تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 15:43
34 بازدید
کد خبر : 6914

دیابت نوع ۲ با ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ مرتبط است

دیابت نوع ۲ با ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ مرتبط است

به گزارش  رژیم نیوز؛ محققان گزارش می‌دهند که دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال (روده بزرگ) مرتبط است.

به گزارش  رژیم نیوز؛ محققان گزارش می‌دهند که دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال (روده بزرگ) مرتبط است.

یک مطالعه جدید بر روی افراد عمدتاً کم درآمد و آفریقایی-آمریکایی گزارش می‌دهد افرادی که دیابت نوع ۲ دارند با ۴۷ درصد افزایش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ روبرو هستند.

محققان می‌گویند ارتباط بین دیابت و سرطان روده بزرگ در میان افرادی که غربالگری کولونوسکوپی اخیر را انجام نداده اند و افرادی که اخیراً مبتلا به دیابت تشخیص داده شده اند، آشکارتر است.

دیابت نوع ۲ با ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ

محققان دانشگاه ویسکانسین می‌گویند: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که با توجه به ارتباط در حال ظهور بین دیابت و افزایش خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال، غربالگری از طریق کولونوسکوپی برای افراد مبتلا به دیابت ممکن است به کاهش خطر کمک کند.»

به گفته محققان، دیابت نوع ۲ شایع‌ترین شکل دیابت است و افرادی که به این نوع مبتلا هستند در معرض خطر بیشتر ابتلاء به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده بزرگ، مثانه، سینه، کبد و سرطان پانکراس هستند.

دیابت نوع ۲ با ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ

دیابت نوع ۲

این مطالعه شامل گروهی متشکل از بیش از ۵۴۰۰۰ بزرگسال بود که ۶۶ درصد آنها آفریقایی آمریکایی و ۵۳ درصد از آنها کمتر از ۱۵۰۰۰ دلار در سال درآمد داشتند.

«توماس لاولر»، نویسنده اصلی مطالعه، خاطرنشان کرد: «چاقی یکی از عوامل خطر اصلی برای دیابت و سرطان است. مطالعات گذشته نشان داده است که بزرگسالان جوانی که چاقی یا اضافه وزن دارند در معرض خطر بیشتر ابتلاء به سرطان کولورکتال هستند.»

او گفت: «چربی اضافی و التهاب محرک هر دو بیماری هستند و رسوبات چربی می‌تواند منجر به شروع رشد تومور شود و در عین حال مقاومت به انسولین ایجاد کند و منجر به سرطان و دیابت نوع ۲ شود.»

منبع: خبرگزاری سلامـت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید