تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 18:47
77 بازدید
کد خبر : 10528

تغذیه بعد از عمل بینی | بعد از عمل بینی چه بخوریم

تغذیه بعد از عمل بینی | بعد از عمل بینی چه بخوریم

تغذیه بعد از عمل بینی و مراقبت های دیگر لازمه دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی به حساب می آید.

تغذیه بعد از عمل بینی چه باید باشد و چه باید خورد و یا حتی نخورد این سوالی است که ذهن همه خانم‌ها و آقایانی که بینی خود را عمل کرده‌اند درگیر می‌کند. زیرا می‌دانند که خوردن و یا نخوردن برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در کاهش تورم بعد از عمل زیبایی بینی تاثیر گذار است و می‌تواند کمک زیادی نماید.

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهتر است بعد از جراحی بینی چی بخوریم؟ یا مثلا آیا باید بعد از عمل بینی شیر بخوریم؟ حتی ممکن است با این مساله روبرو شوید که بعد از عمل بینی صبحانه چی باید بخوریم؟ یافتن پاسخ این پرسش ها باعث می شود تا رژیم غذایی پس از جراحی بینی گوشتی یا عمل بینی استخوانی به خوبی برنامه ریزی گردد. هر چه رعایت انواع مراقبت ها مانند استفاده از یک رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی بیشتر باشد، نتیجه حاصل از عمل رینوپلاستی بهتر خواهد بود.

تغذیه بعد از عمل بینی | بهترین میوه بعد از عمل جراحی بینی

تغذیه بعد از عمل بینی

بلافاصله بعد از عمل بینی چه بخوریم؟

بعد عمل بینی چی بخوریم؟ بلافاصه بعد از عمل بینی نباید چیزی مصرف کرد. اما یک ساعت بعد از عمل بینی به منظور بالا بردن قند خون می‌توان آبمیوه غیر اسیدی به همراه یک کیک نرم مصرف کرد.

در هفته اول بعد عمل بینی چه بخوریم و چه نخوریم؟

بعد از جراحی بینی چی بخوریم؟ تغذیه بعد از عمل جراحی بینی برای دستیابی به بهبودی کامل بسیار مهم است، به همین دلیل است که باید در هفته اول پس از جراحی به رژیم غذایی خود پایبند باشید. در زیر می‌توانید لیستی از خوراکی‌های مجاز و غیر مجاز در هفته اول بعد از عمل بینی را ببینید.

خوراکی‌های مجاز (غذاهای بعد از عمل بینی) خوراکی‌های غیرمحاز
آب غذاهای سفت و جویدنی
 آناناس و یا قرص آناهیل  تخمه و آجیل
 نوشیدنی‌های مغذی چیپس و پفک
سوپ و غذاهای نرم و آبکی غذاهای تند و اسیدی
 برنج نرم (کته) غذاهای فراوری شده 
 میوه ها و سبزیجات تازه غذاهای شور و حاوی نمک زیاد
چربی‌های مفید غذاهای خیلی سرد یا خیلی گرم
غذاهای فیبردار سیگار
مواد غذایی ضد التهاب مشروبات الکلی
مواد غذایی با پروتئین بالا قهوه و نوشابه

جدول خوراکی های بعد از عمل بینی

چه غذاهایی بعد از عمل بینی بخوریم؟

برای اطلاع از اینکه چه غذاهایی بعد عمل بینی بخوریم و مناسب است می‌توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

✓ خوردن ماست بعد از عمل بینی

خوردن ماست بعد عمل بینی به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد توصیه می‌شود ولی در خوردن هیچ کدام از غذاهای توصیه شده نباید زیاده‌روی کنید. بهتر است آشپزی بعد از عمل بینی در هفته‌های اول انجام نشود تا به بینی فشار وارد نشود.

✓ خوردن موز بعد از عمل بینی

موز با دارا بودن بافت نرم و همچنین مواد مغذی زیاد می‌تواند بعد از عمل بینی استفاده شود. البته مصرف بیش از حد موز به دلیل احتمال شدید یبوست توصیه نمی‌شود.

✓ خوردن برنج بعد از عمل بینی

بعد جراحی بینی چی بخوریم؟ خوردن برنج بعد از عمل بینی منعی ندارد. البته توجه داشته باشید که برنج باید نرم باشد (ترجیحا به صورت کته). در هفته اول بعد از عمل بینی از خوردن برنج سفت و ته‌دیگ پرهیز کنید.

✓ مصرف مایعات بعد عمل بینی (آب)

برای رفع کبودی بعد از عمل بینی چه بخوریم؟ پس از جراحی بینی، کم آبی بدن بسیار مهم است، به همین دلیل است که باید در طول دوره نقاهت مقدار زیادی آب بنوشید و مصرف ۸ لیوان آب در روز توصیه می‌شود.

✓ خوردن آناناس بعد از عمل بینی

همان‌طور که گفته شد آناناس خیلی مفید است و به همین دلیل خوردن زیاد آناناس (ترجیحا به صورت کمپوت) یا نوشیدن مقدار زیادی آب آناناس در هفته اول پس از جراحی بسیار مناسب است. همچنین، خوردن آناناس قبل از جراحی بینی بسیار توصیه می شود.

به خاطر داشته باشید که استفراغ یا حالت تهوع که ممکن است در این هفته داشته باشید نباید شما را از خوردن درست و نوشیدن آب زیاد باز دارد. نکته مهم دیگر این است که به تدریج شروع به غذا خوردن کنید و به جای وعده های اصلی، چندین وعده غذایی کوچک مصرف کنید.

✓ نوشیدنی‌های مغذی بعد عمل بینی

خوردن شیر بعد از عمل جراحی بینی و نوشیدن آب میوه‌های تازه غیر اسیدی بعد از جراحی بینی به خصوص آب کرفس و آناناس توصیه می‌شود. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند. همچنین بروملین با تسکین حالت تهوع، هضم غذا را آسان می‌کند و حتی باعث جلوگیری از گرفتگی بینی می‌شود. آب کرفس نیز التهاب و کبودی دور چشم بعد از جراحی بینی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
آب‌ میوه‌های اسیدی مانند آب پرتقال ممکن است معده شما را تحریک کند و به همین دلیل است که معمولاً توصیه می‌شود بعد از جراحی بینی از مصرف این نوع آب‌میوه‌ها خودداری کنید. نوشیدنی مغذی دیگری که می‌توانید در دوره نقاهت بنوشید، شیک پروتئین است. ولی به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از نی بعد از عمل بینی مناسب نیست، زیرا باعث ایجاد فشار به بینی و افزایش درد می‌شود. خوردن شیر موز بعد از عمل بینی نیز به دلیل اینکه مقوی و انرژی است توصیه می‌شود.

✓ خوردن سوپ بعد از عمل بینی (غذاهای نرم)

مصرف غذاهای نرم بعد عمل بینی در دوره نقاهت بعد جراحی توصیه می‌شود، زیرا غذاهای نرم و سبک برای بدن و دستگاه گوارش مناسب است. و خوردن غذاهای سفت و خشک برای فک و بینی به هیچ عنوان مناسب نیست. به همین دلیل خوردن غذاهای نرم و سبک مانند ماست، سوپ جو، تخم مرغ، پوره سیب زمینی و غیره به شدت برای دوران بعد جراحی بینی توصیه می‌شود.

✓ بهترین میوه بعد از عمل جراحی بینی

بهترین میوه بعد از عمل جراحی بینی چیست؟ میوه‌ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که یکی از مهم‌ترین مواد مغذی است که باید بعد از جراحی بینی مصرف کنید. به عنوان مثال، مصرف آناناس بعد از عمل بینی توصیه می‌شود، زیرا خوردن آب آناناس به دریافت تمام مواد مغذی مهم و هیدراته نگه داشتن بدن که برای بهبودی شما بسیار مهم است، کمک می‌کند. همچنین خوردن موز بعد از عمل بینی برای سیستم گوارش خوب است. چنانچه به آناناس دسترسی نداشتید می‌توانید برای کاهش ورم و بهبود زخم از قرص آناهیل استفاده کنید.

✓ مصرف چربی های مفید بعد عمل بینی

چربی باعث افزایش انرژی بدن می‌شود و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن بعد جراحی بینی از چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و آووکادو استفاده کنید.

✓ غذاهای پرفیبر بعد عمل بینی

یبوست پس از جراحی بینی مانند سایر جراحی‌های زیبایی به دلیل ترکیبات دارویی، عدم تحرک و رژیم غذایی محدود نسبتا شایع است. افزودن مقداری فیبر به رژیم غذایی جراحی بینی می‌تواند با ترویج حرکات طبیعی روده به سیستم گوارش کمک کند و در جلوگیری از یبوست بعد از عمل بینی موثر است. به همین دلیل، خوردن غذاهای با فیبر بالا در دوره نقاهت پس از عمل بینی به شدت توصیه می‌شود، این غذاها عبارتند از:

– غلات مانند اسپاگتی سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای پخته، بلغور جو دوسر، نان سبوس‌دار و غیره.
– آب میوه‌های تازه مانند سیب، پرتقال، توت فرنگی، گلابی، هلو و انواع توت‌ها.
– سبزیجات تازه مانند هویج و سیب زمینی پخته، نخود سبز آب‌پز، کلم بروکلی پخته و اسفناج آب‌پز منابع غنی فیبر هستند.

✓ غذاهای ضد التهاب بعد عمل بینی

یکی از مهم‌ترین غذاهایی که باید بعد از عمل بینی بخورید، غذاهای ضدالتهابی هستند. زیرا این غذاها همان‌طور که از نام‌شان پیداست به کاهش التهاب کمک می‌کنند و به نوبه خود بهبودی زخم‌ها را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند. غذاهای ضدالتهاب شامل غذاهایی می‌شود که دارای چربی‌های غیراشباع هستند مانند:
– آووکادو
– ماهی‌ و روغن زیتون
– برخی سبزیجات مانند توت فرنگی، زغال اخته، کلم بروکلی، قارچ و انگور
در دوران بعد عمل بینی برای عدم ایجاد فشار بر روی بینی باید از سبزیجات پخته و نرم استفاده کنید. در مقاله برای کاهش ورم بینی چه بخوریم به صورت کامل در مورد غذاهای ضد التهابی توضیح داده شده است.

✓ غذاهای پروتئینی بعد عمل بینی

پروتئین اسیدهای آمینه مورد نیاز برای التیام زخم‌ها و ترمیم بافت‌ها را فراهم می‌کند. بهترین منابع پروتئینی غذای بعد از عمل بینی عبارتند از: گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، ماهی، لبنیات، لوبیا، عدس و سویا که مصرف این مواد در دوران بعد جراحی بینی با مشورت پزشک خود توصیه می‌شود. غذاهای مقوی بعد از عمل جراحی برای تجدید قوا توصیه می‌شود.

در قسمت بالا با پاسخ سوال (بعد از عمل بینی چه غذاهایی بخوریم) را دریافت کردید و در ادامه به موارد ممنوعه بعد جراحی بینی اشاره شده است.

تعبیر خواب شیر خوردنی امام صادق + دختر مجرد حضرت یوسف

✓ خوردن شیر بعد از عمل بینی

خوردن شیر بعد از جراحی بینی در روز عمل مجاز نیست زیرا ممکن است باعث تحریک و دیر هضم باشد ولی از فردای جراحی بینی می‌توانید از شیر و ترکیبات آن استفاده کنید. همچنین خوردن شیر موز بعد از عمل بینی منعی ندارد. رعایت تغذیه بعد عمل بینی در بهبود سریع‌تر و گذراندن راحت دوره نقاهت اهمیت بالایی دارد.

ممنوعات تغذیه بعد از عمل بینی

✘ غذاهای سفت و جویدنی بعد عمل بینی

از آنجایی که تورم بافت‌های بینی بسیار نزدیک به دهان و دندان است، بسیار مهم است که از غذاهای سفت و جویدنی که ممکن است باعث کشش شدید لب بالایی شما شود، مانند خوردن جگر بعد از عمل بینی، چیپس، غلات، تخمه و غیره اجتناب کنید. قورت دادن این غذاها هنگام گرفتگی بینی بسیار سخت است. عوارض خوردن غذای سفت بعد از عمل بینی باعث درد و کند شدن روند بهبود شما می‌شود.
لیستی از غذاهای جویدنی بعد عمل بینی که باید از آنها پرهیز کنید شامل:
– آدامس
– آب نبات‌های سفت
– استیک
– جگر
– برخی از سبزیجات خام مانند هویج
پاسخ به این سوال که تا چند روز بعد عمل بینی نباید غذای جویدنی خورد؟ کاملا بستگی به شرایط و روند بهبود شما دارد و بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

✘ خوردن بستنی بعد از عمل زیبایی بینی

خوردن بستنی و مواد شیرینی که باعث ایجاد جوش روی پوست می‌شود تا ۲ هفته بعد جراحی بینی ممنوع است.

✘ خوردن تخمه بعد از عمل بینی

استفاده از غذاهای جویدنی و سفت مانند آجیل و تخمه خوردن بعد از عمل بینی ممنوع است زیرا باعث ایجاد فشار بر روی بینی می‌شود و همچنین نمک موجود در تخمه برای بعد عمل بینی مناسب نیست و باعث تورم بیشتر بینی می‌شود.

✘ خوردن خرما بعد از عمل بینی

با خوردن خرما بعد عمل بینی اگر احساس تورم و التهاب در بینی خود کردید، باید مصرف آن را قطع کنید.

✘ خوردن چیپس و پفک بعد از عمل بینی

مصرف چیپس بعد عمل بینی ممنوع است. رژیم غذایی مناسب بعد عمل غذاهای نرم و سبک و بدون ادویه است. بهتر است تا چند هفته بعد عمل بینی از خوردن چیپس، پفک و پاپ کرن پرهیز کنید.

✘ غذاهای تند و اسیدی بعد عمل بینی

یکی دیگر از غذاهای مهم که بعد از جراحی بینی باید از آن اجتناب کنید، غذاهای تند و اسیدی است، زیرا خوردن این غذاها فشار خون را افزایش می‌دهند و باعث خونریزی می‌شود. غذاهای بعد عمل بینی باید بدون ادویه و خیلی سبک باشد.
همچنین، این غذاها بافت‌های مخاطی بینی را تحریک می‌کنند و می‌تواند روند بهبود زخم‌ها را مختل کند و ممکن است باعث عطسه شما شود که بعد از جراحی بینی بسیار ناراحت کننده و نامطلوب می‌باشد. همچنین غذاهای تند و پر از ادویه باعث تحریک معده و مشکلات گوارشی می‌شوند که می‌تواند بر روند بهبود تأثیر نامطلوبی بگذارد. بنابراین، خوردن غذاهای خنک یا با دمای اتاق مانند اسموتی، ماست و غیره به شدت توصیه می‌‌شود.

✘ غذاهای فراوری شده (پیتزا و ساندویچ بعد عمل بینی)

خوردن ساندویچ بعد از عمل بینی ممنوع است. یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به بدن در دوران نقاهت پس از عمل زیبایی بینی، پرهیز از غذاهای فرآوری شده است، زیرا این نوع غذا سرشار از قند، سدیم و چربی‌های اشباع شده است. در عوض، خوردن غذاهای فرآوری نشده و تصفیه نشده مانند غلات و سبزیجات پخته توصیه می‌شود.

✘ غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد بعد عمل بینی

همچنین بسیار مهم است که بعد از جراحی بینی از دمای غذایی که می‌خورید آگاه باشید، زیرا خوردن غذای خیلی گرم یا خیلی سرد بلافاصله بعد از جراحی توصیه نمی‌شود. این نوع غذاها می‌توانند دندان‌ها یا سایر قسمت‌های دهان شما را بسوزانند که ممکن است درد شما را افزایش دهد. غذاهای خیلی سرد مانند بستنی می‌توانند باعث درد دندان و ناراحتی شما شوند. از مصرف بستنی و مواد غذایی یخ‌زده پرهیز کنید تا بینی شما را تحت تاثیر دما تحریک نکند.

✘ غذاهای شور و نمک بعد از عمل بینی

سدیم یا نمک می‌تواند باعث افزایش تورم شود و بهبودی را کاهش دهد. برای بهبودی سریع، بهتر است برای مدتی از غذاهای پر نمک پرهیز کنید. به همین دلیل است که برای داشتن یک دوره نقاهت راحت، اجتناب از مصرف غذاهای شور بسیار مهم است.

✘ سیگار کشیدن بعد عمل بینی

سیگار کشیدن بعد عمل بینی می‌تواند به گلو و بینی شما آسیب برساند. بهتر است حداقل به مدت ۱ ماه پس از عمل بینی سیگار کشیدن را ترک کنید تا بهبودی شما کامل شود.

✘ خوردن قهوه و نوشابه بعد از عمل بینی

از مصرف کافئین بعد عمل بینی خودداری کنید، زیرا کافئین ممکن است بهبود زخم را به تاخیر بیندازد. در حالی که ممکن است برای بیمارانی که عادت به نوشیدن قهوه یا چای به صورت روزانه دارند بسیار سخت باشد ولی بسیار مهم است که خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار را در طول دوره بهبودی خود متوقف کنید. خوردن نوشابه به دلیل شکر و کافئین زیادی که دارد مناسب نیست و روند بهبود زخم را کند می‌کند. به جای نوشابه، شیر بعد از عمل بینی و دوغ در کنار غذا پیشنهاد می‌شود. البته بهتر است در روز اول جراحی از مصرف شیر به دلیل دیر هضم بودن آن پرهیز شود و همچنین خوردن شیر بلافاصله بعد عمل بینی ممکن است، حالت تهوع ایجاد کند.

 

توجه:
✘ نوشیدن مایعات با نی بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که می‌تواند موجب فشار آمدن به بینی شود.✘

هفته دوم پس از جراحی بینی چه بخورم؟

خوردن مناسب غذا بعد از عمل بینی اهمیت زیادی در بهبود شما دارد. در طول هفته دوم بهبودی، بیشتر افراد می‌توانند رژیم غذایی قبلی خود را از سر بگیرند. ولی با این حال این وضعیت برای همه افراد یکسان نیست. پس دقت داشته باشید که اگر پس از گذشت یک هفته از عمل بینی خود، با خوردن غذای سفت یا ترد مشکل یا درد دارید، بهتر است چند روز دیگر نیز مصرف غذاهای نرم را ادامه دهید. همچنین بهتر است به مدت ۲ هفته از غذاهای به صورت ساندویچ و گاز زدن پرهیز کنید زیرا باعث ایجاد فشار بر روی بینی می‌شود.

رژیم غذایی بعد عمل بینی تا چه مدت باید ادامه داشته باشد؟

معمولا دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بینی ۱ هفته به طول می‌انجامد، اما در برخی موارد خاص تا ۲ هفته طول می‌کشد، بنابراین رعایت این رژیم در این مدت به شدت توصیه می‌شود. پس از آن، می‌توانید با دقت به رژیم غذایی عادی خود برگردید.
حداقل تا ۶ هفته بعد عمل بینی از نوشیدن الکل و کافئین پرهیز کنید. همچنین، بسیار مهم است که پس از جراحی از استعمال دخانیات خودداری کنید.
مهم‌تر از همه، باید بدانید که در این مقاله ما فقط به دستورالعمل های کلی رژیم غذایی اشاره کرده ایم که باید در دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بینی رعایت کنید، اما از آنجایی که هر بیمار با دیگران متفاوت است، برای دریافت رژیم غذایی دقیق تر از مشورت با پزشک خود دریغ نکنید.

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ قیمت عمل بینی گوشتی با استخوانی فرق دارد؟

ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی بعد عمل بینی تا چه زمانی ادامه دارد؟

مصرف الکل بعد از جراحی بینی ممنوع است، زیرا الکل می‌تواند احتمال خونریزی پس از جراحی را افزایش دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی بیشتر شود. همچنین، نوشیدن الکل زمانی که از داروهای ضد درد استفاده می‌کنید، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی شود. به همین دلیل است که معمولاً توصیه می شود حداقل تا ۶ هفته بعد از عمل جراحی به هیچ عنوان از مشروبات الکلی استفاده نکنید.

رعایت رژیم غذایی قبل و بعد از عمل بینی بر نتیجه جراحی و روند بهبودی دوره نقاهت تاثیرگذار است و مهم است که تغذیه بعد از عمل بینی را جدی بگیرید. زمانی که پزشک شما پس از گذشت چند روز از عمل بینی شما با معاینه کامل، بهبود شما را مثبت تلقی کرد. شما می‌توانید به چرخه رژیم غذایی معمول خود بازگردید.
هنگامی که تورم به طور کامل از بین رفت و هیچ احساس ناراحتی ناشی از جراحی وجود نداشت، می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود بدون ترس از ایجاد عوارض جانبی لذت ببرید. اما اگر مصرف غذاهایی که بعد از جراحی بینی باید از آن اجتناب کنید، حتی پس از چند هفته باعث ناراحتی یا تورم می‌شود، تمدید دوره مراقبت‌های بعد از جراحی بینی توصیه می‌شود.

سوالات متداول

۱- تغذیه بعد از عمل پولیپ بینی چگونه است؟

رژیم غذایی بعد از عمل پولیپ بینی، تفاوتی با عمل بینی معمولی ندارد و به همه موارد ذکر شده برای داشتن دوره نقاهت آسان باید توجه شود. در این مقاله به همه سوالات (برای عمل بینی چی بخوریم) پاسخ داده شده است.

۲- بهترین آب میوه بعد از عمل جراحی چیست؟

از بهترین آبمیوه‌ها بعد عمل بینی می‌توان به آب آناناس و آب کرفس اشاره کرد که باعث کاهش تورم و التهاب بینی بعد جراحی می‌شود.

۳- بعد از جراحی بینی چه نوشیدنی‌هایی می‌توان بنوشیم؟

آب فراوان پس از هر عمل جراحی، از جمله عمل بینی، ضروری است. سایر مایعات آبرسان مانند آب نارگیل نیز گزینه‌های خوبی هستند.

۴- تغذیه بعد از عمل انحراف بینی به چه صورت است؟

تغذیه بعد از عمل بینی استخوانی، رژیم غذایی مناسب بعد از عمل انحراف بینی هیچ تفاوتی با دیگر انواع بینی ندارد و تغذیه قبل از عمل بینی و غذاهای بعد از عمل بینی برای انواع عمل بینی یکسان می‌باشد که رعایت کردن تغذیه مناسب بعد از جراحی بینی بر روند بهبودی شما تاثیر مثبت دارد.

۵- میوه‌های مناسب بعد عمل بینی کدامند؟ (بهترین میوه بعد عمل بینی)

میوه‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روند بهبود شما بعد عمل بینی دارد. یکی از بهترین میوه‌هایی که مصرف آن باعث کاهش کبودی و تورم زخم می‌شود، آناناس است. همچنین آب کرفس باعث کاهش کبودی دور چشم و سرعت بخشیدن روند بهبودی شما می‌شود. از دیگر میوه‌های مناسب بعد از جراحی بینی که در روند بهبود شما و کاهش التهاب موثر است می‌توان به هلو، آووکادو، هویج، توت‌فرنگی و موز اشاره کرد.

۶- درمان یبوست بعد عمل بینی چیست؟

یکی از عوارض شایع جراحی زیبایی بینی، یبوست است که برای رفع آن باید از مواد غذایی فیبردار و آبمیوه‌های طبیعی استفاده کرد. همچنین پیاده‌روی ملایم و روزانه به درمان یبوست بعد از جراحی بینی کمک می‌کند.

 

منبع: پزشک۲۴

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید