تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 - 9:33
318 بازدید
کد خبر : 1050

نوشیدنی های چربی سوز شکم و پهلو+طرز تهیه بهترین معجون لاغری خانگی

نوشیدنی های چربی سوز شکم و پهلو+طرز تهیه بهترین معجون لاغری خانگی

نوشیدنی‌های چربی‌سوز ناشتا، بهترین چربی‌سوز شکم و پهلو بدنسازی، نوشیدنی‌های چربی‌سوز قوی، نوشیدنی‌های چربی‌سوز قبل از خواب

تجمع چربی در اطراف شکم، یکی از بزرگترین دغدغه‌های افرادی است که اضافه وزن دارند. بیشتر این افراد به دنبال یافتن راهی برای کاهش وزن موضعی هستند.
واقعیت این است که لاغری موضعی، تنها با خوردن غذاهای خاص و بدون تغییر در سبک زندگی، ممکن نیست.

بارها متخصصان تغذیه به این نکته تاکید داشته‌اند که کاهش وزن با تغییر در سبک غذاخوردن و افزایش تحرک میسر است. رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی باید به‌طور مداوم باشد و به‌تدریج بخشی از سبک زندگی شما شود.

از آنجاکه مهمترین عامل در کاهش وزن، تعادل در سوخت‌وساز بدن است، در کنار تغذیه سالم، افزایش تحرک تاثیر مستقیمی بر افزایش سوخت‌وساز بدن دارد.

افرادی که با ورزش و تغذیه سالم در جهت کاهش وزن خود تلاش می‌کنند، باید از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری دوری کنند.

در این مقاله ما را همراهی کنید تا نوشیدنی‌های چربی‌سوز، کم‌کالری، سرشار از پروتئین و سالم را به شما معرفی کنیم. این نوشیدنی‌ها اگر به اندازه مصرف شوند، در کنار رژیم غذایی سالم به افزایش چربی‌سوزی بدن کمک می‌کنند.

نوشیدنی‌های چربی سوز ناشتا

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش چربی‌سوزی بدن، نوشیدن آب کافی است. آب بهترین نوشیدنی برای دفع سموم و پاکسازی بدن است. نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب برای بدن ضروری است. افرادی که قصد کاهش وزن دارند بهتر است دو لیوان آب را صبح‌ها به‌صورت ناشتا بنوشند.

توجه داشته باشید که در آغاز روز و بعد از ۸ ساعت خواب، حتما آب را ولرم بنوشید تا به بدن شوک وارد نشود. مقاله فواید آب ناشتا برای بدن را بخوانید تا با تاثیر آن بر روی کاهش وزن، پاکسازی کبد و سیستم گوارشی بیشتر آشنا شوید.

یکی دیگر از نوشیدنی‌های چربی‌سوز قوی انواع دتاکس واترها هستند. این نوشیدنی هم بر پایه آب تهیه می‌شود و برای کسانی که طعم آب خالص را دوست ندارند، بهترین انتخاب است.

در مقاله دتاکس واتر چیست، طرز تهیه انواع این نوشیدنی را آوردیم. این نوشیدنی را از شب قبل آماده کنید و صبح‌ها آن را به‌صورت ناشتا بنوشید.

یک لیوان آب ولرم به همراه چند قطره آب‌لیموی تازه، یک قاشق چای‌خوری عسل و مقداری پودر زنجبیل را هر روز صبح بعد از بیدار شدن بنوشید. اگر معده شما حساس است، می‌توانید به‌جای زنجبیل از دارچین استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دارچین و زنجبیل در افزایش سرعت چربی‌سوزی موثر هستند، به‌خصوص در افرادی که مرتب ورزش می‌کنند. حتما با خواندن دو مقاله  آیا دارچین لاغر می کند؟ + خواص و طرز تهیه دمنوش دارچین برای کاهش وزن و زنجبیل و لاغری؛ نحوه مصرف زنجبیل برای چربی سوزی چگونه است؟ با تاثیر آن ها بر لاغری بیشتر آشنا شوید.

نوشیدنی‌های چربی‌سوز قبل از خواب

اگر به‌دنبال رژیم کاهش وزن هستید، باید صبور باشید. هیچ خوراکی و نوشیدنی در مدت یک هفته شما را لاغر نمی‌کند. موثرترین راه برای افزایش سوخت‌وساز بدن انجام تمرینات ورزشی به‌خصوص تمرینات هوازی است. برنامه ورزشی خود را اگر در بعدازظهر یا چند ساعت قبل از خواب انجام دهید، چربی‌سوزی بدن موقع خواب بیشتر می‌شود.

رژیم غذایی سالم، سرشار از فیبر و نوشیدن آب کافی به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند. با این حال، برخی نوشیدنی‌ها در تنظیم خواب و کاهش وزن شما موثر هستند.

قبل از معرفی نوشیدنی‌های چربی‌سوز قبل ازخواب، سری به مقاله بهترین نوشیدنی قبل خواب بزنید و با تاثیر آن بر بی‌خوابی آشنا شوید.

چای بابونه سرشار از کلسیم، پتاسیم و فلاونوئید است. نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب، بدن را از شر سموم اضافی خلاص می‌کند. این چای نفخ و یبوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا خواب آرامی را تجربه کنید. خواب باکیفیت هم در کاهش وزن شما تاثیر زیادی دارد.  خواص شگفت‌انگیز چای بابونه برای لاغری| خواص عجیب دمنوش بابونه

دوغ کفیر یک نوشیدنی سالم و مفید است و تاثیر زیادی بر افزایش سوخت‌وساز بدن دارد. اگر یک لیوان دوغ کفیر را قبل از خواب میل کنید، هم خواب راحتی دارید و هم در طول شب چربی‌سوزی بدن افزایش می‌یابد. حتما به مقاله خواص دوغ کفیر سر بزنید و درباره تاثیرات آن بر لاغری بیشتر بخوانید.

آب آلوئه‌ورا به دفع سموم و از بین‌بردن چربی‌های اضافه بدن کمک می‌کند. این نوشیدنی چربی سوز شگفت‌انگیز، سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است و باعث افزایش سوخت‌وساز بدن در طول شب می‌شود. در مقاله خواص آب‌میوه آلوورا با تاثیر آن بر بدن بیشتر آشنا شوید.

معجون چربی سوز شکم و پهلو

اولین قدم برای شروع یک رژیم غذایی سالم این است که کالری روزانه خود را به‌تدریج کم و آنها را جایگزین غذاها و نوشیدنی‌های سالم کنید. تغییر ناگهانی در تغذیه نه‌تنها باعث لاغری نمی‌شود، بلکه بدن را با کمبود ویتامین مواجه می‌کند و حتی ممکن است حجم عضلات به‌شدت کاهش پیدا کنند.

برای اینکه در دوران کاهش وزن، عضلات شما حفظ شوند، لازم است تحرک خود را افزایش دهید. تمرینات هوازی، مصرف پروتئین و سبزیجات بیشترین تاثیر را بر کاهش وزن سالم دارند.

معجون چای سبز با لیمو و عسل از جمله بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز شکم است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان کاتچین است. کاتچین قاتل چربی‌های شکم است و سوخت‌وساز بدن را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در طول روز حتما یک وعده چای سیاه را با چای سبز جایگزین کنید. مقاله مضرات چای سیاه را بخوانید تا با عوارض مصرف زیاد آن آشنا شوید.

سرکه سیب و آب یک معجون لاغری بی‌نظیر است. یک لیوان آب را با چند قطره سرکه سیب مخلوط کنید و با یک‌قاشق چای‌خوری عسل میل کنید.

نوشیدن این معجون قبل و بعد از یک وعده غذایی سنگین باعث کاهش وزن می‌شود. سرکه سیب باعث کاهش اشتها و دفع سموم بدن می‌شود.

نوشیدنی خیار و جعفری را می‌توانید در منزل تهیه و نوش‌جان کنید. خیار آب فراوانی دارد و مانع از دست دادن آب در طول رژیم می‌شود. این نوشیدنی ادرارآور است و مشکلات یبوست را رفع می‌کند.

یک عدد خیار، چند برگ جعفری و نصف لیموی تازه را با مقدار کمی پودر زنجبیل ترکیب و به‌صورت میان وعده میل کنید. این معجون به افزایش سوخت‌وساز، کنترل قند و چربی خون کمک می‌کند.

برای آشنایی با انواع معجون رژیمی برای لاغری، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معجون رژیمی و طرز تهیه آن را مطالعه کنید تا با انواع مختلفی از آنها آشنا شوید.

بهترین چربی سوز شکم و پهلو در بدنسازی

انجام تمرینات ورزشی به‌طور مداوم بیشترین تاثیر را بر افزایش سوخت‌وساز و لاغری دارد. تغذیه و ورزش باید مکمل هم باشند تا در کنار کاهش وزن، بدن شما آسیب نبیند.

کسانی که به‌طور حرفه‌ای بدنسازی و ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، باید نوشیدنی‌های غنی از پروتئین بنوشند تا انرژی کافی داشته باشند.

آب مرکبات سرشار از ویتامین سی است و همچنین فیبر بالایی دارند. مصرف فیبر به ورزشکاران کمک می‌کند تا به مدت طولانی سیر بمانند و انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی داشته باشند. نوشیدن انواع آبمیوه‌های طبیعی به تمام کسانی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می‌شود.

اسموتی‌ها نوشیدنی‌های پرکالری و سرشار از فیبر و پروتئین هستند. این نوشیدنی‌ها را اگر به اندازه مصرف کنید، نه تنها باعث چاقی نمی‌شوند بلکه اشتها را کم می‌کنند و باعث لاغری می‌شوند. اسموتی از ترکیب انواع میوه و سبزیجات تهیه می‌شود و سرشار از ویتامین‌ها است. اسموتی را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین و گازدار کنید تا لاغر شوید. حتما در مقاله طرز تهیه اسموتی رژیمی با چند نوع از آنها آشنا شوید.

شیر منبع غنی از پروتئین، ویتامین دی و چربی‌های سالم است. این نوشیدنی برای کسانی که رژیم دارند بسیار مناسب است. شیر به کسانی که ورزش می‌کنند در حفظ عضلات و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

این باور که نوشیدن شیر باعث افزایش چربی شکم می‌شود، نادرست است. مصرف متعادل شیر باعث کاهش اشتها، افزایش‌ چربی‌سوزی و تنظیم خواب می‌شود. یک لیوان شیر می‌تواند یک شام سبک و سالم برای افرادی که رژیم دارند، باشد.

در این زمینه بد نیست سری به مقاله شیرها و چربی شیر را بشناسیم، بزنید.

آب پنیر یا پروتئین وی به ورزشکاران حرفه‌ای کمک می‌کند تا در طول ورزش انرژی بیشتری داشته باشند و حجم عضلات آنها حفظ شود. آب پنیر بمب پروتئینی است و سرشار پروبیوتیک است که به سلامت دستگاه گوارش هم کمک می‌کند. پودر این پروتئین را در انواع شیک و اسموتی هم استفاده می‌کنند. در مقاله خواص آب پنیر، درباره آن بیشتر بخوانید.

کلام آخر

داشتن یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مهمترین گام در کاهش وزن بدن است. تلاش برای داشتن برنامه غذایی سالم کار آسانی نیست و در مدت کوتاه میسر نخواهد بود. برای اینکه لاغر شوید و لاغر بمانید، لازم است صبور باشید و به دنبال رژیم‌های کوتاه‌مدت نروید، زیرا امکان دارد بعد از مدتی دوباره اضافه وزن پیدا کنید.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با نوشیدنی‌های سالم و کم‌کالری برای کاهش وزن آشنا کنیم. مصرف این نوشیدنی‌ها تنها راه کاهش وزن موضعی نیست. توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی‌ها امکان دارد شما را بیشتر در معرض چاقی قرار دهد. توجه به میزان کالری دریافتی در طول روز بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارد.

سوالات متداول:

کدام نوشیدنی در یک هفته شکم و پهلو را آب می‌کند؟

هیچ رژیم غذایی و نوشیدنی در مدت یک هفته شما را لاغر نمی‌کند. رژیم غذایی کم‌کالری، ورزش مداوم، تمرینات هوازی، نوشیدن آب کافی، مصرف میوه و سبزیجات باید بخشی از سبک زندگی شما شود.

شیر باعث افزایش چربی شکم می‌شود؟

خیر. شیر منبع غنی پروتئین است و تعادل در مصرف آن به کاهش اشتها، عضله‌سازی و لاغری کمک می‌کند.

کدام نوشیدنی، چربی‌سوزی را در طول شب افزایش می‌دهد؟

نوشیدن آب، دوغ کفیر، چای بابونه و آب آلوئه ورا در کنار تمرینات ورزشی قبل از خواب، باعث افزایش سوخت‌وساز در طول شب می‌شوند.

 

منبع: سایت عالیس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید