تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 17:27
56 بازدید
کد خبر : 3259

خوراکی های انرژی زا| اگر خسته و کسلید، این غذاها را بخورید

خوراکی های انرژی زا| اگر خسته و کسلید، این غذاها را بخورید

معرفی ۱۰ تا از بهترین خوراکی های انرژی زا برای زمان خستگی و بی حالی

احساس کسلی یا خستگی معمولا در هنگام عصر بیشتر احساس می‌شود. خیلی از افراد این حال را با نوشیدن یک فنجان یا یک نوشیدنی انرژی زا برطرف می‌کنند. اما این راهکار سریع می‌تواند خرابی‌هایی را به مرور به همراه داشته باشد.

معمولا خیلی از افراد برای اینکه از خستگی و بی حوصلگی دور شوند، رو به نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای می‌آورند. اما آیا واقعا دانه‌های تیره رنگ قهوه وقتی دم می‌کشند، می‌توانند به عنوان یکی از خوراکی های انرژی زا باشند تا بتوانیم با خستگی یک روز پرمشغله مقابله کنیم؟
در نظر داشته باشید که از یک جایی به بعد دریافت کافئین بیشتر می‌تواند با افزایش کورتیزول بیشتر سبب استرس‌‌ بیشتر برای بدن ما شود. پس همیشه نباید به قهوه و چای به چشم یک انرژی زا نگاه کرد. گزینه‌های بسیار موثر و اثرگذار دیگری هم هستند که در این مقاله از رژیم نیوز به آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی ۱۰ تا از بهترین خوراکی های انرژی زا برای زمان خستگی و بی حالی

احساس کسلی یا خستگی معمولا در هنگام عصر بیشتر احساس می‌شود. خیلی از افراد این حال را با نوشیدن یک فنجان یا یک نوشیدنی انرژی زا برطرف می‌کنند. اما این راهکار سریع می‌تواند خرابی‌هایی را به مرور به همراه داشته باشد.
خبر خوب اینجاست که شما می‌توانید گزینه‌های خیلی سالم و در دسترس دیگری را انتخاب کنید که آسیبی برای شما به همراه ندارد.

باید روی انتخاب غذاهایی تمرکز کنید که حاوی فیبر، کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و منیزیم هستند. هضم آنها زمان بیشتری نیاز دارد اما باعث بالا رفتن انرژی شما می‌شوند. حتی نوشیدن مقداری آب هم می‌تواند موثر باشد. زیرا به دلیل الکترولیت‌هایی که دارد، می‌تواند به جریان خون بهتر و در پی آن اکسیژن رسانی بهتر منجر شود.
اما پیشنهاد می‌کنیم به یک الی دو فنجان قهوه در روز بسنده کنید و رو به مصرف مواد غذایی و خوراکی های انرژی زا که در ادامه معرفی می‌کنیم، بیاورید.

۱. میوه میل کنید

خوراکی های انرژی زا

برای اینکه خستگی خود را برطرف کنید، بهتر است از کربوهیدرات‌های پیچیده میوه‌ها استفاده کنید. این راهکار به افزایش انرژی شما کمک می‌کند. انواع ملون مانند طالبی و خربزه گزینه‌های خوبی هستند. آنها سرشار از آب هستند و به هیدراته شدن بدن شما کمک می‌کنند. آنها به عنوان تقویت کننده‌های خوبی برای بدن معرفی می‌شوند.

۲. آجیل و مغزیجات همراه خود داشته باشید

آجیل علاوه بر پروتئین، سرشار از فیبر است. این موضوع به افزایش انرژی شما کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در آجیل و مغزیجات به عنوان سوخت عالی برای تامین منابع الکترولیتی هستند. میل کردن یک ساندویچ ساده تهیه شده با کره بادام زمینی یا میل کردن یک مشت بادام درختی بهترین راه برای بهبود انرژی در یک بعد از ظهر طولانی است.
گردو یکی از بهترین منابع برای تقویت ملاتونین است که به خواب بهتر در شب برای شما کمک می‌کند.

۳. بهترین خوراکی های انرژی زا خرما است

در تهیه خیلی از خوراکی‌های شیرین، بهتر است خرما را جایگزین کنید.
این میوه قند طبیعی خوبی به بدن می‌رساند. هر یک عدد خرما، ۴.۵ گرم قند طبیعی دارد. با مصرف آن حتی افزایش ناگهانی یا افت ناگهانی قند خون را احساس نخواهید کرد. فیبر خوبی به بدن می‌رساند تا احساس گرسنگی نکنید.

 خوراکی های انرژی زا

خوراکی های انرژی زا

 

۴. کلم بروکلی میل کنید

بروکلی سرشار از ویتامین C، انواع آنتی اکسیدان‌ها و همینطور کروم است. کروم به تنظیم قند خون کمک می‌کند. البته بهتر است آن را به صورت خام یا بخارپز شده استفاده کنید. زیرا سرخ کردن یا پختن بیش از حد باعث از بین رفتن ویتامین‌ها و مواد معدنی آن می‌شود.

۵. ماست انتخاب خوبی است

پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده به عنوان مغذی‌تری جفت‌هایی هستند که می‌توان معرفی کرد. این ترکیبات در ماست یونانی و ماست ایسلندی وجود دارند. به همین دلیل هضم آنها به آرامی انجام می‌شود و انرژی پایدارتری دارند.

۶. سایر لبنیات را میل کنید

شیر و انواع پنیر می‌توانند گزینه‌های پرانرژی و خیلی خوبی برای یک میان وعده باشند. کربوهیدرات و پروتئین موجود در محصولات لبنی ترکیباتی عالی برای تکمیل الکترولیت‌های بدن هستند. طبق بسیاری از مطالعات این نتیجه حاصل شد که نوشیدن شیر در شب باعث رشد عضلات و ریکاوری بدن می‌شود.

۷. Edamame یا سویای سبز نوش جان کنید

پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده در یک میان وعده که آهسته هضم می‌شوند به تقویت انرژی بدن کمک می‌کنند. برای اینکه یکی از خوراکی های انرژی زا را در وعده عصر میل کرده باشید، Edamame یا سویای سبز گزینه بسیار خوبی است.

۸. غلات کامل استفاده کنید

خوراکی های انرژی زا

غلاتی مانند کینوا، به عنوان منابعی از منیزیم و کربوهیدرات‌های پیچیده هستند. غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای می‌توانند منابعی از پروتئین کامل باشند.

۹. انواع لوبیا را به کار ببرید

به کار بردن انواع لوبیاها در وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها می‌تواند پروتئین و فیبر خوبی را به بدن برساند. دوز خوبی از منیزیم را برای بدن به همراه دارند که به آرام‌سازی و استراحت بهتر برای بدن کمک می‌کند.

۱۰. عدس گزینه‌ای عالی است

با عدس می‌توانید یک عدسی خوشمزه یا فینگر فودهای متنوع تهیه کنید و در عصر برای بازیابی انرژی میل کنید. وقتی نصف پیمانه عدس پخته شده مصرف می‌کنیم، انرژی سالم بدن خود را بالا می‌بریم. مزیت عدس نسبت به سایر حبوبات، پخت سریع آن در زمان کوتاه است.

۱۱. تخم مرغ میل کنید

برای اینکه روز خود را پر قدرت و پرانرژی شروع کنید، تخم مرغ گزینه خیلی خوبی است. آهن، روی، پروتئین و انواع مواد معدنی را با یک عدد تخم مرغ می‌توانید به بدن خود برسانید. حتی به حفظ سطح قند خون در حد نرمال نیز کمک شایانی می‌رساند.

۱۲. نوشیدن چای را فراموش نکنید

وقتی کافئین تنها راه حل باشد، می‌توانید از یک فنجان چای سیاه یا چای سبز دم شده استفاده کنید. انتخاب سالمی است و به تقویت انرژی ما کمک می‌کند. حتی باعث بهبود کسالت ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا هم می‌شود.

شما بگویید

در این مقاله به معرفی بهترین خوراکی های انرژی زا پرداختیم. هر کدام از آنها تاثیرات بسیار مطلوبی را برای بدن به همراه دارند. شما از چه خوراکی برای تامین انرژی و یا بازسازی انرژی بدن خود استفاده می‌کنید؟
پیشنهاد یا تجربه خود را در این زمینه در قسمت ارسال دیدگاه‌ها برای ما و سایر همراهان رزیم نیوز درج کنید.

 

منبع: کوئیک فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید