تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 7:07
41 بازدید
کد خبر : 3844

۱۰ سوپرفود برای افزایش قدرت بدنی

۱۰ سوپرفود برای افزایش قدرت بدنی

سوپرفود قدرت بدنی می‌تواند به طرز چشمگیری روی افزایش توانایی بدن تاثیرگذار باشد. خیلی از مواد غذایی می‌توانند ترکیباتی را به بدن برسانند که نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین کنند. از این طریق بدن در مقابل ابتلا به بیماری‌ها نیز مقاوم خواهد شد.

۱. تخم مرغ؛ بهتری سوپرفود قدرت بدنی

تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی است که مواد مغذی متعددی را به بدن می‌رساند. ترکیباتی از جمله خانواده ویتامین B، ویتامین E، فسفر، روی، کلسیم و خیلی از ترکیبات مغذی دیگر را نیز به همراه دارد. ترکیب کولین در تخم مرغ، به محافظت از غشای سلولی کمک می‌کند و از آسیب سلولی جلوگیری خواهد کرد.

سوپرفود قدرت بدنی

تخم مرغ به علت به همراه داشتن کلسترول خوب، به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق، کاهش خطر سکته قلبی و خیلی از مشکلات بدنی دیگر کمک می‌کند. جالب است بدانید تخم مرغ دارای ۹ اسید آمینه ضروری برای بدن است و به راحتی می‌توانید از آن در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

۲. عدس؛ خوراکی مفید برای همه

یکی از محبوب‌ترین انواع حبوبات در سراسر جهان عدس است. این ماده غذایی به عنوان سوپرفود قدرت بدنی معرفی می‌شود. زیرا دارای مواد مغذی همچون موارد زیر است:
فیبر فراوان
پروتئین
منیزیم
آهن
روی
منگنز
و خیلی از موارد دیگر…

عدس به علت به همراه داشتن فیبر فراوان می‌تواند به بهبود مشکلات گوارشی کمک شایانی برساند. در تنظیم حرکات روده موثر است. همچنین با محافظت از قلب، خطر بروز سکته قلبی و مشکلات مربوط با عروق را پیشگیری می‌کند. همچنین می‌توانید با مصرف متعادل عدس خطر افزایش کلسترول بد و قند خون را کاهش دهید.
از عدس می‌توانید در تهیه انواع سوپ، خوراک و غذاهای مختلف استفاده کنید.

۳. گردو با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای بدن

گردو یک سوپرفود قدرت بدنی عالی برای همه افراد است. در از بین رفتن رادیکال‌های آزاد بدن موثر است و به پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌انجامد.
در صورتی که تمایل دارید قدرت بدنی خود را افزایش دهید، باید روزانه ۱ الی ۲ عدد گردو میل کنید. گردو سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید است و منبعی از امگا ۳ محسوب می‌شود. از مصرف گردو می‌توان به سلامت روده و پیشگیری از مشکلاتی همچون دیابت نوع ۲، اضافه وزن، التهابات بدنی و خیلی از مشکلات دیگر دست یافت.

مصرف متعادل گردو انرژی متعادلی را به بدن می‌رساند. گردو مقادری از منگنز، آهن و روی است و ویتامین E خوبی به بدن می‌رساند. برای کنترل فشار خون و بهبود مشکلات پوستی نیز مفید است.
می‌توانید وعده صبحانه خود را با گردو شروع کنید یا آن را به وعده‌های غذایی همراه ماست یونانی اضافه کنید.

۴. دانه چیا؛ کوچکترین سوپرفود قدرت بدنی

یکی از خوراکی‌های عالی برای تقویت بدن، دانه چیا است. این دانه فیبر فراوان، اسیدهای چرب امگا۳، فسفر، پروتئین، آهن، منگنز، روی، کلسیم، سلنیوم و مس را برای بدن به همراه دارد. از آن برای بهبود مشکلات قلب و عروق، کاهش فشار خون، کنترل قند خون و سایر بیماری‌ها می‌توان کمک گرفت.
این دانه خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلا به سرطان تاثیر به سزایی دارد. برای استفاده از آن می‌توانید انواع پودینگ را با دانه چیا تهیه کنید.

۵. لبو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی

چغندر یا لبو، یکی از بهترین مواد غذایی حاوی بتالئین است. بتالئین یک آنتی اکسیدان قوی است که در پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری دژنراتیو تاثیرگذار است.
لبو سرشار از آهن و منیزیم است که به تقویت اندام‌های حیاتی بدن کمک شایانی می‌رساند.
لبو را در تهیه انواع سالاد و یا برای میان وعده‌ها میل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

۶. تخم کتان منبعی گیاهی برای امگا۳

یکی از منابع گیاهی عالی برای دریافت امگا۳، تخم کتان محسوب می‌شود. علاوه بر آن سرشار از لینگان است که برای پیشگیری از انواع سرطان تاثیر به سزایی دارد. از تخم کتان می‌توانید در تهیه سالاد استفاده کنید یا اینکه آن را به ماست افزوده و میل کنید.

۷. کلم بروکلی؛ پرطرفدارترین سوپرفود قدرت بدنی

سوپرفود قدرت بدنی

کلم بروکلی یکی از سوپرفودهای عالی برای تقویت بدن است. ترکیبی که کلم بروکلی را از سایر انواع سبزیجات متمایز می‌کند، سولفورافن است. این ترکیب می‌تواند در از بین بردن مواد شیمیایی سمی در بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید و موثر باشد.
حتی فیبر فراوانی دارد که به بهبود مشکلات مربوط به دستگاه گوارش هم کمک شایانی می‌رساند.

۸. هویج؛ سوپرفود قدرت بدنی در دسترس

یکی از خوشرنگ و مفیدترین منابع عالی برای تقویت بدن، هویج است. کارتینوئیدها بهترین ترکیبات هویج هستند که از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری می‌کنند. کارتینوئید، مهمترین ترکیب هویج است. برای اینکه این ترکیب حفظ شود، بهتر است آن را خام میل کنید.
همچنین هویج به علت به همراه داشتن ویتامین A و بتاکاروتن، بهبود سلامت چشم، سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۹. ماهی سالمون

یک سوپرفود قدرت بدنی عالی، ماهی سالمون محسوب می‌شود. این ماهی چرب به علت به همراه داشتن چربی امگا۳ می‌تواند به سلامت مغز کمک شایانی برساند. مصرف منظم آن از بروز فراموشی کوتاه مدت و حتی بلند مدت جلوگیری خواهد کرد.
همچنین ماهی سالمون دارای پپتاید هست که خاصیت ضدالتهابی بالایی را به بدن می‌رساند. به بهبود خلق و خو، کاهش فشار خون، کاهش خطر بیماری‌های قلب و عروق و حتی سکته قلبی می‌انجامد.

۱۰. بادام درختی برای تقویت بدن

یکی دیگر از مغزیجات مفید برای افزایش قدرت بدنی، بادام است. این مغز می‌تواند ویتامین‌ها و مواد مغذی متعددی را به بدن برساند. همچنین سرشار از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر و ویتامین E است. بادام درختی کالری پایینی دارد اما ترکیبات مفید بسیاری را به بدن می‌رساند. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

جمع‌بندی

سوپرفود قدرت بدنی را افزایش می‌دهد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف مواد غذایی متنوع برای سلامت بدن ضروری است. موارد بیان شده گزینه‌هایی هستند که می‌توانید روزانه مقدار متعادلی را مصرف کنید تا به تقویت بدن دست یابید.

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید