تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 7:36
40 بازدید
کد خبر : 4169

فروش نخی سیگار و دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شود

فروش نخی سیگار و دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شود

فرشیدی از کاهش سن شروع مصرف سیگار و دخانیات و افزایش مصرف این محصول آسیب‌رسان سلامت در گروه‌های سنی جوان کشور به خصوص بانوان که عمدتا ناشی از پایین بودن قیمت محصولات دخانی و تنوع بسته‌بندی، دسترسی فراوان و آسان به این محصولات، مصرف بی‌رویه دخانیات در شبکه نمایش خانگی و تبلیغات و فروش در فضای مجازی بوده است ابراز نگرانی کرد.

فلروش نخی سیگار ممنوع

سیگار

به گزارش گروه بهداشت و درمان رژیم نیوز از وزارت بهداشت،‌ حسین فرشیدی  بر اجرای موثر ضوابط فروش و عرضه محصولات دخانی، از جمله به فروش نرساندن محصولات قاچاق و تشدید نظارت‌ها و برخوردهای بازدارنده با متخلفانی که ضوابط مربوط به عرضه محصولات دخانی را رعایت نمی‌کنند، نیز تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای تصویب بند الحاقی ۵ به ماده ۷۳ این لایحه و تصویب مالیات دخانیات در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: اقدام مجلس در تصویب مالیات دخانیات در لایحه برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر است.

فرشیدی از کاهش سن شروع مصرف دخانیات و سیگار و افزایش مصرف این محصول آسیب‌رسان سلامت در گروه‌های سنی جوان کشور به خصوص بانوان که عمدتا ناشی از پایین بودن قیمت محصولات دخانی و تنوع بسته‌بندی، دسترسی فراوان و آسان به این محصولات، مصرف بی‌رویه دخانیات و

سیگار در شبکه نمایش خانگی و تبلیغات و فروش در فضای مجازی بوده است ابراز نگرانی کرد.

دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات خواستار حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی در واحدهای صنفی فروش دخانیات، اجرای موثر کد رهگیری برای همه محصولات دخانی در راستای شفافیت زنجیره توزیع و برخورد آنی با فروش غیرمجاز محصولات دخانی شد.

فروش نخی سیگار و دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شود

وی همچنین ضمن یادآوری شعار ملی سال ۱۴۰۲ که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات با موضوع «حفظ سلامت مردم با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات» تعیین شد، خواستار ورود معاون قضایی دادستان کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در برخورد با عوامل نمایش استعمال دخانیات در تولیدات رسانه‌ای، به ویژه شبکه نمایش خانگی و تبلیغ و فروش این محصولات در شبکه مجازی شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت از پیگیری‌های موثر معاونت حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی در حمایت‌طلبی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب بند یادشده، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری سلامـت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید