تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 6:42
55 بازدید
کد خبر : 3414

۸ خاصیت فوق العاده هندوانه آناناسی برای سلامتی

۸ خاصیت فوق العاده هندوانه آناناسی برای سلامتی

هندوانه آناناسی می تواند به عنوان منبع خوشمزه ای از چندین ویتامین B، آهن، منیزیم، فسفر و ویتامین های A و C باشد. بنابراین گنجاندن هندوانه آناناسی در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند از مجموعه ای از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

هندوانه آناناسی یا هندوانه زرد (به انگلیسی : Yellow Watermelon) یکی از انواع هندوانه ها و میوه های تابستانی است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد.

یک فنجان هندوانه آناناسی می تواند به عنوان منبع خوشمزه ای از چندین ویتامین B، آهن، منیزیم، فسفر و ویتامین های A و C باشد. بنابراین گنجاندن هندوانه آناناسی در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند از مجموعه ای از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

در ادامه این مقاله با خواص دارویی و درمانی هندوانه آناناسی برای سلامتی بدن و همچنین عوارض و مضرات آن آشنا می شوید. با رژیم نیوز همراه باشید؛

۹ فایده جالب هندوانه زرد یا آناناسی - سلامت نیوز

فواید و مزایای هندوانه آناناسی برای سلامتی بدن

۱. سلامت چشم ها را بهبود می بخشد

محتوای بالای ویتامین A و کاروتنوئید هندوانه آناناسی آن را برای سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های مختلف چشمی مفید می‌ کند.

مصرف منظم هندوانه آناناسی باعث می‌ شود که ویتامین C – یک ماده مغذی مهم برای کاهش ابتلا به آب مروارید، تامین شود.

۲. به بهبود هضم غذا کمک می کند

خوردن هندوانه آناناسی به دلیل داشتن آب زیاد معده را خنک می کند. نه تنها این بلکه این میوه فیبر مورد نیاز برای حفظ هضم سالم و جلوگیری از زخم های دستگاه گوارش را نیز فراهم می کند.

۳. به لاغری و کاهش وزن کمک می کند

هندوانه آناناسی دارای ترکیباتی است که روی سلول های چربی که در ذخیره انرژی به عنوان چربی تخصص دارند، اثر سرکوب کنندگی دارد. بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید هندوانه آناناسی یک غذای عالی است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۴. عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند

ویتامین B6 موجود در هندوانه آناناسی باعث افزایش تولید آنتی بادی هایی می شود که مسئول مبارزه با میکروب های بیماری زا هستند. این ویتامین همچنین به تجزیه پروتئین ها کمک می کند تا بهتر جذب بدن شوند.

هندوانه آناناسی همچنین منبع خوبی از ویتامین C است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر و در نتیجه عفونت ها محافظت می کند.

وقتی هندوانه تو زرد از آب درمیاد! حقایقی جالب در مورد هندوانه زرد - فروشگاه اینترنتی سبزی من

۵. سلامت قلب را بهبود می بخشد

قسمت سفید گوشت هندوانه آناناسی و همچنین پوست سبز آن سرشار از سیترولین هستند. مصرف منظم سیترولین، سطح فشار خون را حفظ می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و به سلامت قلب کمک می کند.

۶. باعث سلامت کلیه ها می شود

هندوانه آناناسی با تامین ۳۰ درصد از نیاز مایعات بدن شما را هیدراته نگه می دارد و از احتمال سنگ کلیه جلوگیری می کند.

هندوانه آناناسی همچنین حاوی پتاسیم، یک ماده معدنی کلیدی مورد نیاز برای حفظ سلامت کلیه ها است.

۷. به پیشگیری از سرطان کمک می کند

کاروتنوئیدها، رنگدانه‌ هایی که به هندوانه آناناسی رنگ زرد متمایز می‌ دهند ترکیبات موثری برای مبارزه با سرطان هستند.

تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به سرطان در میان افرادی که میوه ها و سبزیجات سبز و زرد از جمله هندوانه آناناسی مصرف می کنند، کمتر است.

همچنین کاروتنوئیدهای طبیعی موجود در میوه هایی مانند هندوانه آناناسی ممکن است حتی به عنوان عامل پیشگیری از سرطان نیز به خوبی عمل کنند.

۸. درد عضلانی و خستگی را برطرف می کند

وجود سیترولین در هندوانه آناناسی چیزی است که آن را به یک غذای عالی برای تسکین دردهای عضلانی تبدیل می کند. سیترولین به گردش خون بهتر کمک می کند، که برای رفع خستگی عضلانی پس از ورزش ضروری است. به همین دلیل است که آب هندوانه یک نوشیدنی ایده آل برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود.

 

عوارض و مضرات هندوانه آناناسی

خوردن بیش از حد هندوانه آناناسی می تواند منجر به افزایش پتاسیم در بدن و باعث ضربان قلب نامنظم و کاهش کنترل ماهیچه ها شود.

این میوه همچنین دارای محتوای قند بالایی است بنابراین افراد دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.

خواص-هندوانه-آناناسی


خواص-هندوانه-آناناسی

 

منبع: سومیتا

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید