تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 8:11
110 بازدید
کد خبر : 3373

دانه کینوا چیست| روش مصرف دانه کینوا برای لاغری

دانه کینوا چیست| روش مصرف دانه کینوا برای لاغری

اگر از طرفداران انواع برنج مخصوصا برنج قهوه ای باشید، احتمالا درمورد دانه کینوا در رژیم سالم خوری چیزهایی شنیده اید. کینوا، شبیه به برنج، رنگ های متفاوتی دارد؛ سفید، سیاه و قرمز یا چندرنگ.

اگر از طرفداران انواع برنج مخصوصا برنج قهوه ای باشید، احتمالا درمورد دانه کینوا در رژیم سالم خوری چیزهایی شنیده اید. کینوا، شبیه به برنج، رنگ های متفاوتی دارد؛ سفید، سیاه و قرمز یا چندرنگ. اما مصرف همه انواع کینوا به یک اندازه مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین میکند. سوالی که ممکن است در زمان انتخاب این ماده غذایی برایتان پیش بیاید درمورد طریقه مصرف کینوا برای لاغری است. آیا خوردن کینوا با خوردن برنج متفاوت است؟ برای رسیدن به جواب، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین طریقه مصرف کینوا برای لاغری

طرز مصرف کینوا برای لاغری به سادگی پخت برنج است ولی با مدت زمان کمتر؛ شما به ۱۲-۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا کینوا پخته شود. هر دو پیمانه این دانه گیاهی به دو پیمانه آب نیاز دارد. البته ناگفته نماند که مقدار آب، نرمی و سفتی بافت غذا، به ذائقه شما بستگی دارد و میتوانید این میزان را کم یا زیاد کنید. ناگفته نماند کینوای خام را میتوانید به عنوان جوانه برای انواع سالاد درنظر بگیرید.

دانه کینوا نیروگاه مواد مغذی مورد نیاز بدن شماست؛ فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و املاح معدنی. همچنین نباید از فراوانی منگنز، فسفر، ویتامین B6، آهن، مس، پتاسیم و ریبوفلاوین در این دانه گیاهی غافل ماند.// کارشناس تغذیه آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی

باید اضافه کنیم که یک فنجان کینوای پخته شده ۲۲ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی کل، ۳۹ گرم کربوهیدرات و پنج گرم فیبر دارد.

آنچه درمورد فواید دانه کینوا نمیدانید!

علاقه مندان به رژیم بدون نان و برنج که دانه کینوا را برای رژیم لاغری انتخاب میکنند و میخواهند طریقه مصرف کینوا برای لاغری را بدانند، لازم است آگاهی بیشتری در مورد این ماده غذایی داشته باشند. همه چیز به برتری کینوا به برنج خلاصه نمی شود. بلکه دانستن خواص کلی این دانه گیاهی لازم است.

نیروگاه فیبر

بله کینوای پخته شده حاوی ۵ گرم فیبر خوراکی در هر یک فنجان است.

بنابر توصیه کارشناس تغذیه آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی

انتخاب رژیم فیبر معمولا برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند خیلی اهمیت ندارد. اما هرچه فیبر کافی مصرف کنید مدت زمان بیشتری سیر می مانید و احتمال تمایل به ریزه خواری یا خوردن میان وعده بین دو وعده غذایی کمتر می شود.

تنوع رنگ دانه کینوا تاثیری در طریقه مصرف کینوا برای لاغری ندارد.

تنوع رنگ دانه کینوا تاثیری در طریقه مصرف کینوا برای لاغری ندارد.

متخصصین تغذیه اضافه میکنند که فیبر در سیستم گوارش انسان کندتر هضم می شود بنابراین رهاسازی انرژی در طول زمان کندتر اتفاق می افتد. پس خبری از افزایش سریع قند خون نخواهد بود که همین ویژگی مثبت کمک میکند بتوانید قند خونتان را مدیریت کنید. همچنین ناگفته نماند که فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد و همین وضعیت به بهتر شدن حرکات روده و جلوگیری از یبوست ناشی از رژیم کمک میکند.

فیبر خوراکی موجود در کینوا به سلامت باکتری مفید روده و این ویژگی هم به کاهش وزن فرد کمک میکند. بنابر یافته های پژوهشگران باکتری های مفید روده هم به کاهش وزن کمک میکنند و هم مانع چنین اتفاقی می شوند. وقتی به دنبال بهترین نحوه مصرف کینوا برای لاغری هستید، حتما به این نکته توجه کنید که همه غذاهای گیاهی از جمله این دانه گیاهی کاملا یک دستیار عالی برای لاغری هستند. // کارشناس تغذیه آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی

طریقه مصرف کینوا برای لاغری: یک غذای کم کالری

با توجه به حجم کینوا برای پخت، این دانه گیاهی کالری زیادی ندارد.

هرچه کینوای بیشتری میل کنید بیشتر سیر می شوید و همین روند به کاهش وزنتان کمک میکند. // متخصص تغذیه آکادمی رژیم های غذایی و مواد مغذی

نیروگاه پروتئین

وقتی صحبت از دانستن روش مصرف کینوا برای لاغری می شود، نقش پروتئین موجود در آن بیشتر به چشم می آید. کینوا نیروگاه پروتئین گیاهی است با ۸ گرم پروتئین در هر فنجان. همچنین همه ۸ اسید آمینه مورد نیاز بدن را داراست و به همین دلیل از جمله پروتئین های کامل و باکیفیت به شمار می رود.

بنابر توضیحات کارشناس تغذیه آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی

با یک خبر خوب برای گیاهخواران و علاقه مندان به رژیم های گیاهخواری شروع میکنیم! پروتئین ماده مهمی برای تمام وعده های غذایی و میان وعده هاست و برای هضم این درشت مغذی به کالری بیشتری نیاز دارید. وقتی پروتئین مصرف میکنید بدن کالری بیشتری دریافت میکند و همین روند باعث کاهش وزن می شود. رسیدن به احساس سیری، چون روند هضم بسیار کندی دارد، به ثبات قند خون هم کمک میکند و به همین دلیل سطح گرسنگی شما تحت کنترل است.

غذای مناسب همراه با سبزی ها و گوشت کم چرب

این دانه گیاهی در کنار سبزی و گوشت کم چرب احساس سیری به مراتب بیشتری به شما می دهد. خوردن مداوم این ترکیب به کاهش وزن کمک میکند.

سرشار از منگنز

در طریقه مصرف کینوا برای لاغری به مقدار مصرف (دو پیمانه) و زمان پخت (12-15 دقیقه) دقت کنید.

در طریقه مصرف کینوا برای لاغری به مقدار مصرف (دو پیمانه) و زمان پخت (۱۲-۱۵ دقیقه) دقت کنید.

در ابتدای مقاله که به طریقه مصرف کینوا برای لاغری اشاره کردیم، درمورد ریزمغذی های موجود در این ماده غذایی هم نکاتی را توضیح دادیم. از فراوانی ویتامین ها و مواد معدنی در کینوا غافل نشوید که بیشترین سهم آن به منگنز مربوط می شود.

منگنز یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان هاست، به کاهش التهاب کمک میکند و از خطر ابتلا به بیماری ها به لطف فراوانی آنتی اکسیدان ها می کاهد. همچنین ناگفته نماند که سلامت هورمونی بهتری، مخصوصا سلامت تیروئید، با خوردن دانه کینوا خواهید داشت. نخوردن منگنز کافی ممکن است خطر کم کاری تیروئید را به همراه داشته باشد که باعث عدم تعادل هورمونی و افزایش وزن در گذر زمان می شود. اما هرچه منگنز کافی به بدن برسانید از خطر افزایش چربی شکمی در امان می مانید.// کارشناس تغذیه آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی

نکات طریقه مصرف دانه کینوا برای لاغری: آماده سازی و پخت آسان

نکته آخری که درمورد طریقه مصرف کینوا برای لاغری باید بدانید، مدیریت زمان عالی برای درست کردن غذای رژیمی است. کینوا را میتوانید سریع بپزید.

بنابر توصیه کارشناس تغذیه آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی

زمانی که آب را برای پخت به کینوا اضافه میکنید میتوانید از انواع سبزی های خشک و ادویه ها کمک بگیرید. برای خوشمزه تر کردن غذا همچنین از عصاره مرغ یا سبزی های کم نمک استفاده کنید. خبر خوب اینکه اگر به فکر یک صبحانه رژیمی هستید، کینوای شیرین همراه با شیر و تزئین میوه عالی است.

سخن پایانی

این روزها انتخاب جایگزین مناسب که کالری کمتری در مقایسه با برنج سفید داشته باشد چندان هم دشوار نیست. دانه کینوا به دلیل فراوانی فیبر، پروتئین گیاهی، منگنز و کم بودن کالری بهترین انتخاب است. در طریقه مصرف کینوا برای لاغری آمده است که سریع تر از برنج آماده می شود. برای هر دو پیمانه کینوا به دو پیمانه آب نیاز دارید. این ماده غذایی بین ۱۲-۱۵ دقیقه پخته خواهد شد.

 

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید