تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 8:48
55 بازدید
کد خبر : 10193

رژیم فستینگ چند کیلو کم میکند| لاغری با روزه داری متناوب

رژیم فستینگ چند کیلو کم میکند| لاغری با روزه داری متناوب

اگر رژیم فستینگ را به درستی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که با ذهن، بدن و روح شما همخوانی دارد، می توانید انتظار کاهش وزن خوبی بین ۲ تا ۶ کیلوگرم در ماه با کاهش عالی اینچ و افزایش سطح انرژی و عملکرد مغز داشته باشید.

رژیم نیوز | رژیم فستینگ یا همان روزه داری، در حقیقت یک رژیم نیست و یک برنامه غذایی است. در فستینگ شما برنامه ریزی می‌کنید که ساعت‌های مشخصی در روز چیزی میل نکنید و به عبارتی روزه باشید و ساعت‌های دیگری می‌توانید غذا میل کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که روزه‌داری یا فست کردن، راهی برای کنترل وزن و پیشگیری یا حتی درمان برخی از بیماری‌ها است. اما آیا واقعا لاغری با روزه داری و فستینگ، خوب و مفید است؟ در این مطلب از رژیم نیوز جواب پرسش های‌تان را پبدا می‌کنید!

فستینگ چگونه باعث لاغری من می‌شود؟

برای پاسخ به این سؤال که با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می‌شویم بهتر است ابتدا از نحوه ی کاهش وزن با فستینگ مطلع شوید که در انتخاب نوع رژیم موردعلاقه‌ی شما به شما کمک کند.
رژیم فستینگ که به‌عنوان روزه متناوب نیز شناخته می‌شود و درواقع نوعی تقلید از روزه‌داری است، یک برنامه غذایی است که شامل محدود کردن کالری دریافتی شما برای دوره‌های زمانی خاص است.
رژیم فستینگ چند کیلو وزن کم می کند؟ کاهش وزن و لاغری با روزه داری

رژیم فستینگ چند کیلو وزن کم می کند؟

انواع مختلفی از رژیم‌های فستینگ وجود دارد، اما همه آنها نوعی محدودیت کالری را شامل می‌شوند. برخی از انواع محبوب رژیم‌های فستینگ عبارتند از روش ۱۶/۸ که شامل ۱۶ ساعت روزه گرفتن و غذا خوردن در یک بازه زمانی ۸ ساعته است و رژیم ۵:۲ که شامل غذا خوردن عادی برای ۵ روز هفته و محدود کردن کالری دریافتی است به میزان ۵۰۰۶۰۰ کالری برای ۲ روز. 

بنابراین درر مورد رژیم فستینگ هم با استفاده از تحریکات و تنظیم هورمون‌ها و هم تا حدودی با تنظیم کالری می‌توانید جهت کاهش وزن اقدام نمالید.
رژیم فستینگ با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز عمل می‌کندکتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت به‌جای گلوکز می‌کند. وقتی کالری دریافتی را محدود می‌کنید، بدن شما شروع به تجزیه چربی‌های ذخیره‌شده برای استفاده برای انرژی می‌کند. این به‌مرور زمان منجر به کاهش وزن می‌شود.

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می‌شویم؟

میزان وزنی که می‌توانید با رژیم روزه‌دار کم کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، ازجمله وزن اولیه، کالری دریافتی و نوع رژیم فستینگ که دنبال می‌کنید.
فستینگ ازجمله رژیم‌هایی هست که سرعت کاهش وزن بالا و مناسبی دارد که البته این کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است اما می‌توان با توجه به میزان متفاوت متابولیسم و فعالیت در افراد مختلف یک بازه‌ی ۴تا ۶ کیلو گرم چربی در ماه را متصور شد.
اما نکات مهمی در این میزان کاهش وزن با رژیم فستینگ وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت چراکه نباید با دفع آب از بدن اشتباه گرفته شود.
فرد با رژیم فستینگ چند کیلو کم می کند؟ - ویرگول٬

چگونه با رژیم فستینگ بهترین نتیجه را بگیریم؟

جدا از این موضوع که با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می‌شویم اگر علاقه‌مند به امتحان رژیم غذایی فستینگ هستید، چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای موفقیت به شما کمک کند:

  • ناگهانی شروع نکنید: اگر تازه رژیم فستینگ را آغاز کرده‌اید، با دوره کوتاه‌تری شروع کنید و به‌تدریج به سمت بالا بروید.
  • آب کافی بنوشید: در طول دوره‌های روزه‌داری مقدار مناسبی آب تا هیدراته بمانید. و حتماً متوجه این موضوع مهم باشید.
  • غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید: هنگامی‌که در حال غذا خوردن هستید، غذاهایی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی بالایی هستند تا به شما کمک کنند احساس سیری و رضایت داشته باشید.
  • صبور باشید: کاهش وزن زمان‌بر است، بنابراین صبور باشید و حداقل چند هفته به رژیم ناشتا پایبند باشید تا نتیجه را ببینید.

بیشترین میزان کاهش وزن در رژیم فستینگ چگونه است؟

یک نکته‌ی بسیار مهم که خیلی از افراد به‌راحتی از آن عبور می‌کنند این هست که رژیم فستینگ معمولاً در دوهفته‌ی ابتدایی کاهش وزن بیشتر از حد انتظاری دارد و باید دقت داشت که این کاهش وزن بیش‌ازحد به خاطر دفع آب از بدن هست و تماماً مربوط به کاهش چربی خالص نیست. و بنابراین بعدازاین دوهفته سرعت کاهش وزن کمتر شده و به خاطر این هست که بدن به تعادل آب و غذا رسیده است.
دقت داشته باشیم که به همراه هر یک گرم از کربوهیدرات‌ها ۳ گرم آب به همراه آن وارد بدن می‌شود که با کاهش میزان دریافت این کربوهیدرات‌هاما کاهش وزن (کاهش آب) قابل توجهی در ابتدا خواهیم دید.

تا چند کیلوگرم کاهش وزن در ماه طبیعی است و عوارضی ندارد؟

بستگی به نوع رژیم کاهش وزن مناسب در ماه حدوداً ۴ تا ۶ کیلوگرم چربی هست. که البته نباید کاهش چربی را با کاهش وزن اشتباه گرفت چراکه باید میزان دفع آب و همچنین عضله را در نظر داشت. یک رژیم مناسب رژیمی هست که با تمرکز روی چربی‌ها منجر به کاهش وزن شود که عوارضی مانند پوست چروک و … ایجاد نشود.

در فستینگ ۵ روزه چند کیلوگرم وزن کم می کنید؟

شما می توانید انتظار داشته باشید که ۱-۲ پوند در روز کم کنید، اما این را یک مزیت خوب در نظر بگیرید، نه انگیزه اصلی. اگر این کار را برای کاهش چربی انجام می‌دهید، ممکن است این کار را خیلی طولانی انجام دهید یا علائمی را که برای توقف آن وجود دارد نادیده بگیرید.

آیا می توانم با روزه داری متناوب در عرض ۲ هفته ۵ کیلوگرم وزن کم کنم؟

این میزان وزنی است که می توانید با روزه داری متناوب کاهش دهید. اگر روزه را به درستی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که با ذهن، بدن و روح شما هماهنگ است، می توانید انتظار کاهش وزن خوبی بین ۲ تا ۶ کیلوگرم در ماه با کاهش عالی اینچ و افزایش سطح انرژی و عملکرد مغز داشته باشید.

نکته مهم رژیم نیوز در مورد کاهش وزن با فستینگ:

 نکته‌ی مهم این مبحث موضوع تفاوت کاهش وزن با کاهش چربی و همچنین توجه به کاهش آب بدن در ابتدای رژیم هست که یک کاهش وزن کاذب به شما می‌دهد.
ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید