تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 7:28
42 بازدید
کد خبر : 4615

ساخت شهر سلامت|جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری

ساخت شهر سلامت|جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری

هدف از احداث شهر سلامت، ماندگاری پزشکان و جامعه سلامت در کشور، جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری سلامت است.

محمدهادی ایمانیه در بازدید از روند پیشرفت شهر بین‌المللی سلامت شیراز با بیان اینکه از دهه ۸۰ ساخت شهر سلامت شیراز در دستور کار قرار گرفت، گفت: هدف از احداث این شهر، ماندگاری پزشکان و جامعه سلامت در کشور، جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری سلامت است.

شهر سلامت

شهر سلامت

او گفت: این شهر با مساحت یک هزار هکتار دارای بهترین آب و هوا بوده که با ساخت بیمارستان‌های هزار تخته، هتل، کلینیک‌های روزانه متنوع با رشته‌های مختلف و دیگر مراکز درمانی سهم بسزایی در بخش درمان و سلامت استان و گردشگری سلامت کشور ایفا خواهد کرد.

شهر سلامت|جذب پزشکان خارج از کشور و رونق گردشگری

استاندار فارس با اشاره به ساخت واحد‌های مسکونی برای کارکنان شهر سلامت، تاکید کرد: مجتمع‌های ورزشی، خدمات و رفاهی، کارخانه داروی گران قیمت کم حجم، فرآوری گیاهان دارویی در این شهر ایجاد خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه آینده درخشانی پیش روی شهر بین‌المللی سلامت شیراز در کشور خواهد شد، ادامه داد: از تمامی سرمایه گذاران داخل و خارج از کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز دعوت می‌کنیم و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی یقینا برای سرمایه گذاران سود سرشاری خواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: رئیس جمهور در دور دوم سفر خود به استان فارس، شیراز را قطب سلامت در کشور معرفی کردند که با تکمیل شهر سلامت طی چند سال آینده این شهر پذیرای توریست‌های سلامت و بیماران کشور و خارجی بیشتر از ظرفیت کنونی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شرکت پارس‌گستر اکنون مشغول زیرسازی هستند، گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۴ زیرساخت‌ها فراهم خواهد شد و اکنون گروه‌های پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه سلامت می‌توانند با انعقاد تفاهم نامه‌های اولیه در این شهر بین‌المللی زمین مورد نیاز خود را تامین کنند تا در آینده انتقال زمین پس از فراهم شدن زیرساخت انجام شود.

ایمانیه با بیان اینکه یک سال گذشته دوران طلایی پیشرفت شهر بین‌المللی سلامت شیراز بوده است، افزود: مشکل اصلی تامین زمین، معارضین بودند که به مطالبات آن‌ها رسیدگی شده و اکنون فنس کشی، استقرار نمایندگی گمرک و خیابان‌های شهر بین‌المللی سلامت شیراز در حال انجام است همچنین از محل خط سوم آبرسانی به شیراز، آب مورد نیاز این شهر تامین می‌شود.

استاندار فارس تامین زیرساخت‌های انرژی نظیر گاز، برق، آب و مخابرات شهر سلامت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: برق مرحله ساخت تامین شده و در آینده با احداث پست برق انرژی الکتریکی مورد نیاز تامین خواهد شد؛ همچنین با قول مساعدت شرکت گاز، گازرسانی به این شهر اجرا می‌شود.

شهر بین المللی سلامت در ۸ کیلومتری غرب شیراز قرار گرفته است.

منبع:یاشگاه خبرنگاران

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید