تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 14:01
185 بازدید
کد خبر : 2317

عرق کرفس برای لاغری| خواص اعجاب انگیز عرق کرفس

عرق کرفس برای لاغری| خواص اعجاب انگیز عرق کرفس

خواص عرق کرفس برای لاغری. ازجمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خواص کرفس که با آن شناخته می‌شود خاصیت لاغر کنندگی کرفس و کمک به کاهش وزن است.

خواص عرق کرفس برای لاغری. ازجمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خواص کرفس که با آن شناخته می‌شود خاصیت لاغر کنندگی کرفس و کمک به کاهش وزن است.

کرفس یک سبزی پر از فیبر است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و دارای آب زیادی است. بسیاری از مردم آب کرفس را به‌تنهایی یا در مخلوطی از آب سایر سبزیجات می‌نوشند.

یک فنجان ۸ اونس آب کرفس حاوی موارد زیر است:

  • ۳۳ کالری
  • ۷ گرم کربوهیدرات
  • ۴ میلی‌گرم کلسیم
  • ۹ میلی‌گرم منیزیم
  • ۶ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۸ میکروگرم فولات

فوایدی که برای کرفس در تحقیقات علمی یافت شده است به‌شرح زیر است:

کاهش التهاب و آلرژی

آسم آلرژیک و رینیت بیماری‌های التهابی هستند که راه هوایی فوقانی و تحتانی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. کرفس حاوی دو آنتی‌اکسیدان مفید به نام‌های «آپیژنین» و «لوتئولین» است. تحقیقات نشان می‌دهند که آپیژنین و لوتئولین التهاب را کاهش می‌دهند و ممکن است به درمان بیماری‌های التهابی مختلف کمک کنند. چند مطالعه حیوانی نیز برای بررسی اثرات ضد التهابی کرفس انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. با این حال مطالعات بیشتری نیاز است.

کنترل فشار خون

آب کرفس ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند. دلیل این اثر وجود ترکیباتی به نام نیترات در این سبزی است که عروق را گشاد کرده و فشار خون را بهبود می‌بخشند. نیترات موجود درکرفس همچنین سلامت قلب را بهتر می‌کند. البته باید در نظر بگیرید این نیترات‌ها با آنچه به‌عنوان آلاینده در مواد غذایی یافت می‌شوند متفاوت هستند.

کاهش کلسترول

برخی از مطالعات نشان دهنده این هستند که آب کرفس می‌تواند باعث کاهش کلسترول شود.

همان‌طور که می‌بینید تاکنون ارتباطی بین مصرف عرق کرفس، کرفس و یا آب این سبزی با کاهش وزن مشاهده نشده است. با این وجود افراد زیادی از ترند مصرف عرق کرفس و آب این گیاه برای لاغری پیروی می‌کنند.

طرز استفاده از عرق کرفس برای لاغری

افرادی که معتقد هستند این سبزی سبب لاغری می‌شود، معمولا هر روز صبح حدود نیم‌لیتر آب کرفس را با معده خالی می‌خورند. مصرف عرق کرفس و میزان آن برای لاغری کمتر ذکر شده است و افرادی که به دنبال لاغر شدن با این روش هستند معمولا از آب کرفس استفاده می‌کنند.

 

تهیه عرق کرفس برای لاغری

تهیه عرق کرفس برای لاغری

عرق کرفس در طب سنتی

همان‌طور که رد پایی از ارتباط کرفس و لاغری در طب جدید پیدا نمی‌کنیم، طب سنتی هم در این زمینه مسکوت است. به‌طور کلی خواصی که برای عرق کرفس در منابع طب سنتی گفته شده شامل موارد زیر است:

  • درمان آسم و تنگی نفس
  • ادرار آور و مفید برای پاکسازی کلیه و مثانه
  • افزایش قوای جنس
  • افزایش‌دهنده اشتها
  • مدر حیض
  • بازکردن سده‌ها ( گرفتگی‌ها) در کبد و طحال
  • خردکردن سنگ مثانه همراه با آویشن
  • درمان بیماری‌ها مفصلی و نقرس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، طب سنتی هم عرق کرفس برای لاغری را توصیه نمی‌کند.

ضررهای مصرف بیش از حد عرق کرفس و آب کرفس

از نظر طب سنتی مصرف بیش از حد عرق کرفس توسط مادر شیرده می‌تواند سبب سردرد شود. کرفس، عرق آن و آب کرفس نباید در بیماران مبتلا به صرع استفاده شوند چون بیماری آنها را تشدید می‌کنند. مصرف زیاد این گیاه در زنان باردار هم به جنین آسیب می‌زند.

از نظر طب جدید آب کرفس حاوی ماده شیمیایی به نام «پسورالن» است که پوست افراد را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند. نوشیدن مقادیر زیاد آب کرفس می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست و سایر مشکلات پوستی را افزایش دهد. آلرژی به کرفس نیز نسبتا شایع است. از طرف دیگر این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی سدیم است. اگرچه پتاسیم آن هم خیلی بالا است و ممکن است تا حد زیادی با اثرات سدیم برای افزایش فشار خون مبارزه کند، با این حال، افرادی که منع مصرف سدیم دارند نباید از این گیاه استفاده کنند. در نهایت افرادی که سنگ کلیه اگزالاتی می‌سازند، نباید آب کرفس بخورند، چون حاوی مقادیر زیادی اگزالات است.

خواص عرق کرفس برای لاغری

از کرفس به روش‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. خورشت کرفس، عرق کرفس، آب کرفس و خود کرفس از جمله شیوه‌های مصرف کرفس هستند. عرق کرفس برای بهبود دیابت، رفع رنگ پریدگی و زردی پوست بسیار مفید است و به بهبود زخم معده و سوء‌هاضمه کمک می‌کند. همچنین از این عرق برای لاغری هم استفاده می‌کنند.

اگر بیماری کبد چرب دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که خوردن آب کرفس را جدی بگیرید. برای اطلاع بیشتر از نحوه‌ی مصرف، به مقاله‌ی خواص آب کرفس برای کبد چرب سر بزنید.

بهترین زمان خوردن عرق کرفس برای لاغری

عرق کرفس به علت آن‌که به کاهش وزن کمک می‌کند، مصرف آن رواج یافته است.

اضافه کردن عرق کرفس به برنامه‌ی غذایی در بهبود بسیاری از بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که خوردن زیاد عرق کرفس، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. بنابراین در مصرف عرق کرفس زیاده‌روی نکنید تا از عوارض آن در امان باشید.

اگر به خوردن عرقیات گیاهی علاقه دارید، خواندن مقاله‌ی خواص عرق بهارنارنج برای لاغری را به شما پیشنهاد می‌‎کنیم.

مضرات مصرف عرق کرفس

مصرف به ‌اندازه‌ی عرق کرفس هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد، اما اگر بیش از حد از این عرق بخورید، علاوه بر این‌که دیگر مفید نیست، بلکه عوارض بسیاری هم به‌دنبال دارد. در واقع املاح موجود در این عرق اگر زیاد مصرف شوند، سیستم بدنی شما را مختل می‌کنند و دچار مشکلات گوارشی می‎شود.

نحوه مصرف صحیح عرق کرفس برای لاغری

پزشک شما برای مصرف دارویی، بازه زمانی مشخصی تعیین می‌کند که شما در طی آن بازه‌‎ی زمانی و طبق دستور پزشک داروها را مصرف می‌کنید. بعد از آن بازه زمانی، داروهای شما تمام می‎شوند و دیگر شما نمی‌توانید خارج از دستور از آن‌ها استفاده کنید. عرقیات گیاهی هم مانند داروها هستند. اگر بدون تجویز پزشک از آن‌ها استفاده کنید، آسیب‌های زیادی به بدن شما وارد می‎شوند.

میزان مناسب برای مصرف عرق کرفس، روزانه یک لیوان است. در واقع این گیاه ادرارآور است و به‌علت اگزالات موجود در آن، قابلیت سنگ‌سازی دارد.

خواص عرق کرفس

از عرق کرفس برای درمان رماتیسم، چربی بالای خون و شستن کلیه‌ها و درمان نقرس استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید که عرق کرفس به علت داشتن آنتی بیوتیک‌های طبیعی در درمان بیماری‌های عفونی مفید بوده و تسکین دهنده‌ی درد مفاصل می‌باشد.

نوشیدن عرق کرفس برای درمان سنگ کلیه سودمند بوده و مثانه را شستشو می‌دهد.

عرق کرفس برای درمان دیابت، رنگ پریدگی و زرد بودن چهره بسیار مفید می‌باشد.

جهت رفع بوی بد دهان و افزایش دادن اشتها نوشیدن عرق کرفس مفید بوده و علاوه بر آن عرق کرفس سودا و بلغم را برطرف می‌کند.

از خواص عرق کرفس بدانید که خاصیت صفرا آوری داشته و برای درمان زخم معده و سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت کاهش فشار خون توصیه می‌شود که هر صبح و عصر عرق کرفس مصرف نمایید.

عرق کرفس مدر بوده و برای تقویت معده بسیار مفید می‌باشد.

جهت پالایش و قلیایی کردن خون نوشیدن عرق کرفس سودمند می‌باشد.

مصرف عرق کرفس برای درمان بیماری‌هایی مثل حصبه، سرماخوردگی، میگرن، پیسی و برص، آب مروارید و تاول زدن دهان مثمر ثمر می‌باشد.

عرق کرفس برای لاغری

عرق کرفس برای لاغری

از دیگر خواص عرق کرفس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت کننده استخوان

مفید جهت سیاتیک‌

لاغرکننده قوی

مفید جهت پاکسازی کلیه و مثانه

سنگ شکن

کاهنده اسید اوریک

ادرار آور

روش مصرف عرق کرفس برای لاغری

شما می‌توانید بعد از هر وعده غذایی یک فنجان از این عرق بنوشید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

مصرف عرق کرفس در بارداری و شیردهی

توصیه شده است که در دوران بارداری و در طول شیردهی از نوشیدن عرق کرفس اجتناب کنید.

کلام آخر

همانطور که خواندید، بهترین زمان برای خوردن آب کرفس صبح ناشتا است. اگر معمولا فراموش می‌کنید که ناشتا آب کرفس بخورید، می‌توانید به سراغ عرق کرفس بروید. عرق کرفس در کنار آن‌که به کاهش وزن کمک می‌کند، برای تقویت سیستم گوارش هم مفید است. بهترین زمان برای خوردن عرق کرفس را نمی‌توان مشخص کرد. شما ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید و سپس طبق دستور پزشک از آن بخورید.

از مصرف بیش از حد عرق کرفس و آب کرفس بپرهیزید. زیاده‌روی در مصرف این نوشیدنی‌ها، همانند مصرف زیاد داروهای شیمیایی، آسیب‌های جدی به بدن وارد میکنند.

سوالات متداول:

برای چه مدتی می‌توان از آب کرفس در یخچال نگهداری کرد؟

تنها به مدت یک روز می‌توانید از آب کرفس در یخچال نگهداری کنید.

عرق کرفس چه خواصی دارد؟

عرق کرفس برای بهبود دیابت، رفع رنگ‌پریدگی و زردی پوست و کاهش وزن بسیار مفید است و به بهبود زخم معده و سوء‌هاضمه کمک می‌کند.

آیا خوردن ساقه برای لاغری مفید است؟

بله. خوردن ساقه کرفس برای لاغری بسیار مفید است، به علت آن‌که منبع فیبر است و جذب بدن نمی‎شود. افرادی‌که روزانه، حداقل یک بار، یک ساقه متوسط کرفس می‌خورند، نسبت به افرادی‌که در طول روز کرفس مصرف نمی‌کنند، سریع‌تر لاغر می‌شوند.

آیا آب کرفس واقعا لاغر می‌کند؟

خیر. مصرف آب کرفس به‌طور مستقیم باعث لاغری نمی‌شود، اما به لاغر شدن کمک می‌کند. در واقع آب کرفس به علت آب زیادی که دارد، باعث کاهش اشتها و کاهش جذب چربی می‌شود که این کار به لاغری کمک می‌کند.

 

منبع: عالیس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید