تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 5:34
80 بازدید
کد خبر : 3619

شیرخشک برای چاقی صورت صحت دارد؟

شیرخشک برای چاقی صورت صحت دارد؟

مصرف شیرخشک برای چاقی صورت می‌تونه موثر باشه؟ اگر می‌خواهید در مورد خواص شیرخشک و چاقی صورت اطلاعات موثق و کاربردی بدست بیارید، خواندن ادامه این مقاله رو بهتون پبشنهاد می‌دیم.

بدون تعارف بگیم که وقتی حرف از چاقی یک ناحیه از بدن مثل چاقی صورت به میون میاد، باید بدونید که با یک باور اشتباه رایج روبه‌رو هستید. چرا که فرآیند چاق شدن فقط در یک ناحیه اون هم به انتخاب ما رخ نمی‌ده. به همین دلیل شیر خشک برای چاقی صورت به خودی خود اثرگذار نیست. اگر می‌خواهید در مورد خواص شیرخشک و چاقی صورت اطلاعات موثق و کاربردی بدست بیارید، خواندن ادامه این مقاله رو بهتون پبشنهاد می‌دیم.

بهترین شیرخشک برای چاقی بزرگسالان کدام است؟(حتما مطالعه کنید) - همراه شما

مصرف شیرخشک برای چاقی صورت می‌تونه موثر باشه؟

شیر خشک به خاطر کالری بالاش می‌تونه به چاق‌تر شدن کمک کنه؛ اما اینکه خوردن شیرخشک منحصرا باعث چاق شدن صورت بشه یک باور اشتباه و مرسومه. این باور اشتباه با عنوان “چاقی موضعی” شناخته شده‌ست و متخصصان علم تغذیه و فیزیولوٰژی وقتی در معرض این دسته از سوالات چاقی قرار می‌گیرند، به سراغ توضیح فرآیند چاقی و لاغری می‌رند. پس ما هم باید در مورد مکانیسم علمی چاق شدن به شما توضیح بدیم تا با حقیقت ماجرا آشنا بشید.

شیر خشک برای چاقی صورت

بدن ما برای انجام کارهای روزانه‌ و طبیعیش، به انرژی نیاز داره. وقتی ما بیشتر از مقدار مورد نیاز بدنمون انرژی دریافت می‌کنیم، این انرژی اضافی به شکل چربی در سلول‌های چربی ذخیره می‌شه. اما اولویت تجمع چربی و زودتر چاق شدن نواحی مختلف در هر فرد به هورمون‌ها و فرآیندهای متابولیسمیش وابسته‌ست. از طرفی پراکندگی و تراکم سلول‌های چربی هم در افراد مختلف متفاوته و تمام این عوامل باعث می‌شه چاق‌شدن در افراد مختلف به یک شکل و سرعت انجام نشه.

مواد خوراکی به شکل انرژی در بدن قابل استفاده هستند، به همین دلیل فرقی نمی‌کنه که با خوردن شیرخشک چاق بشید، یا کره بادوم‌زمینی! برای بدن انرژی دریافتی از کره بادوم زمینی یا شیرخشک از نظر ماهیت فرقی باهم نداره و هر دو با معیار کالری اندازه‌گیری می‌شن. میزان کالری دریافتی بدن وقتی بیشتر از میزان کالری مصرفی بدن باشه، این انرژی با توجه به شرایط هورمونی و متابولیسمی ذخیره می‌شه (طبق اصل نقصان کالری). پس صحبت از چاقی ناحیه‌ی خاصی از بدن با مصرف ماده‌ای مشخص، یک توهمه.

آیا معجزه چاقی صورت با شیر خشک واقعیت داره؟

شیرخشک برای چاقی صورت

همون‌طور که می‌دونید شیر با از دست دادن آب تبدیل به ماده‌ای می‌شه که ماندگاری بیشتری داره و البته به دلیل حذف شدن آب، کالری بیشتری نسبت به شیر داره. به طور مثال ۱۰۰ گرم شیر پرچرب ۶۴ کالری داره اما ۱۰۰ گرم شیر خشک ۴۹۶ کالری!

پس با خوردن شیرخشک کالری خیلی زیادی دریافت می‌کنید و راحت‌تر می‌تونید انرژی مورد نیاز بدنتون برای ذخیره چربی رو فراهم کنید. ولی دقت داشته باشید که با خوردن شیر خشک چاق شدن صورت شما تضمین نشده‌ست و بسته به میزان تجمع سلول‌های چربی در صورت شما این چاقی ممکنه اتفاق بیوفته.

چاق شدن صورت به نوع ماده خوراکی (مثل شیرخشک) وایسته نیست و بسته به شرایط بدنی هر فرد، میزان و سرعت چاق شدن این ناحیه می‌تونه متفاوت باشه.

ممکنه بشنویم که شیر خشک باعث چاقی صورت می‌شه، اما فراموش نکنیم که هیچ ماده‌‌ای نمی‌تونه باعث ایجاد چاقی بشه.

ماسک شیر خشک برای چاقی صورت مفیده؟

استفاده موضعی از شیرخشک روی صورت باعث چاقی صورت نمی‌شه اما می‌تونید از خاصیت آبرسانیش بهره ببرید. جالبه بدونید که مصرف طولانی مدت از ماسک‌های آبرسان ممکنه به افزایش شادابی پوست کمک کنه و باعث جوان‌تر ماندنش بشه.

فواید و طرز تهیه ماسک شیر خشک

استفاده کردن از ماسک‌های صورت می‌تونه باعث آبرسانی بهتر به پوست بشه و در صورت مصرف درازمدت از سلول‌های پوست در برابر پیرشدن محافظت می‌کنه. در نتیجه این قضیه باعث می شه صورت ما شاداب‌تر به نظر بیاد.

توجه داشته باشید که تحقیق موفقی برای اثبات اثر موضعی مواد خاص از جمله شیر روی چاقی صورت وجود نداره. اگرچه بعضی افراد ادعا می‌کنند که از این کار نتیجه گرفتند ولی باید به این حقیقت توجه کنید که تحقیقات زیادی ثابت کردن که چاق شدن موضعی در ناحیه مد نظر با خوردن یا استعمال موضعی مواد خوراکی امکان پذیر نیست.

ماسک شیرخشک و عسل

درست کردن ماسک عسل با شیرخشک خیلی آسونه. یک قاشق عسل رو با دو قاشق شیرخشک مخلوط کنید و اون رو برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتون قرار بدید. دو قاشق شیرخشک رو با یک قاشق عسل مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار بدید.  برای پاک‌کردن ماسک شیرخشک و عسل، صورتتون رو با آب ولرم یا سرد بشورید.

در صورتی که پوست حساسی دارید یا نسبت به شیر یا عسل آلرژی دارید، از مصرف این ماسک خودداری کنید.

طرز تهیه ماسک شیرخشک

ضررهای مصرف شیر خشک

اگر می‌خواید به خاطر دریافت کالری بیشتر و چاق شدن سریع‌تر در مصرف شیرخشک زیاده‌روی کنید، باید حواستون به این نکته باشه:

  • شیرخشک حاوی کلسترول‌های مضره (کلسترول اکسید‌شده با عنوان علمی اکسی‌کلسترول) که مصرف مستمر و زیادش می‌تونه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های گوارشی، آلزایمر، بیماری‌های خود ایمنی مثل پارکینسون و همچنین سرطان بشه.
  • با مصرف متعادل از انواع مختلف مواد غذایی مغذی و سالم می‌تونید وزنتون رو افزایش بدید و برای چاق شدن به روش‌هایی که امن نیستند اتکا نکنید.

چه افرادی در خوردن شیرخشک برای چاق شدن باید محتاط باشند؟

از اونجا که شیرخشک حاوی کلسترول اکسداتیوه و برای سلامتی مضره، افرادی که ناراحتی قلبی عروقی دارند باید از مصرف شیرخشک خودداری کنند. کلسترول اکسیداتیو موجود در شیرخشک می‌تونه سلامتی افرادی که مشکلات گوارشی دارند رو به خطر بیندازه پس برای مصرف این ماده با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر زمینه بیماری‌های آلزایمر، پارکینسون یا بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی در شما وجود داره، از مصرف مکرر و بیش‌اندازه شیر خشک پرهیز کنید.

منبع علمی مضرات مصرف شیرخشک و ممنوعیتش برای استفاده مکرر رو از این لینک می‌تونید ببینید.

ضررهای مصرف شیرخشک - ممنوعیت مصرف شیرخشک
استفاده خودسرانه و مکرر از شیرخشک به هدف چاق‌تر شدن می‌تونه سلامتیتون رو به خطر بندازه!

نظر متخصص تغذیه در مورد چاقی صورت با شیرخشک

چاقی صورت با شیر خشک امکان پذیر نیست. خوردن شیرخشک یا هر ماده‌ی پرکالری دیگه‌ای نمی‌تونه باعث ایجاد چاقی موضعی (ناحیه خاص مدنظر شما) بشه. فرآیند چاق شدن و ذخیره‌ی چربی در بدن هر فرد وابسته به متابولیسم و شرایط فیزیولوژیکی که داره با افراد دیگه متفاوته.

برای چاق شدن صورت، باید به مرور زمان به روش سالم (سالم‌خوری و ورزش) افزایش وزن اصولی رو تجربه کنید که در نتیجه‌اش صورتتون هم متناسب با تجمع سلول‌های چربی‌ای که داره پر تر بشه.

توصیه متخصص تغذیه برای پر تر شدن صورت و افزایش وزن

 شاید باورش سخت باشه اما چاق شدن هم مثل لاغر شدن سخته، حتی شاید سخت‌تر از لاغر شدن هم هست. افرادی که میاد بخور فقط، اون هم زیاد!

ولی اگه چاق شدن راحت بود، افرادی مثل شما دنبال راهکار سریع‌تر برای افزایش وزن نبودن و سراغ این مقاله با موضوع چاقی صورت با شیر خشک نمی‌اومدن. خوشبختانه شما مقاله مطمئنی رو می‌خونید و اینجا قراره از روش درستی برای افزایش وزن صحبت کنیم که سلامتی‌تون رو به خطر نمی‌ندازه.

اگر قرار باشه به هر قیمتی با مصرف مکرر موادی که مضر هستن وزنتون زیاد بشه، عواقبش در آینده‌ای دور یا نزدیک سراغتون میاد و جز پشیمونی راهی براتون باقی نمی‌مونه. پس الان مراقب سلامتی‌تون باشید و وزنتون رو از راهی سالم افزایش بدید.

۷ توصیه برای پر تر شدن یا چاقی صورت و افزایش وزن

برای چاق‌تر شدن نیازه کالری‌ای که در روز مصرف می‌کنید بیشتر از کالری‌ای باشه که بدنتون می‌سوزونه. اما برای اینکه کالری مصرفیتون رو افزایش بدید نباید به خوردن یک‌سری از مواد غذایی پرکالری رو بیارید که سلامتیتون رو به خطر بندازه. به این نکات دقت کنید:

  1. برای دریافت کالری بیشتر از شیرینی‌جات و مواد قندی ساده مثل کیک، بیسکویت، خامه و… استفاده نکنید تا شانس ابتلا به بیماری دیابت در شما افزایش پیدا نکنه.
  2. از مصرف مواد پرچرب و پرکالری که چربی اشباع و کلسترول مضر دارند خودداری کنید تا از مبتلا شدن به بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی-عروقی جلوگیری کنید.
  3. خوردن سبزیجات و میوه‌ها رو قطع نکنید و با دریافت ویتامین‌ها و فیبر موجود در این دسته از مواد غذایی از خاصیتشون بهره ببرید.
  4. با مصرف میان‌وعده‌های مقوی و مغذی مثل اسموتی و شیک‌های پرکالری که در اپلیکیشن کرفس طرز تهیه‌‌شون رو می‌تونید ببینید، کالری سالم دریافت کنید.
  5. ورزش کردن در کنار تغذیه اصولی باعث تقویت عضلات و حجیم‌تر شدنشون می‌شه و از طرفی با بهبود اشتها به چاق‌تر شدن کمک می‌کنه.
  6. برای آسان‌تر شدن افزایش دریافت کالری روزانه، سه وعده اصلی و سه میان‌وعده داشته باشید ( رژیم کرفس حواسش به این قضیه هست)
  7. با آماده کردن وعده‌ها و میان‌وعده‌ها از قبل و داشتن برنامه‌ای که خوراکی‌های سالم و خوشمزه در دسترس‌تون قرار بگیره می‌تونید راحت‌تر وزنتون رو زیاد کنید.

نکات استفاده از شیرخشک برای چاق شدن صورت

  • هیچ ماده‌ای از جمله شیرخشک باعث چاقی صورت نمی‌شه.
  • شیرخشک به دلیل مقدار کالری زیادی که داره، می‌تونه به چاق‌تر شدن کمک کنه.
  • مصرف مکرر شیر خشک به دلیل داشتن کلسترول‌های مضر به قصد چاق‌شدن توصیه نمی‌شه.
  • برای رسیدن به وزن مطلوب و چاق‌تر شدن صورت، رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید و ورزش کنید.
  • با تغییر سبک تغذیه‌ و فعالیت‌های روزانه به افزایش حجم عضلات و سلول‌های چربی صورت کمک کنید.
  • با افزایش مصرف پروتیئن، کربوهیدرات و چربی‌های سالم در کنار ورزش، به عضله‌سازی و حجیم‌تر شدن عضلات ناحیه صورت کمک کنید.
  • ماسک شیرخشک باعث چاقی صورت نمی‌شه، ولی با آبرسانی می‌تونه در حفظ رطوبت و جوان‌ماندن پوست کمک‌کننده باشه.

حرف آخر کرفس

نه تنها شیر خشک بلکه خوردن هیچ ماده‌ای باعث ایجاد چاقی موضعی در صورت نمی‌شه. بدن هر فرد با توجه به متابولیسم و میزان پراکندگی سلول‌های چربی، طبق اصل نقصان کالری چربی رو ذخیره می‌کنه. بر اساس  اصل نقصان کالری، برای افزایش وزن لازمه کالری دریافتیتون از مقدار کالری مصرفی بدنتون بیشتر بشه. چطور می‌تونیم کالری بیشتری در روز مصرف کنیم؟ داشتن برنامه غذایی سالم و دریافت انرژی از مواد مغذی رو سرلوحه سبک تغذیه‌تون قرار بدید.

شیرخشک باعث چاقی صورت می‌شه؟

نه تنها شیر خشک، بلکه هیچ‌ ماده‌ای نمی‌تونه باعث ایجاد چاقی موضعی از جمله چاقی صورت شه.

ماسک شیرخشک برای چاقی صورت خوبه؟ 

ماسک شیر خشک باعث چاق شدن صورت نمی‌شه، ولی می‌تونه باعث آبرسانی به پوست بشه.

ضررهای مصرف شیرخشک برای چاقی چیه؟ 

کلسترول مضر در شیر خشک در صورت مصرف مکرر می‌تونه سلامتی رو به خطر بندازه و شانس ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های قلبی‌عروقی، بیماری‌های سیستم ایمنی، آلزایمر و سرطان رو افزایش بده.

کالری یک قاشق شیرخشک چقدره؟ 

یک قاشق شیر خشک حدودا ۵۰ کالری داره.

منبع: کرفس

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید