تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 12:25
68 بازدید
کد خبر : 2512

ابدومینوپلاستی چیست؟ عوارض ناگوار جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟ عوارض ناگوار جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی به عنوان یکی از جراحی‌های زیبایی شناخته می‌شود. این عمل یکی از موثرترین روش‌های اعمال شده در زمینه زیبایی شکم است. به خصوص بعد از دوران بارداری، ماهیچه‌ها و پوست شکم نمی‌توانند به حالت اولیه خود برگردند.

ابدومینوپلاستی به عنوان یکی از جراحی‌های زیبایی شناخته می‌شود. این عمل یکی از موثرترین روش‌های اعمال شده در زمینه زیبایی شکم است. به خصوص بعد از دوران بارداری، ماهیچه‌ها و پوست شکم نمی‌توانند به حالت اولیه خود برگردند. این منجر به تغییر شکل در شکم و در نتیجه ظاهری ناخوشایند از نظر زیبایی می‌شود. این تغییر شکل در زنانی که در دوران بارداری بیش از حد لازم، وزن اضافه می‌کنند و بیش از دو بار زایمان کرده‌اند، بیشتر مشهود است.

بعد از دوران بارداری، با شل شدن بافت همبند دیواره شکم و جلو آمدن دیواره شکم، ترک در شکم ایجاد می‌شود. برای رهایی از این ظاهر ناخواسته و تلاش برای ترمیم ناحیه شکم از روش‌هایی مانند ورزش و رژیم غذایی استفاده می‌شود. اما متاسفانه روش‌هایی مانند ورزش و رژیم غذایی راه حلی برای رفع این تغییر شکل نیست. جراحی شکم یک راه حل قطعی برای افرادی که از چنین شرایطی رنج می‌برند، ارائه می‌دهد. به لطف این عمل، پوست شل شده و افتاده شکم بهبود می‌یابد و چربی اضافی متمرکز در ناحیه برداشته شده و هدف فرد که داشتن شکی صاف است، محقق خواهد شد.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی شکم چیست؟

ابدومینوپلاستی شکم که به آن جراحی شکم نیز گفته می‌شود، نوعی عمل جراحی پلاستیک است. این عمل یکی از موثرترین روش‌ها در بین انواع جراحی‌های مورد استفاده در زمینه زیبایی شکم است. به خصوص بعد از دوران بارداری، ماهیچه‌ها و پوست ناحیه شکم نمی‌توانند به حالت اولیه خود برگردند. در نتیجه، تغییر شکل‌هایی در شکم ایجاد می‌شود و قسمت آویزان شکم به ظاهری ناخوشایند می‌انجامد. میزان تغییر شکل در بارداری‌ها و در نتیجه افزایش وزن بیش از حد و در زنانی که بیش از دو بار زایمان کرده‌اند، بسیار بالاتر است. بعد از بارداری ظاهر نامطلوبی با شل شدن بافت همبند دیواره شکم، بیرون زدگی دیواره شکم، پیدایش نفخ و ترک در شکم ایجاد می‌شود.

بعضی اوقات، با ورزش و رژیم غذایی فرد نمی‌تواند به طور کامل از چاقی در ناحیه شکم خود خلاص شود و همچنان شکل قدیمی و چاقی را حفظ می‌کند. به دلیل این موضوع، این تصویر ناحیه شکم برای بسیاری از افراد باقی می‌ماند.

در جراحی شکم که با یک عمل این مشکل را حل می‌کند، پوست شل و افتاده شکم بازیابی شده و چربی اضافی متمرکز در این ناحیه، برداشته می‌شود و این امکان را به فرد می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی، شکمی صاف داشته باشد. مانند هر عمل دیگری، برخی از خطرات عوارضی وجود دارد که ممکن است بعد از عمل جراحی شکم رخ دهد. خونریزی و عفونت مهمترین آنهاست. به همین دلیل پس از جراحی باید از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده شود، از حرکات ناگهانی خودداری شود و پانسمان‌ها به طور مرتب تعویض شوند.

ابدومینوپلاستی شکم چگونه انجام می‌شود؟

روش اعمال شده در جراحی شکم، ناحیه‌ای که پوست برداشته می‌شود و سایر موارد با معاینه دقیق و تصاویر رادیولوژیک معاینه شده توسط پزشک تصمیم گیری می‌شود. پوست افتاده و ترک خورده در قسمت تا ناحیه ناف از روی خطی برداشته می‌شود تا از ناحیه‌ای که به طور کلی سطح علامت سزارین نامیده می‌شود به پهلو کشیده شود و پوست قسمت بالای ناف به سمت پایین کشیده می‌شود. ناف نیز بازسازی شده است تا آن را در موقعیت مناسب قرار دهد. علاوه بر افتادگی و شلی، در صورت وجود مشکل روانکاری بیش از حد، چربی های اضافی شکم با روشی به نام لیپوساکشن برداشته می شود.

به لطف بخیه‌هایی که روی غشاهای دیواره شکم قرار می گیرند، عضلات شل شده شکم، سفت شده و سختی قبلی خود را به دست می‌آورند. برش‌های انتهای جراحی با بخیه‌های زیبایی بخیه می‌شوند تا از ایجاد اسکارهای نامطلوب جلوگیری شود. بعد از عمل، افتادگی شکم، شلی و مشکلات پوستی ترک خورده به ویژه ناشی از بارداری یا افزایش وزن بیش از حد برطرف می شود. با این حال، در صورت بارداری مجدد و زایمان پس از جراحی، ممکن است برخی از این مشکلات دوباره بروز کنند.

ابدومینوپلاستی ران پا

ابدومینوپلاستی ران پا عملی است که به طور متوسط ​​۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. پس از معاینه دقیق، تکنیک مورد استفاده مشخص می‌شود و طبق این تکنیک، می‌توان برش‌هایی را از زیر چین لگن یا از ناحیه داخلی ناحیه کشاله ران ایجاد کرد و ممکن است برش‌هایی از ناحیه داخلی پا تا زانوها بسته به وضعیت افتادگی ایجاد شود. سپس پوست و بافت‌های چربی که باعث افتادگی در ران می‌شوند با کشش برداشته می‌شوند و فرآیند بسته شدن انجام می‌شود تا جای زخم در چین‌های بدن باقی بماند. مدت زمان بستری شما در بیمارستان تقریباً ۲ تا ۳ روز پس از جراحی ران است.

بازگشت شما به زندگی عادی (راه رفتن و نشستن راحت) ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی ابدومینوپلاستی ران پا امکان پذیر است. استفاده از کرست به مدت ۲ ماه پس از جراحی توصیه می‌شود و به طور متوسط ​​۲ ماه طول می‌کشد تا اسکارها به رنگ طبیعی پوست برگردند.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

مسیری که در جراحی شکم باید طی شود با معاینه دقیق و تکنیک‌های تصویربرداری رادیولوژیک توسط پزشک تعیین می‌شود. اول از همه، پوست ترک خورده و افتادگی که در شکم تا ناف دیده می‌شود، با خطی که به پهلو از ناحیه‌ای به نام اسکار سزارین کشیده می‌شود، برداشته می‌شود. سپس پوست بالای ناف به سمت پایین کشیده می‌شود. در این میان ناف بازسازی می‌شود تا بتواند در موقعیت مناسب قرار گیرد.

در صورت وجود مشکل بیش از حد و همچنین شلی و افتادگی، از روش لیپوساکشن برای رفع چربی اضافی استفاده می‌شود. عضلات شل شده شکم با بخیه‌هایی که روی غشای دیواره شکم قرار می‌گیرند، فشرده می‌شوند. بنابراین شکم سختی سابق خود را به دست می‌آورد. در مورد اسکارهای بخیه پس از جراحی شکم، برش‌های ایجاد شده در حین عمل با بخیه‌های زیبایی، بخیه می‌شوند. به این ترتیب از ایجاد ردپایی که منجر به تصویری ناخوشایند می‌شود، جلوگیری می‌شود. پس از عمل، مشکلاتی مانند افتادگی شکم، ترک خوردگی پوست و شلی به خصوص به دلیل بارداری یا افزایش وزن بیش از حد برطرف می‌شود.

ابدومینوپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

جراحی کامل شکم که به نام ابدومینوپلاستی کامل نیز شناخته می‌شود، تقریباً ۳ – ۳.۵ ساعت طول می‌کشد. البته مدت زمان عمل در افرادی که شکم بزرگ دارند، می‌تواند تا ۴ ساعت باشد. بنابراین می‌توان گفت که مدت زمان جراحی شکم در افراد مختلف، متفاوت است. جراحی کوچک شکم که برای بیمارانی با مشکلات خفیف‌تری مانند شلی اعمال می‌شود، بسیار کوتاه‌تر است. جراحی مینی تامیک عملی است که به طور متوسط ​​در ۱.۵ ساعت به پایان می‌رسد.

عوارضی که ممکن است بعد از ابدومینوپلاستی رخ دهد

درست مانند هر عمل جراحی، برخی از عوارض ممکن است پس از جراحی شکم رخ دهد. مهم‌ترین این عوارض که ممکن است رخ دهد، عفونت و خونریزی می‌باشد. به همین دلیل باید در دوره بعد از عمل بسیار مراقب بود، از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کرد، از حرکات ناگهانی خودداری کرد و پانسمان‌ها را مرتب تعویض کرد.

روند بهبودی بعد از ابدومینوپلاستی

موضوع جالب دیگر، دوره نقاهت جراحی شکم است. اگرچه این روند بسته به شرایط جراحی متفاوت است، اما به طور کلی بیماران پس از ۱ تا ۲ روز بستری شدن در بیمارستان مرخص می‌شوند. علاوه بر این، به بیماران توصیه می‌شود بعد از جراحی شکم از کرست مخصوص استفاده کنند. به لطف این کرست که حدود ۱ ماه به طور مداوم پوشیده می‌شود، ناحیه شکم به فرم مطلوب می‌رسد و راندمان عمل افزایش می‌یابد.

شما می‌توانید حدود ۳-۴ ساعت بعد از عمل با کمک شخصی بلند شوید و راه بروید. در روز بعد از جراحی می‌توانید به آرامی و بدون هیچ گونه حمایتی راه رفتن را شروع کنید. با توجه به روش‌ها و بخیه‌هایی که در حین عمل روی شکم زده می‌شود، ممکن است برای مدت کوتاهی درد وجود داشته باشد. اگرچه این وضعیت بسیار طبیعی است، اما مسکن‌هایی که پزشک به شما می‌دهد در این مرحله به شما کمک می‌کنند.

شما می‌توانید ۲ تا ۳ روز پس از عمل جراحی شکم، حمام کنید و می‌توانید کارهای معمول خود را به تنهایی انجام دهید. در ۱ هفته اول، بخیه‌ها به طور کامل بهبود نمی‌یابند. بنابراین، ممکن است با اعمالی مانند عطسه، زور زدن و سرفه احساس درد کنید؛ اگر چنین اقداماتی شدید باشد، بخیه‌های شما ممکن است، آسیب ببینند. بنابراین باید تا حد امکان از این اقدامات خودداری کنید.

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

یکی از کنجکاوترین موضوعات این است که آیا در صورت بارداری پس از عمل جراحی شکم، خطر و عوارضی وجود دارد یا خیر. تامی تاک عملی نیست که بر بارداری تأثیر بگذارد یا بر روند بارداری تأثیر منفی بگذارد. مادرانی که می‌خواهند بعد از بارداری عمل زیبایی شکم انجام دهند چقدر باید صبر کنند؟ زمان ایده آل انجام عمل جراحی شکم یک سال پس از زایمان است.

مادرانی که قصد باردار شدن مجدد ندارند و مایل به جراحی شکم هستند، باید دقیقا یک سال پس از زایمان با پزشک متخصص مشورت کنند. بنابراین، برنامه ریزی بسیار سالم‌تری برای فرآیند جراحی انجام می‌شود. از آنجایی که زایمان جدید می‌تواند باعث افتادگی و کشیدگی جدید شود، مادرانی که به بارداری مجدد فکر می‌کنند باید قبل از جراحی جدید شکم، همه نوع اطلاعات را با پزشک خود در میان بگذارند.

عوارض جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

عفونت زخم، تشکیل سروما، تشکیل هماتوم، ضایعات پوستی جزئی و باز شدن جزئی زخم، عوارضی هستند که پس از عمل ابدومینوپلاستی قابل مشاهده هستند و در ۱۲ درصد از تمام جراحی‌های شکم دیده می‌شوند. از دست دادن پوستی که نیاز به ترمیم جراحی دارد، ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه از عوارض جدی‌تر اما بسیار نادر هستند. این مشکلات با برنامه ریزی جراحی و داروهای پزشکی به حداقل می‌رسند.

منبع: اندام برتر

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید