تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 13:57
36 بازدید
کد خبر : 7600

راهکارهای سریع افزایش حجم عضلات در بدنسازی

راهکارهای سریع افزایش حجم عضلات در بدنسازی

در این مقاله ما سعی کردیم به طور کلی به بررسی راهکارایی که در کنار ورزش و تغذیه مانند مصرف و خرید مکمل بدنسازی بدن و عضلات شما را به فرم دلخواه نزدیک تر می کند، بپردازیم.

داشتن بدنی خوش فرم و عضلاتی نیرومند رویای هر ورزشکاری است و بسیاری از بدنسازان پس از گذشت دوره ای از ورزش و تمرینات سخت وقتی متوجه می شوند که عضلاتشان به حجم دلخواهشان نرسیده ممکن است از ادامه مسیر دلسرد شود. در این مقاله ما سعی کردیم به طور کلی به بررسی راهکارایی که در کنار ورزش و تغذیه مانند مصرف و خرید مکمل بدنسازی بدن و عضلات شما را به فرم دلخواه نزدیک تر می کند، بپردازیم.

افزایش سریع حجم عضلات با تغییر ریتم تمرینات ورزشی

افزایش حجم عضلات در بدنسازی

برنامه تمرین بدنسازی باید هر ماه توسط مربی نظارت و بررسی و چیده شود و در صورت لزوم تغییر داده شود.

برای عضله سازی بیشتر و شوک دادن به عضلات برنامه ورزشی باید مدام در تغییر باشد؛ این تغییر می تواند در شدت و یا حجم تمرینات باشد و یا حتی تغییر در عضلاتی که در طول تمرین درگیر هستند به عنوان مثال اگر عضلات موافق مانند عضلات سینه یا پشت بازو و یا عضلات مخالف مانند عضلات سینه و زیر بغل تمرین داده شود.

ممکن است فکر کنید برای حجم گرفتن فقط به تمرین با وزنه نیاز دارید و تمرینات هوازی را باید کنار بگذارید اما تحقیقات نشان  می دهد وزنه زدن همراه با تمرینات هوازی عضلات سازی بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت هم چنین تمرینات هوازی به سبب افزایش ضربان قلب سبب افزایش توان شما هنگام تمرین با وزنه نیز خواهد شد.

داشتن تمرکز هنگام تمرین و رعایت درست تایم های استراحت و نحوه صحیح اجرای حرکات و پوشیدن لباس ورزشی مناسب تمام این ها بر کیفیت تمرینات شما و افزایش حجم عضلات نیز تاثیر خواهد داشت.

مصرف مکمل بدنسازی و افزایش حجم عضلات

در کنار تمرینات بدنسازی و داشتن رژیم غذایی مناسب مصرف مکمل های بدنسازی تاثیر بسزایی در افزایش حجم عضلات دارد. مصرف مکمل های بدنسازی مانند خرید پروتئین وی ها ،کربوها، آمینو اسیدها و کراتین نقش بسزایی در افزایش توده عضلانی و عضله سازی دارند.

امروزه به دلیل محبوبیت و مصرف بالای مکمل های بدنسازی شرکت های داروسازی زیادی اقدام به تولید به مکمل های بدنسازی کرده اند.

انواع تقلبی این مکمل ها در بازار بسیار زیاد بوده بنابراین برای خرید این دسته از مکمل های ورزشی بهتر است از داروخانه های آنلاین و یا داروخانه های سطح شهر اقدام کرد.

رعایت رژیم غذایی و افزایش حجم عضلانی

افزایش حجم در بدنسازی

راهکارهای سریع افزایش حجم عضلات در بدنسازی

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و متناسب و سرشار از پروتئین به افزایش توده عضلانی در بدن بسیار کمک خواهد کرد. برای این کار می توانید از یک کارشناس و یا متخصص تغذیه کمک بگیرید، عادات غذایی خوب و سالم را ماند مصرف میوه و سبزیجات را جایگزین عادات بد غذایی خود مانند مصرف بی رویه شیرینی و کربوهیدرات کنید.

مصرف محصولات لبنی مانند شیر و ماست سبب تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن شما می شود.

سعی کنید به بدن خود برای مدت طولانی گرسنگی ندهید و میان وعده های کم حجم برای سیر کردن خود استفاده کنید این تفکر اشتباهیست که گمان می کنید با گرسنه نگه داشتن خود می توانید بهتر و بیشتر عضله بسازید!

تغییر سبک و عادات زندگی مساوی با عضله سازی

عضلات هنگام تمرین و وزنه زدن ساخته نمی شوند بلکه هنگام استراحت و خواب به فرم دلخواه شما در می آیند.پس برای افزایش توده عضلانی خواب منظم و کافی داشته باشید و سعی کنید ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه با کیفیتی داشته باشید.

انجام تمرین آ« هم به صورت سخت و هر روزه سبب افت توان بدن و ضعف عضلانی می شود بنابراین بهتر است یک یا دو روز در هفته استراحت کامل داشته باشید.

بهترین زمان تمرین خصوصا برای عضله سازی عصرها و غروب است و بهترااست که تایم تمرینات خود را به این ساعات موکول کنید.

افزایش حجم عضلات و داشتن بدنی با درصد چربی پایین هدف تمام ورزشکاران است.برای رسیدن به این هدف باید بسیار تلاش کرد و در کنار داشتن  تمرینات ورزشی و رژیم غذایی مناسب و پر پروتئین مصرف مکمل های بدنسازی مانند کراتین و ال گلوتامین و … را جدی گرفت. تغییر سبک زندگی و تقویت عادات مثبت مانند افزایش مصرف فیبرها و داشتن خواب کافی سبب تسریع فرایند افزایش حجم عضلات نیز می شود.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که فرم و حجم عضلات تا اندازه خیلی زیادی به فاکتور ژنتیک بستگی دارد بنابراین در این پروسه عضله سازی نباید خیلی انتظار معجزه داشته باشید.

منبع: کوئیـک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید