تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 5:55
46 بازدید
کد خبر : 3456

لیپوسونیک چیست؟| لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا هایفوتراپی

لیپوسونیک چیست؟| لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا هایفوتراپی

امروزه درمان چاقی و لاغری شدید دغدغه بسیاری از مردم است که برای رفع و درمان آن روش هایی وجود دارد یکی از این روش ها لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک می باشد که در ادامه به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

امروزه درمان چاقی و لاغری شدید دغدغه بسیاری از مردم است که برای رفع و درمان آن روش هایی وجود دارد یکی از این روش ها لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک می باشد که در ادامه به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک

دستگاه هایفو

شاید اسم هایفوتراپی را برای اولین بار برای صورت و لیفت کردن آن شنیده باشید. اما یکی دیگر از کارهای هایفوتراپی لاغری موضعی است،اساس کار تبدیل انرژی امواج  صوتی به گرمای شدید کانونی است و دمای بالا راهی برای ذوب کردن چربی های زیرجلدی است. در این روش چربی های جامد بافت زیر جلدی به مایع تبدیل شده و براحتی از طریق جریان لنف و خون دور می کند. در حال حاضر جدیدترین دستگاه لاغری موضعی است که در آینده بیشتر به آن می پردازیم.

۷ سوال مهم درباره دستگاه هایفو لاغری یا لیپوسونیک:

 ۱. لیپوسونیک یا هایفولیپولیز است؟

لیپوسونیک دستگاه جدیدی است که برای برداشت دائمی سلولهای چربی و کاهش سایز کمر استفاده میشود. لیپوسونیک از امواج متمرکز سونوگرافی استفاده می کند تا به طور دائم از سلول های چربی در مناطق مورد نظر شما کاسته شود. لیپوسونیک بدون عمل جراحی و با حداقل عوارض جانبی از این سلول های چربی می کاهد.سال ها، مردم تلاش می کردند با استفاده از کمربند، تزریق، ورزش و بسیاری از دیگر روش های جراحی زیبایی، چربی های قسمت های خاصی از بدن را آب کنند. تاکنون، تنها راهی که واقعا باعث حذف چربی از یک منطقه انتخابی می شد لیپوساکشن بود. در حال حاضر لیپوسونیک نیز وجود دارد.

۲. لیپوسونیک چگونه کار می کند؟

علیرغم محبوبیت این درمان، بسیاری هنوز این سوال را میپرسند: ” لیپوسونیک چیست و چگونه کار می کند؟” لیپوسونیک از تکنولوژی ویژه ای به نام سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) استفاده می کند تا باعث مرگ سلول های چربی شود. تمرکز انرژی سونوگرافی لیپوسونیک در ۱-۲ سانتی متر زیر پوست مانع از هرگونه سوختگی یا آسیب به پوست می شود و درمان را راحت تر می کند. سلول های چربی توسط HIFU مختل می شوند و در نتیجه باعث کاهش ۴-۵ سانتیمتر (۱.۵-۲ اینچ) در یک درمان یک ساعته می شود.

۳. پس از لیپوسونیک چه اتفاقی می افتد؟

سلول های چربی مختل شده پاسخ های التهابی و بهبودی بدن را جذب می کنند. سلول های خاصی که ماکروفاژها نامیده می شوند، باعث دفع چربی و سلول می شوند. ماکروفاژها سپس چربی را از طریق سیستم لنفاوی و وریدی انتقال می دهند و در نهایت به کبد می رسند. این روند ۲-۴ هفته طول می کشد، بنابراین هیچ تغییری در چربی، تری گلیسیرید، و یا هر گونه ماده شیمی دیگر رخ نمیدهد. کبد چربی ها را از ماکروفاژها هضم می کند. کبد چربی را مصرف می کند و به طور معمول آن را متابولیزه می کند. مطالعات بعد از استفاده از لیپوسونیک، افزایشی در اندازه گیری های دیگر بدن نشان نمیدهد. این بدان معنی است که هیچ توزیع قابل اندازه گیری چربی وجود ندارد. ما می دانیم چربی نمی تواند به منطقه بازگردد زیرا این سلول ها دیگر وجود ندارد.

لاغری موضعی با هایفولیپولیز

لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک

۴. چه کسی نامزد خوبی برای لیپوسونیک نیست؟

لیپوسونیک برای بیماران خاص مناسب است. هر دو زن و مرد می توانند از این روش استفاده کنند. شما باید حداقل یک اینچ چربی در ناحیه مورد نظر داشته باشید. لایه چربی کمتر از یک اینچ احتمالا به درمان نیاز ندارد. همچنین باید نسبتا نزدیک به وزن ایده آل باشید. افراد دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۳۰ می توانند (تست BMI لاغری ) از این روش استفاده کنند. اگر BMI شما بیش از ۳۰ باشد، بهتر است لیپوساکشن انجام دهید. در حال حاضر لیپوسونیک برای استفاده در شکم و پهلوها مورد تایید قرار گرفته است. در برخی از بیماران می توان برای سایر قسمت های مناطق بدن نیز از این روش استفاده کرد.

۵. چه نوع نتایجی را می توان از لیپوسونیک انتظار داشت؟

لیپوسونیک به طور دائم سلول های چربی در منطقه درمان را مختل می کند. یک درمان در منطقه توصیه می شود. درمان یک ساعت طول می کشد. مطالعات فعلی کاهش دور کمر ۴.۶ سانتی متر و یا ۱.۸ اینچ پس از ۳ ماه را نشان میدهد. این نتایج دستگاه نسل اول لیپوسونیک است.نوآوری های پزشکی نسل دوم لیپوسونیک است. مطالعات بالینی برای دستگاه نسل دوم لیپوسونیک اکنون در حال انجام است. گزارش های اولیه نشان می دهد با استفاده از دستگاه نسل دوم لیپوسونیک کاهش کلی رخ می دهد. اگر چه بعضی نتایج از لیپوسونیک اغلب در عرض ۱-۲ هفته مشاهده می شود، اغلب ۳-۶ ماه طول می کشد تا نتایج نهایی به دست آید.

۶. برخی عوارض جانبی لیپوسونیک چیست؟

عوارض جانبی لیپوسونیک اغلب حداقل است. بیمارانی که از دستگاه نسل دوم لیپوسونیک استفاده می کنند تنها ناراحتی خفیف یا بدون احساس را تجربه می کنند. از آنجا که هر فرد دارای تحمل درد متفاوتی است، داروهای مختلفی برای کنترل اضطراب یا درد در دسترس هستند. ما توصیه می کنیم بیشتر بیماران حدود ۳۰ دقیقه قبل از شروع درمان از قرص استفاده کنند. اگر دارو مصرف میکنید، به کسی نیاز دارید تا شما را به خانه برساند و در طول شب در کنار شما بماند.بعضی از بیماران قرمزی، تورم و کبودی پس از لیپوسونیک دارند. قرمزی معمولا بعد از چند ساعت از بین می رود. تورم از لیپوسونیک معمولا در چند روز برطرف می شود. کبودی لیپوسونیک معمولا ۲ هفته بعد برطرف می شود. مکمل های Arnica که ۳ روز قبل از درمان لیپوسونیک مصرف شده اند و ۲ روز پس از لیپوسونیک مصرف می شوند باعث کاهش کبودی و تورم می شوند.

۷. آیا لیپوسونیک به کاهش وزن کمک می کند؟

لیپوسونیک روش کاهش وزن نیست. سلول های چربی به طور دائم با درمان لیپوسونیک مختل می شوند. با این حال، چربی داخل سلول نابود نمی شود. چربی به کبد شما منتقل می شود همانند غذایی که می خورید. هنگامی که چربی توسط کبد پردازش می شود، چربی های آزاد شده توسط درمان لیپوسونیک به سلول های چربی بدن منتقل می شود. از آنجاییکه سلولهای چربی، به دلیل استفاده از لیپوسونیک دیگر وجود ندارند، چربی نمی توانند به محل درمان بازگردد. توجه داشته باشید: لیپوسونیک به طور دائم سلول های چربی را مختل می کند اما چربی را از بین نمی برد. شما نمی توانید از لیپوسونیک برای کاهش وزن استفاده کنید.

 

منبع: fineface.ir

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید