تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 9:46
25 بازدید
کد خبر : 7814

خواب روزانه این خطرها را هم دارد

خواب روزانه این خطرها را هم دارد

یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به آسیب های بسیار خواب روزانه برای سلامت بدن، از تمام افراد و بویژه کارمندان خواست بعد از برگشت از سر کار نخوابند. هرگونه جابجایی در ساعت خواب افراد، بدن را دچار اشتباه کرده و موجب اختلال در ترشح هورمون های بدن می شود.

یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به آسیب های بسیار خواب روزانه برای سلامت بدن، از تمام افراد و بویژه کارمندان خواست بعد از برگشت از سر کار نخوابند.

دکتر علی زکی‌ئی با بیان اینکه بدن یک ساعت بیولوژیک داشته که فعالیت های خود را بر اساس آن تنظیم می کند، گفت: این ساعت بیولوژیک خود را با تابش نورخوشید وفق داده و بر اساس آن ترشح هورمون های بدن را تنظیم می کند. بنابراین هرگونه جابجایی در ساعت خواب افراد، بدن را دچار اشتباه کرده و موجب اختلال در ترشح هورمون های بدن می شود.

خواب روزانه

خواب روزانه

خطرات خواب روزانه

زکی‌ئی با مضر دانستن خواب روزانه گفت: خواب فقط مختص شب است و در طول مدت خواب شبانه هورمون های مورد نیاز ترشح می شود و اگر فردی در طول روز بخوابد بدن به تصور اینکه شب شده دستور ترشح هورمون داده و این امر مشکلاتی برای بدن بوجود می آورد.

وی افزود: تحقیقات بسیاری مضر بودن خواب روزانه را تایید کرده و این خواب می تواند آسیب هایی برای بدن به همراه داشته باشد که از جمله آن می توان به اختلال در ترشح هورمون های بدن، ایجاد اشکال در ضربان قلب، ضعیف شدن سیستم ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان اشاره کرد.

این پژوهشگر اختلالات خواب گفت: متاسفانه بسیار شایع شده که افراد و بویژه کارمندان بعد از برگشت از سرکار و آمدن به خانه سریعا می خوابند، در صورتی که این خواب روزانه بسیار برای آنها مضر است و می‌تواند در کوتاه مدت آنها را پرخاشگر و بدخلق کرده و در بلندمدت ابتلا به بیماری های مختلف را رقم بزند.

زکی‌ئی گفت: در متون گذشته هم هیچ وقت صحبت از”خواب روزانه” نشده و فقط از “چرت روزانه” صبحت به میان آمده چیزی شبیه خواب “قیلوله” که قبل از ظهر و به مدت چند دقیقه است و فرد وارد خواب عمیق نمی شود.

وی افزود: افرادی که در طول روز و بویژه ظهر و بعدازظهر می خوابند، وقتی بلند می شوند حتی خاطرشان نیست که چه ساعتی از شبانه روز است و برای چند لحظه‌ای گیج و منگ هستند که این‌ها همه علائم هشدار دهنده از سوی مغز است که نشان می دهد ساعت بیولوژیک بدن به هم ریخته است.

زکی‌ئی گفت: برخی افراد تصور می کنند اینکه هشت ساعت در طول شبانه روز بخوابند کافی است و مهم نیست چه زمانی بخوابند. بطور مثال تقسیم بندی می کنند که شش ساعت شب خوابیدم و دو ساعت هم روز بخوابم که مجموعا هشت ساعت شود. درحالیکه خواب روز حتی اگر چند ساعت باشد به هیچ وجه جایگزین یک ساعت خواب شب هم نمی شود و علاوه بر این با آسیب هایی برای بدن همراه است.

منبع: خبرآنلاین

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید