تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 9:58
205 بازدید
کد خبر : 1726

دوچرخه ثابت برای لاغری و چربی سوزی شکم و پهلو

دوچرخه ثابت برای لاغری و چربی سوزی شکم و پهلو

دوچرخه ثابت یکی از عالی ترین تجهیزات است. این تجهیزات به شما فرصتی برای سوزاندن رسوبات چربی در قسمت های مختلف بدن می دهند. فقط باید روی دوچرخه ورزشی خود پدال بزنید.

دوچرخه ثابت یکی از عالی ترین تجهیزات است. این تجهیزات به شما فرصتی برای سوزاندن رسوبات چربی در قسمت های مختلف بدن می دهند. فقط باید روی دوچرخه ورزشی خود پدال بزنید.

پدال زدن، در اوقات فراغت هنگام انجام کارهای دیگر مانند تماشای اخبار، ورزش یا برنامه های تلویزیونی نیز ممکن است. همین پدال زدن کافی است تا از شر چربی اضافی بدن خلاص شوید. سطح تناسب اندام شما مهم نیست. زیرا دوچرخه ثابت برای همه طراحی شده است.

در ادامه ی این مقاله بیشتر در مورد دوچرخه ثابت برای لاغری خواهید خواند.

کار کردن با دوچرخه ثابت به شما امکان می دهد تا مقدار قابل توجهی کالری بسوزانید. بدون این که بیش از حد خود را به زحمت بیاندازید. این شیوه ی ورزشی سخت عضلات شکمی شما را خواهد ساخت و آن ها را سفت تر می کند. اما نه برای آن هایی که لایه ای چربی روی شکمشان را پوشانده است.

دوچرخه ثابت برای سوزاندن چربی و لاغری شکم

تاثیر ورزش با دوچرخه ثابت در لاغری

اساسا دستگاه های ورزشی خانگی به منظور کاهش وزن عمومی طراحی شده اند. متابولیسم عمومی بدن هم به گونه ای است که در هنگام مصرف کالری و پس از گذشت حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از زمان شروع ورزش به سراغ چربی های انباشته شده می رود. بدن ما در ۱۵ دقیقه اول هر ورزش، انرژی خود را از سوزاندن قند موجود در خون به دست می آورد.

پس از گذشت این ۱۵ دقیقه، نوبت به چربی سوزی از بخش هایی از بدن است که در آن چربی های مازاد انباشته شده اند. خبر خوب برای افرادی که به دنبال لاغری شکم با دوچرخه ثابت هستند، این است که چربی ناحیه شکم و پهلوها از اولین بخش های بدن است که در هنگام ورزش های مختلف و به ویژه ورزش های هوازی، سوخته می شود.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که بدن همواره در هنگام از دست دادن کالری، به صورت عمومی و تقریبا در همه بخش ها، کاهش وزن و از دست دادن چربی را تجربه می کند.

بخش هایی از بدن دارای چربی های سرسخت تری هستند که در بازه زمانی بلندمدت تری سوخته می شوند و بخش هایی دیگر از بدن همچون شکم و پهلوها، راحت تر چربی انباشته شده را آزاد کرده و کاهش می دهند. دوچرخه ثابت برای لاغری ران نیز موثر است.

 

فواید دوچرخه ثابت ورزشی برای کاهش وزن

انواع دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت در دو نوع نشسته و ایستاده (اسپینینگ) در مدل های خانگی و دوچرخه باشگاهی تولید می شوند.

دوچرخه ثابت های ایستاده (اسپینینگ) شباهت زیادی به دوچرخه های متحرک دارند. در هنگام ورزش با  اسپینینگ ها (دوچرخه ثابت های ایستاده) ماهیچه های شکم بیشتر به چالش کشیده می شوند که این چالش موجب از بین رفتن چربی ها و صاف شدن شکم را در پی خواهد داشت.

به طور معمول برای بانوان جوان استفاده از دوچرخه اسپینینگ پیشنهاد می شود اما افرادی که از بیمارهای کمر رنج می برند و یا افراد مسن استفاده از دوچرخه ثابت های نشسته به جهت ایجاد فشار کمتر به کمر و ستون فقرات توسط کارشناسان ورزشی پیشنهاد شده است. ورزش با دوچرخه ثابت علاوه بر لاغری، کاهش وزن و صاف شدن شکم موجب زیبایی وعضلانی شدن پاها خواهد شد.

دوچرخه ثابت و لاغری ران

برخی از بانوان تصور تصور می کنند که ورزش با دوچرخه ثابت باعث بزرگ شدن ران ها و پهن شدن باسن می شود که این یک تصور اشتباده است. اگر به بدن دوچرخه سورانی که بصورت حرفه ای فعالیت می کنند توجه کرده باشید خواهید دید که از ران ها و باسن خوش فرم و مناسبی برخوردار هستند.

اگر واقع گرایانه به این مسئله نگاه کنیم پهنا و فرم اندام های تحتانی بیشتر جنبه وراثتی دارد و با انجام فعالیت ورزشی به طور چشمگیری تغییر وضعیت نخواهد داد. ولی در ورزش با دوچرخه ثابت می توان با افزایش میزان مقاومت دستگاه ، شدت و سرعت تمرین  با سوزاندن چربی های اضافی ران ها را لاغر وعضلات، ساق، باسن و قسمت های دیگر اندام تحتانی را سفت و تقویت نمود.

انجام تمرینات صحیح و اصولی توده های چربی انباشته شده در ران ها و اندام های تحتانی را از بین برده و عضلات را جایگزین آنها خواهد کرد. برای رسیدن به این مهم بایستی دوچرخه ثابت را بر روی درجه مقاومت کم تنظیم و با سرعت بالا رکاب زد تا باعث از بین رفتن چربی های پا و لاغری آنها شود.

و هنگامی که پاها به میزان لاغری مطلوب و مورد نظر رسید نوبت به  تقویت و سفت کردن عضلات پاها است که با افزایش مقدار مقاومت دستگاه می توان به این مهم نیز دست یافت و پاهایی خوش فرم و سفت ساخت. به طور کلی دوچرخه ثابت دستگاهی بی نظیریست که می تواند به ساخت و پروش پاهایی خوش فرم و زیبا کمک کند.

فواید دوچرخه ثابت ورزشی برای کاهش وزن

دوچرخه در مقایسه با تجهیزات دیگر، یک روش عالی برای تمرین کردن است. وضعیت ما هنگام نشستن دوچرخه های ورزش باعث می شود تا زمان ریکاوری بین تمرینات مختلف سریع تر گردد. در این روش به سرعت کالری می سوزانید و ضربان قلب خود را بالا نگه می دارید.

نیازی به فشار آوردن به تاندون ها و مفاصل خود ندارید. تمرینات هوازی عاملی برای کاهش وزن هستند. یک دوچرخه ثابت به سوزاندن کالری در کل بدن، از جمله شکم کمک خواهد کرد.

  • دوچرخه ثابت، شما را از سختی حین تمرین دور نگه می دارد. آن ها با تنظیم سرعت به شما این امکان را می دهند که شدت تمرین خود را کنترل کنید. همچنین احتمال آسیب دیدگی را نیز پایین می آورد. تقریباً تمام دوچرخه های ورزشی دارای مانیتور ضربان قلب هستند که شما را از ضربان قلبتان آگاه می کنند. این ویژگی تضمین می کند که شما به خودتان بیش از حد فشار نیاورید.
  • دستیابی به کاهش وزن از این روش بسیار آسان است. سرعت و مقاومت این دوچرخه ها را می توان افزایش داد. البته این تنظیمات بستگی به این دارند که چه احساس و نیازی در آن لحظه دارید.
  • یک دوچرخه ورزشی به شما امکان را می دهد تا باسن، ران ها و عضلات سرینی خوش فرمی بسازید. فقط با ورزش با دوچرخه ثابت خود می توانید به چنین نتیجه هایی برسید.
  • داشتن دوچرخه ثابت باعث می شود تا تمام مدت در دسترس باشد. از آن جا که می توانید آن را در داخل خانه نگه دارید، پس می توانید هر زمان که خواستید، استفاده کنید. همه اعضای خانواده شما می توانند از رژیم های کاهش وزن با دوچرخه ثابت استفاده کنند. آن ها با این روش وزن خود را از کاهش می دهند و اندامشان مناسب تر می شود.

 

کالری سوزاندن با دوچرخه

کالری سوزاندن با دوچرخه

چندین متغیر می تواند تعداد کالری هایی را که با دوچرخه ثابت می سوزانید تعیین کند. به همین دلیل میزان وزنی که با دوچرخه ثابت از دست می دهید، با دیگران متفاوت است. هرچه سنگین تر کار کنید، کالری بیشتری می سوزانید. شدت تمرین شما عامل اصلی است.

اگر مثلاً ۶۸ کیلوگرم وزن داشته باشید، با ۳۰ دقیقه پدال زدن متوسط، حدود ۲۶۰ کالری را خواهید سوزاند. در حالی که یک تمرین جدی تر و قوی تر تقریباً ۳۹۰ کالری می سوزاند.

برای هر ۳۵۰۰ کالری اضافی که می سوزانید، نیم کیلو را از دست می دهید. بنابراین یک ساعت ورزش متوسط یا حدود ۴۰ دقیقه کار جدی با دوچرخه ثابت به شما کمک می کند تا حدود نیم کیلو در هفته از دست دهید.

دوچرخه سواری بر روی یک دوچرخه ایستاده، کالری سوزی در حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلوکالری در ساعت را فراهم می کند. زیرا شما می توانید بین تمرینات قلبی (منطقه ایروبیک) و تمرینات HIIT (ناحیه بی هوازی) تعادل ایجاد کنید و به این ترتیب سریع تر چربی شکم را بسوزانید. علاوه بر این،تاثیر دوچرخه های ثابت در لاغری بر کسی پوشیده نیست، اما آنها در افزایش روحیه، نشاط و سر زندگی نیز نقشی کمک کننده دارند.

برنامه تمرین لاغری شکم با دوچرخه ثابت

برنامه تمرین لاغری شکم با دوچرخه ثابت

شما در شروع کار حداقل به ۳ روز برنامه منظم نیاز دارید. این برنامه گام به گام افزایش یافته و شما پس از گذشت نهایتا ۲ ماه، باید چیزی در حدود ۵۰ درصد به مدت زمان این تمرین بیافزایید. نمونه ای از تمرین با دوچرخه ثابت را در زیر آورده ایم :

  • شنبه : ۴۰ دقیقه تمرین هوازی با مقاومت پایین و مدت زمان تمرین بالا ( ابتدا گرم کردن و تمرین های کششی )
  • سه شنبه : تمرین پر فشار ( ۱۵ دقیقه ) به همراه تمرین هوازی ( ۱۵ دقیقه )
  • پنج شنبه : ۴۰ دقیقه تمرین هوازی با مقاومت پایین و مدت زمان تمرین بالا ( ابتدا گرم کردن بدن و تمرین های کششی )

حداقل ۱۰ دقیقه گرم کردن و انجام ورزش های کششی می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و همچنین توان شما را برای انجام تمرینات افزایش دهد. حداکثر پس از گذشت ۲ ماه باید این برنامه افزایش یافته و حداقل یک روز دیگر به تمرینات پر فشار اختصاص یابد.

نکات کاهش وزن با دوچرخه های ثابت

نکات کاهش وزن با دوچرخه های ثابت

  • .صندلی را به گونه ای قرار دهید که به لگن شما برسد
  • زانوهای شما باید در حالت خمیده ای قرار داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هنگام دوچرخه سواری پاهای شما به طور کامل کشیده نشود. تمام سعی و تلاش لازم را از روی نیم تنه پایین و پاها انجام دهید و شانه های خود را ثابت نگه دارید.
  • از پاها برای حفظ مقاومت ثابت و یکسان کمک بگیرید. بهترین کار این است که بدون حفظ مقاومت، پاها را نچرخانید. ما این پوزیشن را برای فرد مبتدی عالی پیشنهاد می کنیم.
  • در حالی که حالت ایستایی را حفظ می کنید، پاهای خود را بچرخانید. به تدریج مقاومت را افزایش دهید تا پاهای شما سریع تر از سرعت کنونی نتوانند حرکت کنند. همزمان با بلند کردن باسن خود، دستان خود بر روی دوچرخه را ورزش دهید و سعی کنید شانه ها و بازوهای خود را آرام و بدون حرکت نگه دارید.
نکات ورزش با دوچرخه ثابت

نکات ورزش با دوچرخه ثابت

  • قبل از سوار شدن حتما حرکات کششی انجام دهید.
  • دوچرخه خود را به مدت ۲ دقیقه سریع تر کنید و سپس به مدت ۲ دقیقه دیگر به سرعت قبلی خود برگردید.
  • کاهش مصرف چربی (که به چربی احشایی کمک می کند) را با اجتناب از چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای سرخ شده سریع، شیرینی های صنعتی، کلوچه و مصرف ژامبون شروع کنید. تنظیم رژیم غذایی برای کاهش وزن مهم است.
  • برای رسیدن به نتیجه مناسب در کاهش وزن باید بیش از ۳۰ دقیقه کار کنید. استفاده از دوچرخه ورزشی بین ۳۰-۴۵ دقیقه به مدت ۲-۳ هفته می تواند به کاهش چربی شکم کمک می کند.
  • سعی کنید قهوه یا چایی خود را بدون شکر بنوشید. معمولا برای خلاص شدن از این عادت، تنها چند روز تا ۲ هفته زمان نیاز است. اجتناب از نوشیدنی های شیرین و سودا که حاوی شکر اضافی هستند.
  • حداقل ۸ ساعت شبانه داشته باشید. کم خوابی اثر منفی بر سلامت شما می گذارد و باعث اشتها و گرسنگی می شود.

افرادی که بیماری خاصی ندارند و از دردهای مزمن زانو رنج نمی برند می توانند از تردمیل برای داشتن یک فعالیت ورزشی هوازی مناسب در منزل استفاده کنند و در صورتی که به بیماری مزمنی نظیر بیماری قلبی، دیابت، پرفشاری خون یا غیره دچار هستند پیش از شروع ورزش حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند تا از معایب دوچرخه ثابت برای خودتان مطلع شوید. برای افرادی که درد جلوی زانو دارند، استفاده از دوچرخه چه ثابت و چه متحرک توصیه نمی شود.

لاغری با دوچرخه ثابت

لاغری با دوچرخه ثابت

خبر خوب این است که چربی شکم آسان ترین چربی برای سوختن است. دوچرخه سواری بر روی یک دوچرخه ثابت برای لاغری و چربی سوزی شکم و پهلو بسیار موثر است.

با این حال شما باید به طور منظم برای دستیابی به فواید دوچرخه ثابت از آن استفاده کنید. شما همچنین باید ورزش منظم را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل کننده ترکیب کنید تا از ایجاد چربی شکم و پهلو جلوگیری کنید. اگر این کار را انجام دهید تناسب اندام خود را باز خواهید یافت.

تحقیقات ثابت کرده است که افراد دارای اضافه وزن می توانند با استفاده از دوچرخه ثابت، کالری را با سرعت بیشتری بسوزانند. کسانی که بیشتر و با شدت زیاد کار می کنند، می توانند بیشتر کالری بسوزانند. برای دستیابی به فواید دوچرخه ثابت برای زنان، هر روز به مدت ۳۰ دقیقه (۴ بار در هفته) ورزش کنید تا وزن قابل توجهی را از دست دهید.

اگر بتوانید به تدریج در این کار حرفه ای شوید، احتمالاً وزن کم خواهید کرد. برای دستیابی به نتایج رضایت بخش، ورزش با دوچرخه ثابت را به صورت منظم استفاده کنید. حداقل هر روز ۴-۵ بار در هفته کار کنید. شدت تمرین و وزن فعلی شما تعیین می کند که چقدر کاهش وزن خواهید داشت.

دوچرخه ثابت برای کاهش وزن موضعی

سوالات مرتبط با دوچرخه ثابت برای لاغری

۱. برای سوزاندن چربی شکم، تردمیل یا دوچرخه ثابت کارآمد تر است؟

هر دو دستگاه تناسب اندام تمرین های قلبی و عروقی را ارائه می دهند و به شما امکان می دهند تا در منطقه ایروبیک (۷۰-۸۰٪ حداکثر ضربان قلب خود) تمرین کنید که در آن چربی های ذخیره شده را می سوزاند. با این حال، انجام تمرین های باز (HIIT) دوچرخه ثابت بسیار ساده تر از راه رفتن روی تردمیل است. به همین دلیل توصیه می شود از دوچرخه ثابت استفاده کنید، اگر هدف شما از کم کردن چربی دور شکم است.

۲. چند دقیقه دوچرخه ثابت بزنیم؟

هر روز به مدت ۳۰ دقیقه (۴ بار در هفته) ورزش کنید تا وزن قابل توجهی را از دست دهید. اگر بتوانید به تدریج در این کار حرفه ای شوید، احتمالاً وزن کم خواهید کرد. برای دستیابی به نتایج رضایت بخش، ورزش با دوچرخه ثابت را به صورت منظم استفاده کنید.

۳. برای لاغری شکم تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

اگر می‌ خواهید در خانه کار کنید، اول فضای مورد نیاز را در نظر بگیرید. همچنین بودجهٔ مالی شما نسبت به قیمت دوچرخه ثابت برای لاغری نیز در این انتخاب اهمیت زیادی دارد. بعد از آن، انتخاب بین دوچرخه و تردمیل به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

منبع: ورزش بلاگ

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید