تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 11:37
80 بازدید
کد خبر : 2430

کم هزینه ترین نوشیدنی های چربی سوز برای لاغری

کم هزینه ترین نوشیدنی های چربی سوز برای لاغری

نوشیدنی های چربیسوز و لاغری در رژیم غذایی باعث افزایش حس سیری، افزایش متابولیسم و تامین مواد مغذی می‌شود. آب، قهوه، آب کرفس، سرکه سیب و … از بهترین نوشیدنیهای چربیسوز می باشند.

بعضی از نوشیدنی ها از جمله چای سبز و آب نقش مؤثری در کاهش وزن دارند و به نوشیدنی های چربی سوز معروف هستند. اما چطور؟ این مواد غذایی باعث بهبود سوخت و ساز بدن می شوند که در کنار فواید دیگری که دارند، جزو نوشیدنی های مؤثر در رژیم کاهش وزن به شمار می روند.

وقتی سبک زندگی تان را تغییر می دهید و در کنار آن به سراغ نوشیدنی های سالم برای کاهش وزن می روید، باید منتظر اتفاقات خوبی باشید.

فراموش نکنید کهچای سبز، قهوه و نوشیدنی های پرپروتئین به چربی سوزی، احساس سیری و کاهش حس گرسنگی کمک میکنند و همین روند باعث لاغر شدنتان می شود.

معرفی بهترین نوشیدنی های چربی سوز خانگی

در ادامه قصد داریم خیال شما را بابت انتخاب یک نوشیدنی لاغر کننده راحت کنیم:

چای سبز عالی است

این نوشیدنی دوستدار سلامتی است آنهم به چند دلیل؛ چای سبز نه تنها نیروگاه آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی به شمار می رود همچنین یکی از اثرگذارترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است.

خوب است بدانید که چای سبز در کنار کمک به کاهش وزن و چربی بدن فواید دیگری را هم درخود نهفته است. در بازنگری چهارده مطالعه مشخص شد افرادی که چای سبز غلیظ را به مدت دوازده هفته نوشیدند به طور میانگین ۰.۲-۳.۵ کیلو بیشتر از افرادی که به سراغ چای سبز نرفته بودند، کاهش وزن داشتند.

فراوانی نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین احتمالا باعث چربی سوزی و بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

آیا چای ماچا همان چای سبز است؟

ماچا نوع دیگری از چای سبز است که در مقایسه با چای سبز مقدار به مراتب بیشتری کاتچین دارد. بنابراین از جمله نوشیدنی های چربی سوز قبل از خواب هم میتوانید درنظر بگیرید. یک آزمایش نشان داد آن دسته از زنانی که ۳ گرم در روز ماچا می نوشیدند تجربه چربی سوزی به مراتب بیشتری در مقایسه با افراد عادی بدون مصرف چای ماچا داشتند.

علاوه بر این چای سبز و ماچا، هردو کافئین دارند و همین یک فاکتور به لاغری و افزایش انرژی برای تمرین بهتر در باشگاه کمک میکند. باید اضافه کنیم که طرفداران چای سبز کمتر از دیگران درمعرض فشار خون بالا هستند و همچنین خطر بیماری های قلبی، بعضی از سرطان ها و دیابت فاصله زیادی از سلامت آنها دارد.

نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه: قهوه

گفتن ندارد! قهوه تقریبا محبوب اکثریت مردم جهان است که با افزایش سطح انرژی روزانه و بهبود خلق و خو، در صدر فهرست نوشیدنی های مفید قرار دارد. وجود کافئین کمک میکند روند کاهش وزن در بدن به خوبی اتفاق بیفتد. همچنین ناگفته نماند که بهبود سوخت و ساز را باید از جمله فواید نوشیدن منظم قهوه درنظر بگیرید.

در یک مطالعه با شرکت ۳۳ بزرگسال دچار اضافه وزن، مصرف کنندگان ۶ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلو وزن بدن، کالری کل کمتری در مقایسه با افرادی داشتند که کافئین کمتری مصرف میکردند یا اصلا کافئین مصرف نمیکردند.

از نوشیدن قهوه به عنوان بهترین نوشیدنی های چربی سوز غافل نمانید!

از نوشیدن قهوه به عنوان بهترین نوشیدنی های چربی سوز غافل نمانید!

جالب است بدانید که نوشیدن قهوه احتمالا زمان مناسبی برای کاهش وزن دارد و به عبارتی فرصت سوزی برای چربی سوزی نخواهید داشت. همه چیز در زمانی مشخص و کافی اتفاق می افتد.

چای سیاه را فراموش نکنید!

این نوشیدنی باستانی هم به اندازه چای سبز ممکن است لاغرکننده خوبی باشد. چای سیاه نوعی از چای است که به دلیل بودن در معرض هوا، فرایند اکسیده شدن در آن بیشتر اتفاق می افتد و در نتیجه طعم گیراتر و رنگ تیره تری در مقایسه با انواع دیگر چای دارد.

چای سیاه نیروگاه پلی فنول هاست؛ گروهی از ترکیبات پلی فنولیک به نام فلاوونوئیدها. پلی فنول ها از جمله آنتی اکسیدان های قوی برای کاهش وزن و چربی سوزی به شمار می روند. پژوهش ها نشان داده اند که پلی فنول های موجود در چای سیاه در نتیجه کاهش کالری گیری باعث کاهش وزن می شوند. بنابراین افزودن این نوشیدنی در رژیم کالری شماری میتواند مؤثر باشد و از جمله نوشیدنی های چربی سوز قوی است.

در مطالعه دیگری با شرکت ۱۱۱ نفر مشخص شد که نوشیدن ۳ فنجان چای سیاه به مدت ۳ ماه باعث کاهش وزن بیشتر و همچنین کاهش چربی پهلوها می شود. مطالعه دیگری هم با شرکت ۲هزار۷۳۴ زن نشان داد، مصرف مواد غذایی سرشار از فلاوونوئیدها و نوشیدنی هایی مثل چای سیاه تأثیر چشمگیری در کاهش چربی بدن و چربی سوزی شکم دارد.

آب: یک چربی سوز بی هزینه و بی خطر

این نوشیدنی به عنوان ساده ترین روش برای حفظ سلامتی شناخته می شود. هرچه آب بیشتری بنوشید شانس بیشتری در کاهش سایز دور کمر دارید. آب کمک میکند بین وعده های اصلی گرسنه نباشید و از طرفی عدد کالری سوزی شما را افزایش می دهد.

بنابر مطالعات انجام شده درمورد نوشیدنی های چربی سوز و لاغرکننده، اگر پیش از وعده غذایی آب بنوشید، شانس موفقیت شما برای کاهش کالری گیری و لاغری چندبرابر می شود.

سخن پایانی

در کنار ناچیز بودن کالری نوشیدنی های سالم، افزودن آنها به رژیم کاهش وزن میتواند گام بزرگی برای تناسب اندام باشد. توصیه میکنیم از لطف نوشیدنی های چربی سوز قبل از ورزش، هنگام ورزش و پس از باشگاه بهره مند شوید و حتما یکی از انواع آن را در رژیم غذایی روزانه خود به طور منظم بنوشید.

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید