تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 7:30
48 بازدید
کد خبر : 4725

کمی تحرک می تواند نشستن زیاد در طول روز را جبران کند

کمی تحرک می تواند نشستن زیاد در طول روز را جبران کند

سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه UiT در نروژ، : «اگر افراد، به هر دلیلی، در بیشتر ساعات روز بی تحرک باشند، فعالیت بدنی اندک خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.»

کمی تحرک می تواند نشستن زیاد در طول روز را جبران کند

تحرک جبران زیاد نشستن در طول روز

به گزارش رژیم نیوز، به گفته محققان، نشستن طولانی مدت احتمال مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد، اما تنها ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تحرک و فعالیت بدنی در روز ممکن است این خطر را تعدیل کند.

«ادوارد ساگلو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه UiT در نروژ، گفت: «اگر افراد، به هر دلیلی، در بیشتر ساعات روز بی تحرک باشند، فعالیت بدنی اندک خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.»

کمی تحرک می تواند نشستن زیاد در طول روز را جبران کند

این فعالیت حتی می‌تواند شامل ورزش‌هایی با شدت سبک مانند تمیزکاری باشد.

برای این مطالعه، ساگلو و تیمش داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ سالمند را بررسی کردند. آنها دریافتند که بیش از ۱۲ ساعت بی تحرکی در روز، شاید به دلیل تماشای تلویزیون یا نشستن پشت میز- خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد، اما فقط در افرادی که کمتر از ۲۲ دقیقه ورزش متوسط در روز دارند.

ساگلو گفت: «افرادی که بیش از ۲۲ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز انجام می‌دهند، معادل دستورالعمل‌های ۱۵۰ دقیقه‌ای در هفته سازمان بهداشت جهانی، با وجود زمان کم تحرکی بیشتر، خطر مرگ افزایش نمی‌یابد.»

با این حال، این مطالعه نمی‌تواند ثابت کند که ورزش به تنهایی خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد، فقط به نظر می‌رسد که یک ارتباط وجود دارد.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، بزرگسالان ۹ تا ۱۰ ساعت را در حالت نشسته هستند و بیشتر در محل کار خود هستند. ساگلو گفت که راهبردهای زیادی برای کاهش زمان بی تحرکی به ویژه در محل کار امتحان شده است.

او خاطرنشان کرد که به عنوان مثال می‌توان به پیاده روی تند، راه رفتن با سرعت معمولی، دوچرخه سواری با سرعت عادی، انجام کار باغبانی یا بازی با بچه‌ها اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری سلامـت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید