و موثرتر از بدن دفع کنند .

با نوشیدن آب کافی از چه زمانی متوجه تغییرات مثبت در پوستمان می شویم ؟

یک هفته پس از زمانی که شما تصمیم می گیرید و شروع به نوشیدن میزان کافی آب در طول روز می کنید متوجه تغییرات مثبت در پوستتان خواهید شد . پوست شما کشیده تر و روشن و  درخشان تر خواهد شد و تیرگی زیر چشم شما ناپدید می شود . این تغییرات مثبت نشان می دهد که کلیه های شما به طور موثری نسبت به قبل سموم  را از بدنتان خارج می کنند .

آیا فقط باید آب بنوشم ؟

درست است که بهترین نوشیدنی آب است اما تنها نوشیدن آب باعث حفظ تعادل مایعات بدن نمی شود . شما می توانید از سایر نوشیدنی های سالم و مواد غذایی آبدار نیز برای تامین مایعات بدنتان استفاده کنید .

 خیلی از افراد از نوشیدنی های کافئین دار مثل چای و قهوه در طول روز استفاده می کنند . درست است که این نوع نوشیدنی هم می توانند تا حدودی مایعات بدن شما را در کنار خاصیت ادرار آور بودنشان  تامین کنند ، اما توجه داشته باشید که بهتر است برای داشتن پوستی زیبا تا حد امکان از این دو نوع نوشیدنی اجتناب کنید و اگر نمی توانید لااقل در حد تعادل از آنها استفاده کنید .


آب سبزیجات و زیبایی پوست

همچنین مصرف آب میوه ها و سبزیجات تازه  نیز یک راه عالی برای اضافه کردن آب به رژیم غذایی است ، بهتر است برای افزایش تاثیر آب بر زیبایی پوست تان سعی کنید از میوه و سبزیجاتی مانند خربزه ، گوجه فرنگی ، کرفس و خیار استفاده کنید ، چون هم آب زیادی دارند و هم ویتامین های زیادی را به بدنتان می رسانند و خود این ویتامین ها می توانند کمک بزرگی برای حفظ زیبایی پوست شما باشند .

منبع: chizaridiet

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید