تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 4:44
68 بازدید
کد خبر : 3731

طرز تهیه انواع سس رژیمی برای سالاد

طرز تهیه انواع سس رژیمی برای سالاد

برای دل چسب کردن سس های رژیمی حتی با اضافه کردن یک ماده که به راحتی در منزل و فروشگاه‌ ها پیدا می شود، می توانیم تغییراتی در نوع سالاد های رژیمی که جز جدا نشدنی هر رژیم غذایی است ایجاد کنیم و در عین تغییر طعم، از سس رژیمی با طعم های خاص و سالم تر استفاده کنیم.

با سس رژیمی و کم کالری یا بدون کالری برنامه غذایی متنوعی داشته باشید

بهتر است از سس های سبک و کم کالری مثل سس ماستی یا سس لومون پایه استفاده کنید. همچنین می توانید از انواع ادویه ها و اسفناج یا ریحان تازه برای افزودن طعم به غذاهایتان استفاده کنید. همچنین به جای استفاده از روغن در پخت و پز، می توانید از یک محصول جایگزین مانند آبلیمو یا سرکه سیب انگور استفاده کنید تا کالری های اضافی را کاهش دهید. همچنین حتما باید از محصولات تازه و ارگانیک استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ مواد ناخواسته ای به رژیم غذاییتان اضافه نشده است.

1213 28

اگر واقع بین باشیم، به مرور زمان مزه و طعم سالاد های رژیمی و چاشنی های اصلی آن مثل نمک، فلفل، آبلیمو و سرکه کنار گذاشته می شود و شخص ترجیح می دهد اصلا سالاد میل نکند. اما اگر سعی کنیم از طعم های جدید فراری نباشیم و فرصتی برای مواجه شدن با غذای تازه بدهیم نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت.

همان طور که گفتیم، برای دل چسب کردن سس های رژیمی حتی با اضافه کردن یک ماده که به راحتی در منزل و فروشگاه‌ ها پیدا می شود، می توانیم تغییراتی در نوع سالاد های رژیمی که جز جدا نشدنی هر رژیم غذایی است ایجاد کنیم و در عین تغییر طعم، از سس های رژیمی با طعم های خاص و سالم تر استفاده کنیم.

طرز تهیه انواع سس رژیمی برای سالاد

سبزیجات متنوع ممکن است همیشه در دسترس نباشد یا بودجه ی تهیه آن ها زیاد باشد، طوری که همه امکان خرید را نداشته باشند. به همین دلیل ما تمرکز خود را روی آموزش و طرز تهیه سس رژیمی برای سالاد کاهو می گذاریم که در دسترس همگی است. کاهو دارای کالری منفی است و می توان با یک سس رژیمی خوب و کم کالری یا بدون کالری آن را کامل کرد.

در اینجا قصد داریم طرز تهیه چند نوع سس سالاد رژیمی را توضیح دهیم که درست کردن آنها زمان زیادی از شما نمی گیرد. در نظر داشته باشید که برای معطر کردن این سس ها می توانید به آن سبزیجات و ادویه اضافه کنید. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که سس هایی که ترکیبات لبنیاتی دارد را می توان برای مدت زمان یک هفته و بقیه سس ها را می توان حتی تا یک ماه نگهداری کرد.

سس رنچ ماست یونانی

سس سالاد رژیمی رنچ، یک سس سالاد بسیارخوشمزه‌ است که در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد. آشپزهای مختلف تقریبا در همه جای جهان از این سس در دستورغذاهای خود استفاده می کنند. تهیه ی این سس رژیمی با طعم خاص خود، زمان زیادی از شما نمی گیرد و مواد اولیه ی آن به راحتی در دسترس است.
این سس رژیمی با انواع سالادها و سبزیجات خام، مثل کاهو، کرفس و هویج سرو می شود. همچنین این سس سالاد رژیمی مناسب کسانی است که دیابت یا فشار و چربی خون بالا دارند. سس رنچ را می توان هم به صورت رقیق برای سالاد و یا کمی غلیظ‌تر برای دیپ سبزیجات تهیه و استفاده کرد.

سس سالاد چیلی لیمو

اگر هوس کردید که وعده‌ی غذایی را با یک سالاد بزرگ جایگزین کنید، ترکیب کاهو، حبوباتی مثل لوبیا و نخود پخته، تکه‌های کوچک نان برشته (کُروتان) و در صورت تمایل تکه‌های مرغ و یا میگو خیلی عالی می‌شود. می‌توانید حتی کمی فلفل دلمه یا پیاز قرمز هم به آن اضافه کنید. این ترکیب یک سالاد خوب مکزیکی و مغذی می‌شود که با سس چیلی لیمو فوق‌العاده است.این سالاد رژیمی از سبزیجات متنوعی درست شده است و به خاطر فیبر بالایی که دارد موجب کاهش وزن نیز می شود.

سس سالاد عسل و خردل

این سس را هم برای سالاد، هم برای دیپ و هم برای مرینیت کردن مرغ و گوشت کبابی می‌توانید استفاده کنید. سس عسل و خردل کمی طعم تند دارد و به همین دلیل برای افرادی که به طعم تند برای سالاد یا سبزیجات علاقه دارند، بسیار مناسب است. در عین حال طعم مَلس این سس سالاد رژیمی باعث می‌شود که برای انواع غذاهای گیاهی بخارپز نیز مناسب‌ باشد.

سس رژیمی ایتالیایی

رسپی‌های مختلفی برای سس ایتالیایی هست. سس ایتالیایی به دلیل داشتن سبزیجات فراوان، مغزها و پنیر پارمژان عطر و طمع قوی دارد. این سس را می توانید برای انواع سالاد سبز، سالاد پاستا، مرینیت کردن مرغ، ماهی و میگو و همچنین دیپ نان استفاده کنید. البته این سس خیلی کم کالری نیست چون پایه اصلی آن روغن زیتون است!
سس سالاد ایتالیایی، یکی از ساده ترین سس های خانگی برای تهیه است که می‌توان آن را در دسته سس های رژیمی قرار داد. این سس خوشمزه و سبز رنگ ایتالیایی که ماندگاری بالایی هم دارد، بسیار خوش‌عطر و بو است. برای تهیه سس ایتالیایی چربی و قند زیادی استفاده نمی شود.

1213 27

سس سالاد ماست یونانی و بلوچیز

معمولا آدم‌ها یا عاشق بلوچیز هستند یا از آن متنفرند! اگر شما جزو دسته اولی هستید، این سس را خیلی می‌پسندید. این سس طعم و بافت خیلی خوبی دارد و برای انواع سالاد، سالاد استیک و مرغ، یا دیپ بال و کتف مرغ کبابی!
بلوچیز عطر و طعم خاصی دارد و استفاده از آن، به این سس هم عطر و طعمی ویژه می بخشد. این سس سالاد رژیمی جذاب، در عین سالم بودن مملو از پروتئین و دارای طعم تند و تیز، اما سبک تر از دیپ ها یا سس های معمولی است.

سس سالاد سرکه لیمو

از دسته سس های بسیار خوشمزه برای طرفداران طعم لیموترش و سرکه است. می توانید با این سس انواع سالادها و غذاهای کبابی را سرو کنید. همچنین می توانید با کمی خلاقیت، از انواع سبزیجات معطر در سس سالاد رژیمی سرکه لیمو استفاده کنید و یک سس رژیمی با کالری بسیار پایین درست کنید.

انواع سس رژیمی برای سالاد

انواع سس رژیمی برای سالاد

سس سالاد کنجد زنجبیل

سالاد ها بیشتر طبع سرد دارند و استفاده از سس کنجد طبع آن را متعادل می کند. سس رژیمی کنجد و زنجبیل نسبت به دیگر سس ها کالری کمتری دارد و به همین دلیل برای افرادی که چربی خون یا کلسترول بالایی دارند سسی مناسب است.

سس سالاد سرکه بالزامیک

این سس هم خیلی ساده‌است و هم خیلی خوش‌مزه. سرکه بالزامیک از سرکه معمولی طعم خیلی بهتری دارد ولی کالری آن هم بیشتر هست. سرکه بالزامیک در برند های مختلف و طعم‌های مختلف در فروشگاه‌ها وجود دارند، برند مورد علاقتان را پیدا کنید. سرکه بالزامیک طعمی تند و تیزی به این سس سالاد رژیمی می‌بخشد که با شیرینی عسل متعادل شده و با طعم خردل کامل می‌شود. سس رژیمی سرکه بالزامیک تمام ویژٰگی های یک سس کلاسیک را دارد و به همراه چند ادویه طعم خاصی را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

منبع: از شنبه

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید