تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 8:51
52 بازدید
کد خبر : 4573

شایع‌ترین دلایل رفلاکس و دل‌درد در کودکان

شایع‌ترین دلایل رفلاکس و دل‌درد در کودکان

مشکلات گوارشی همچون رفلاکس، یبوست، بیماری التهابات روده و مشکلاتی خارج از گوارش مانند عفونت ادرار، سنگ کلیه و مشکلات غددی ممکن است از دلایل دل درد در کودکان و نوجوانان باشد.

هادی جعفری تبار، فوق تخصص گوارش کودکان گفت: در ۴ مقطع سنی ۶ تا۷ ماهگی( شروع تغذیه کمکی)، ۲ تا ۴ سال( آموزش استفاده از سرویس بهداشتی)، ۷ سال( شروع رفتن به مدرسه) و در سن بلوغ (رژیم‌های نا مناسب غذایی) یبوست ایجاد می‌شود.

رفلاکس

رفلاکس

شایع‌ترین دلایل رفلاکس

وی افزود: رفلاکس کودکان بالای ۱۰ ماه عادی نیست اما قابل درمان است. ما یک سن برای رفلاکس کودکان داریم که در چندماه اول تولد( ۳ تا ۴ ماه اول)  اتفاق می‌افتد. رفلاکس معده با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند اما اگر رفلاکس معده کودکان تا ۲ سالگی بهبود پیدا نکردند حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

جعفری تبار گفت: مشکلات گوارشی همچون رفلاکس، یبوست، بیماری التهابات روده و مشکلاتی خارج از گوارش مانند عفونت ادرار، سنگ کلیه و مشکلات غددی ممکن است از دلایل دل درد در کودکان و نوجوانان باشد.

جعفری تبار اظهار کرد: احتمالا کولیک در سن ۲ ماهگی  باعث گریه شدید نوزادان است.

فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد: اسهال و استفراغ در کودکان باعث عدم بلع مایعات و گاهی اوقات باعث کاهش آب بدن آن‌ها می‌شود و همین امر ممکن است باعث مرگ کودکان شود به همین علت والدین باید  در صورت اسهال و استفراغ کودکان حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود:  یکی از شایع‌ترین دلایل خون ریزی تحتانی در کودکان زیر ۱۰ سال پلیپ است که بررسی می‌شود؛ کودکان نیز ممکن است به زخم معده مبتلا شوند این بیماری ارثی نیست و بیشتر به عادت‌های غذایی بستگی دارد.

این متخصص گوارش کودکان اظهار کرد: در دوران جنینی گوارش خارج از بدن به صورت غیر نرمال تشکیل می‌شود و همین امر باعث ایجاد بیماری‌های روده می‌شود.

منبع:یاشگاه خبرنگاران

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید