تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 8:11
93 بازدید
کد خبر : 1422

رژیم سوپ برای لاغری| کاهش وزن ۳ تا ۴ کیلویی در هفته

رژیم سوپ برای لاغری| کاهش وزن ۳ تا ۴ کیلویی در هفته

رژیم سوپ در رده ی رژیم های تک غذایی یا تک خوری دسته بندی شده است. این نوع از رژیم تنها یک رژیم غذایی به حساب نمی آید بلکه مجموعه ای از برنامه های غذایی است که به نوعی باعث کاهش قابل توجهی از وزن در مدت زمان کوتاه می شود.

رژیم سوپ در رده ی رژیم های تک غذایی یا تک خوری دسته بندی شده است. این نوع از رژیم تنها یک رژیم غذایی به حساب نمی آید بلکه مجموعه ای از برنامه های غذایی است که به نوعی باعث کاهش قابل توجهی از وزن در مدت زمان کوتاه می شود.

در برخی از رژیم غذایی های سوپ در وعده های اصلی چیزی جز سوپ مصرف نمی شود. از طرف دیگر سوپ پایه اصلی  برنامه غذایی است اما در کنار آن مواد غذایی دیگر نیزی تجویز می شود. جزئیات هر رژیم متفاوت از دیگری است؛ اما مدت زمان بیشتر این نوع رژیم غذایی از ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد.

آشنایی با رژیم سوپ

آشنایی با رژیم سوپ

تاریخچه رژیم های سوپ به مدت زمان بسیار دوری بر می گردد. رژیم سوپ کلم یکی از اولین برنامه های غذایی بر پایه سوپ بر می گردد. در این برنامه ریزی غذایی افراد دارای اضافه وزن دستورالعمل خاصی از سوپ کلم را دنبال می کنند و به مدت ۷ روز حدود ۴.۵ کیلوگرم شاهد کاهش وزن خواهند بود.

از آن زمان رژیم های غذایی دیگر مبتنی بر سوپ رواج پیدا کرد تا بتواند سبک های مختلف غذایی و سلیقه ها را در خود جای دهد. به عنوان مثال برنامه سوپ کتو، برنامه سوپ سرخپوشان، برنامه سوپ گیاهی و برنامه سوپ مبتنی بر لوبیا وجود دارد، که هر کدام از این برنامه های غذایی این وعده را می دانند که فرد دارای اضافه وزن در مدت زمان بسیار کوتاهی وزنه قابل توجهی را از دست خواهد داد.

نکته: یک اشکال مهم در رژیم غذایی سوپ برای کاهش وزن وجود دارد. هیچ راهنمایی در مورد فعالیت بدنی یا برنامه ای برای انتقال به یک برنامه غذایی طولانی مدت سالم را شامل نمی شود.

رژیم غذایی سوپ چگونه است

تحقیقات و مطالعات:

در بعضی از تحقیقات نشان داده شده است خوردن سوپ می تواند به افراد در خوردن غذای کمتر کمک کند؛ در نتیجه این عامل خود می تواند به کاهش وزن کمک کند. این امر کاملا منطقی است چرا که هر زمان معده با غذا های سبک پر شود کمتر میل به خوردن غذاهای دیگر دارد.

طبق یک مطالعه و تحقیق که در سال  که۲۰۱۱ انجام شد، به این نتیجه رسیدند مصرف سوپ باعث شاخص توده بدنی پایین تر (BMI) و کاهش سایز می شود. البته این نکته قابل اهمیت است که این مطالعه بسیار محدود بوده و روی تعداد کمی از افراد و روی یک جنسیت انجام شد.

در مطالعه دیگری که در ایالات متحده آمریکا انجام شده بود، ارتباط بین مصرف سوپ و کاهش وزن بدن را مورد بررسی قرار دادند. در این آزمایش به این نتیجه رسیدند مصرف سوپ مزایای چشمگیری برای مدیریت وزن می تواند داشته باشد.

نکته : این رژیم  ممکنه است برای برخی از افراد بسیار مفید باشد. اما برخی از متخصصان تغذیه پیروی از این رژیم را برای طولانی مدت توصیه نمی کنند.

نکته: این امر بسیار مهم است که برای شروع هر رژیمی لازم است بدن توسط یک متخصص تغذیه آنالیز شود و پیروی سرخود از رژیم های غذایی احتمال آسیب به بدن را بسیار بالا می برد.

آشنایی با عملکرد رژیم سوپ

در رژیم سوپ تغییرات مختلفی را شامل می شود و هر کدام از آن ها برنامه ی خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی محبوب ترین این رژیم ها پرداخته ایم. اما این بدان معنی نیست که این رژیم ها کاملا ایمن هستند و تنها از معرفی آن ها آشنایی با نوع و سبک معروف ترین رژیم های غذایی سوپ می باشد.

۱. رژیم غذایی سوپ پایه

در رژیم غذایی سوپ پایه شما می توانید هر نوع از سوپی را که دوست دارید میل کنید. این یعنی شما می توانید حتی از سوپ های خامه ای یا سوپ های سبک تر میل کنید. در این رژیم حتی سوپ های کنسرو شده نیز مجاز هستند. بیشترین سوپی که در این نوع رژیم پیشنهاد می شود مصرف شود سوپ هایی با مخلوط سبزیجات و گوشت است.

مدت زمان این رژیم حداقل یک هفته و حداکثر ۲ هفته طول می کشد. کسانی که این رژیم را پایه گذاری کردند ادعا بر این دارند در این رژیم فرد ۴ تا ۶ کیلوگرم شاهد کاهش وزن خواهد بود.

۲. رژیم غذایی سوپ کلم

رژیم غذایی سوپ کلم

رژیم لاغری سوپ کلم مستلزم رعایت یک هفته ای است. در تهیه این رژیم کلم ماده ی اصلی آن است. اما می توان در تهیه آن از گوجه فرنگی، پیاز، هویج، سبزیجات یا آب گوشت استفاده کنید. اکثر وب سایت ها معتقد هستند اگر این رژیم به درستی رعایت شود فرد ۴.۵ کیلو وزن از دست خواهد داد.

شما در رژیم غذایی سوپ کلم لیستی از غذاهایی که مجاز به مصرف آن ها هستید را نیز در اختیار خواهید داشت. اما در نظر داشته باشید این لیست را بهتر است از یک متخصص تغذیه تهیه کنید. چرا که مکانیسم بدن هر فردی با بدن فرد دیگر متفاوت است.

۳. رژیم غذایی سوپ لوبیا

رژیم غذایی سوپ لوبیا

در رژیم سوپ لوبیا، شما باید از لوبیا سبز برای تهیه آن استفاده کنید. همچنین مجاز هستید در تهیه آن از قارچ، فلفل دلمه ای قرمز  گوجه فرنگی، لوبیا چیتی و کرفس استفاده کنید. دستورالعمل این سوپ پیچیده تر از باقی دیگر است.

در این رژیم روزانه دو بار سوپ لوبیا را به عنوان غذای اصلی مصرف می کنید. همچنین به شما توصیه می شود آب زیادی بنوشید. به افراد دنبال کننده از این برنامه رژیم غذایی توصیه می شود از مصرف میوه های خشک، آجیل، دانه ها و آووکادو خودداری کنند و یا آن ها را محدود کنند. اما مصرف سایر غذاهای فاقد روغن و گیاهان توصیه می شوند.

مدت زمان پیروی از رژیم سوپ

در بیشتر رژیم های غذایی سوپ، هر روز سه وعده غذایی سوپ میل می کنید. بسیاری از آن ها حتی در هر وعده غذایی از جمله صبحانه باید سوپ بخورید.

برخی دیگر به شما این امکان را می دهند که هر روز یک وعده غذایی معمولی و دو وعده غذایی دیگر که صرفاً از سوپ هستند نیز میل کنید. در بیشتر برنامه ها زمان بندی خاصی که برای مصرف وعده غذایی لازم است وجود ندارد.(منبع)

نکته: در برخی (اما نه همه) رژیم ها میان وعده ها را محدود یا کاملاً مجاز نمی دانند.

در آخر:

در رژیم سوپ و باقی رژیم ها مبنای اصلی باید بر این باشد که علاوه بر کاهش وزن، سلامت نیز آسیبی نبیند. از این جهت همیشه پیشنهاد می شود هر رژیم غذایی را حتما تحت نظر و مراقبت یک متخصص جلو ببرید.

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید