تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 12:48
119 بازدید
کد خبر : 10947

۴ روش پخت گوشت در هواپز | استیک، کباب، بیکن و شیشلیک

۴ روش پخت گوشت در هواپز | استیک، کباب، بیکن و شیشلیک

پختن گوشت در هواپز یا ایرفرایر، یکی از آسان‌ترین کارهایی است که در دنیای آشپزی می‌توانید انجام دهید. مدل‌های متنوعی برای پخت گوشت در هواپز یا سرخ کن بدون روغن وجود دارد که بنا به سلیقه خود، می‌توانید گوشتتان را تهیه کنید.

پختن گوشت در هواپز یا ایرفرایر، یکی از آسان‌ترین کارهایی است که در دنیای آشپزی می‌توانید انجام دهید. مدل‌های متنوعی برای پخت گوشت در هواپز یا سرخ کن بدون روغن وجود دارد که بنا به سلیقه خود، می‌توانید گوشتتان را تهیه کنید. در این مقاله از رژیم نیوز طرز تهیه و پخت گوشت در ایرفرایر به ۴ روش را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای پخت استیک گوشت در ایرفرایر (برای ۲ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
استیک گوشت گوساله ۲ عدد (قطر ۲ و نیم سانتی‌متر)
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر نصف قاشق چای‌خوری
پودر پیاز ۱ قاشق چای‌خوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۲ تا ۲۴ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت گوشت استیک در هواپز: ۱۰ تا ۱۷ دقیقه

مراحل طرز پخت گوشت در هواپز

مراحل طرز پخت گوشت در هواپز

برای پخت گوشت در هواپز مثل روش درست کردن استیک رستورانی کافی است گوشت‌ها را مزه‌دار کرده و در هواپز بپزید. برای درست کردن گوشت به این روش، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه استیک گوشت با ایرفرایر، گوشت‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید. در این مدت، روغن زیتون، پودر سیر، سس سویا، پودر پیاز، فلفل سیاه، نمک و آب لیموترش را با هم در یک کاسه مخلوط کنید.

مرحله دوم: گوشت را مرینیت کنید

گوشت‌ها را به مخلوط مرینیت آغشته کنید و در پاکت زیپ کیپ بگذارید. گوشت استیک بهتر است به مدت ۲۴ ساعت با مواد استراحت کند تا هم نرم و هم مزه‌دار شود.

مرحله سوم: گوشت استیک را در ایرفرایر بپزید

در آخرین مرحله از طرز پخت استیک گوشت در ایرفرایر، هواپز را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس گوشت‌ها را داخل سینی دستگاه قرار دهید و درب آن را ببندید.

برای پخت استیک مدیوم ول، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و برای استیک ول‌ دان در هواپز، ۱۷ تا ۲۲ دقیقه زمان بدهید. در میانه پخت هر مدل از این استیک‌ها،‌ آن‌ها را برگردانید تا دو طرف گوشت، به صورت یکنواخت در ایرفرایر بپزد. سپس استیک را سرو کنید.

مواد لازم برای پخت شیشلیک در هواپز

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
دنده گوسفندی ۲ عدد
سس باربیکیو نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت شیشلیک در هواپز: ۳۵ دقیقه

مراحل طرز پخت گوشت شیشلیک در هواپز

پخت شیشلیک در هواپز

پخت شیشلیک در هواپز| گوشت در هواپز

شما به راحتی می‌توانید خودتان در خانه شیشلیک رستورانی درست کنید. برای تهیه کباب دنده در ایرفرایر یا سرخ کن بدون روغن، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت‌ها را مزه‌دار کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیشلیک در هواپز، دنده‌ها را بشویید و برش بزنید. سپس روی آن‌ها نمک و فلفل سیاه بپاشید و با گوشت ماساژ دهید تا همه بخش‌های گوشت را بپوشاند. روی دنده‌ها را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید. گوشت‌ها را به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت استراحت دهید تا مزه‌ها به خورد گوشت بروند.

مرحله دوم: دنده‌ها را در هواپز بپزید

هواپز را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا کمی گرم شود. سپس دنده‌های مزه‌دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و روی توری سرخ کن بچینید. درب سرخ کن را ببندید و زمان را روی ۳۰ درجه تنظیم کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه درب ایرفرایر را باز کنید و گوشت‌ها را برگردانید.

مرحله سوم: سس باربیکیو را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز پخت گوشت شیشلیک در هواپز، هر دو طرف دنده‌ها که پخت، سس باربیکیو را روی آنها بمالید. دوباره به مدت ۵ دقیقه دنده‌ها را بپزید تا سس به خورد دنده‌های پخته شده برود. سپس شیشلیک را از سرخ‌کن بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو کنید.

مواد لازم برای پخت بیکن گوشت در هواپز

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیکن ۵۰۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق چای‌خوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت بیکن در هواپز: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز پخت بیکن در هواپز

پخت بیکن گوشت در هواپز

پخت بیکن گوشت در هواپز

بیکن یکی از انواع گوشت نازک است که خیلی راحت و سریع می‌توان آن را پخت و سرو کرد. در ادامه مراحل پخت بیکن در ایرفرایر را دنبال کنید.

مرحله اول: بیکن را در ایرفرایر بگذارید

برای تهیه بیکن در سرخ کن بدون روغن، بیکن‌ها را از هم جدا کنید و به صورت لایه‌ای در سینی ایرفرایر قرار دهید. روی بیکن‌ها را با روغن زیتون اسپری کنید. هواپز را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و درب آن را ببندید.

مرحله دوم: بیکن را سرو کنید

بعد از ۵ دقیقه هواپز را باز کنید و بیکن‌ها را با انبر برگردانید. سپس طرف دیگر بیکن‌ها را با روغن زیتون اسپری کنید. دوباره درب هواپز را ببندید و ۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا بیکن‌ها کاملا بپزند. سپس بیکن‌ها را بیرون بیاورید و آن‌ها را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای در هواپز

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پودر سیر نصف قاشق چای‌خوری
پیاز ۲ عدد
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده‌‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان موردنیاز برای پخت کبابه تابه‌ای: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کباب تابه‌ای در هواپز

طرز تهیه کباب تابه‌ای در هواپز

تهیه کباب تابه‌ای در ایرفرایر، زمان بسیار کمی لازم است و با درست کردن این کباب در ایرفرایر می‌توانید مطمئن باشید که گوشت کاملا در دستگاه می‌پزد. مراحل تهیه کباب تابه‌ای در سرخ کن بدون روغن را دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه‌ای در ایرفرایر مثل روش تهیه کباب تابه ای در تابه پیازها را پوست بگیرید و آن‌ها را با قسمت درشت رنده، رنده کنید. با دست آب پیاز را بفشارید و تفاله آن را با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کنید. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را اضافه کنید و همه مواد را با هم ورز دهید تا کاملا با هم یکدست شود.

مرحله دوم: گوشت را استراحت دهید

بعد از آماده شدن گوشت، روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت حداقل نیم ساعت در یخچال بگذارید تا منسجم شود. سپس گوشت‌ها را بیرون بیاورید و به اندازه یک نارنگی از گوشت بردارید و بین دست‌هایتان گلوله‌ کنید. گوشت‌ها را بین دست‌هایتان بفشارید تا نازک شود.

مرحله سوم: کباب تابه‌ای را در ایرفرایر بپزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کباب تابه‌ ای در هواپز، کباب‌های فرم داده را داخل سینی ایرفرایر بچینید و روی آن‌ها روغن زیتون اسپری کنید. دستگاه را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. درب دستگاه را ببندید و بعد از ۷ دقیقه به آرامی کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد. سپس ۷ دقیقه دیگر، کباب‌ها را بپزید. در آخر، کباب تابه‌ای‌ها را بیرون بیاورید و آن‌ها را سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن گوشت در هواپز

گوشت یخ زده به چقدر زمان برای استیک کردن در هواپز نیاز دارد؟

برای طرز تهیه استیک گوشت با گوشت یخ زده، ابتدا باید گوشت را دیفراست کنید تا یخ آن باز شود. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گوشت را یخ‌زدایی کنید و سپس آن را مزه‌دار کرده و بقیه مراحل را مثل دستورالعمل بالا انجام دهید.

زمان پخت استیک گوشت در هواپز چقدر است؟

اگر می‌خواهید استیک را در هواپز درست کنید، بسته به میزان نرم شدن گوشت، می‌توانید زمان را تنظیم کنید:

  • استیک خام (Rare): ۷ دقیقه
  • استیک نیمه خام (Medium-Rare): ۱۰ دقیقه
  • استیک مدیوم (Medium): ۱۲ تا ۱۵ دقیقه
  • استیک پخته (Medium-Well) : ۱۶ تا ۱۸ دقیقه
  • استیک پخت کامل (Well-Done): ۱۸ تا ۲۰ دقیقه

 

منبع: افق کوروش

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید