تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 12:56
817 بازدید
کد خبر : 2524

خوردن چلوکباب در دوران رژیم مجازه؟+ کالری چلوکباب

خوردن چلوکباب در دوران رژیم مجازه؟+ کالری چلوکباب

چلوکباب در دوران رژیم مجازه؟ همیشه فکر میکنیم برای وزن کم کردن باید خیلی از غذاها به خصوص غذاهایی مثل کباب کوبیده را از سفره غذایی خودمان حذف کنیم! اما واقعیت اینکه دوران محدودیت برای وزن کم کردن به اتمام رسیده است.

چلوکباب در دوران رژیم مجازه؟حتی فکر اینکه در یک دورهمی دوستانه همه افراد مشغول خوردن چلو کباب کوبیده باشند اما شما به خاطر رژیم غذایی و دوره کاهش وزن خودتان نتوانید کباب میل کنید، زجر آور است؛ همیشه فکر میکنیم برای وزن کم کردن باید خیلی از غذاها به خصوص غذاهایی مثل کباب کوبیده را از سفره غذایی خودمان حذف کنیم! اما واقعیت اینکه دوران محدودیت برای وزن کم کردن به اتمام رسیده است.

شما می توانید انواع و اقسام غذاها حتی چلو کباب کوبیده را بخورید با این حال باز هم وزن کم کنید؛ قطعا تجربه لاغری با کله پاچه بسیار جذاب خواهد بود! اما چطور؟

چلو کباب کوبیده در دوران کاهش وزن

هر چند در نگاه اول کباب کوبیده یک غذای غیر رژیمی و پر کالری بشمار می رود که مصرف آن می‌تواند شما را دچار اضافه وزن کند اما قطعا با رعایت اصول تغذیه سالم می توانید چلو کباب کوبیده را در دوران کاهش وزن هم میل کنید و دچار افزایش وزن نشوید.

جوجه کباب با چلو رژیمی 301 کالری-ناهار یا شام رژیم لاغری خورشاد

قطعا طبخ و نوع مصرف این غذا تاثیر زیادی در کالری آن دارد؛ پس با رعایت کردن نکاتی در خصوص نوع تهیه و همینطور مصرف کردن این خوراکی می توانید جلوی تاثیر منفی آن در وزن خودتان را بگیرید و به راحتی آن را نوش جان کنید.

فارق از همه اصول و قواعد علمی، شما اگر به دلیل حضور در یک دوره کاهش وزن از خوردن چلو کباب کوبیده در دوران کاهش وزن آن هم در جمع دوستانتان منع شوید، احتمالا انگیزه خودتان را برای ادامه دوره از دست می دهید چرا که لذت خوردن چنین غذای لذیذی را در کنار دوستانتان از دست داده اید! به همین دلیل ما در اندام برتر به علاقمندان کاهش وزن کمک می کنیم تا با خوردن غذاهای باب میل خودشان باز هم وزن کم کنند تا انرژی و انگیزه خود را در مسیر تناسب اندام از دست ندهند!

نکاتی که در خوردن چلو کباب کوبیده برای لاغری باید رعایت کنید

قطعا چلو کباب کوبیده یکی از غذاهای پر کالری و لذیذ ایرانی است که اگر در مصرف آن برخی نکات را رعایت نکنیم می تواند روند کاهش وزن را مختل کند و حتی ما را دچار افزایش وزن هم کند؛ اما خوشبختانه اگر برخی نکات را در مصرف کباب کوبیده با برج رعایت کنید، می توانید حتی در دوران کاهش وزن هم از آن استفاده کنید و نگران افزایش وزن نباشید.

۱. جهت لاغری با کباب کوبیده؛ از نان استفاده نکنید

بسیاری از افراد علاقمند به مصرف کباب کوبیده همراه با نان هستند؛ به همین ترتیب حتی زمانی که برنج استفاده می کنند کمی نان در کنار آن مصرف می کنند. فراموش نکنید که نان به تنهایی کالری زیادی دارد! از طرفی برنج و کباب کوبیده هم پر کالری هستند و این موارد در کنار یکدیگر می تواند به کل دوره کاهش وزن شما را نابود کند. توصیه می‌کنیم زمانی که چلو کباب کوبیده استفاده می کنید، از نان تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید.

۲. جهت لاغری با کباب کوبیده؛ حداقل ۲۰ دقیقه غذا بخورید

هر چقدر آهسته تر غذا بخورید، احساس سیری بیشتری می کنید! از زمانی که ما سر سفره مینشنیم و شروع به غذا خوردن می کنیم به مدت ۲۰ دقیقه طول میکشد که سیگنال های سیر شدن از طرف مغز ارسال شوند. در این بازه زمانی حتی اگر کمتر از میزان نیاز هم غذا خورده باشید باز هم احساس سیری خواهید کرد! پس از این شرایط استفاده کنید تا با آهسته غذا خوردن امکان این را داشته باشید که کمتر غذا بخورید و بیشتر احساس سیری کنید.

۳. جهت لاغری با کباب کوبیده؛ کباب سبک سفارش بدهید

زمان سفارش کباب کوبیده مخصوصا اگر رستوران یا کبابی از دوستانمان باشد، امکان اینکه کباب کوبیده سبک تر سفارش بدیم، مقدور است. اگر می توانید این کار را کنید، توصیه میکنیم حتما از کباب کوبیده های سبک تر با همان سایز و ابعاد معمولی استفاده کنید؛ با این کار در واقع شما به همان میزان از نظر ظاهری کباب خورده اید اما کالری کمتری دریافت کرده اید و این اتفاق در پروسه کاهش وزن کمک زیادی به شما می کند.

آخرین خبر | افرادی که برای لاغری به جای سالاد باید کباب بخورند

۴. جهت لاغری با چلو کباب؛ سالاد را فراموش نکنید

همواره توصیه میکنیم که وعده غذایی خودتان را به دو بخش تقسیم کنید؛ پس از خوردن بخش اول شروع به خوردن سالاد کنید و سپس بخش دوم را میل کنید! با این کار حجم معده شما پر می شود و زمانی که بخش دوم را میل می کنید، احتمالا احساس سیری بیشتری می کنید و زودتر دست از غذا خوردن میکشید.

۵. جهت لاغری با کباب کوبیده؛ از اندام برتر استفاده کنید

در دوره کاهش وزن اندام برتر متناسب با شرایط بدنی شما هر غذایی که میل داشته باشید، حتی چلو کباب کوبیده در برنامه غذایی تان لیست می شود تا مقدار مشخصی را بتوانید استفاده کنید. زمانی که با توجه به شرایط بدنی تان مطلع باشید چه مقدار از این غذا را می توانید مصرف کنید، مدیریت بهتری روی سفره غذایی و تناسب اندام خودتان خواهید داشت.

آیا با خوردن چلو کباب کوبیده دچار بازگشت وزن می شویم؟

اگر موفق به کاهش وزن شدید، باید بدانید که صرفا مصرف غذاهای پر کالری باعث بازگشت وزن شما نمی شوند بلکه عادات اشتباه غذایی هستند که شما را دوباره دچار اضافه وزن می کنند. پس از کاهش وزن اگر به مقدار کافی چلو کباب کوبیده مصرف کنید، قطعا مثل دوران کاهش وزن مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد اما مصرف بی رویه هر غذایی و بهم ریختن میزان کالری روزانه تان می تواند شما را دچار بازگشت وزن کند.

به طور کلی اگر برای وزن کم کردن راهکار درست و اصولی را انتخاب نکرده باشید، پس از دوران کاهش وزن اصطلاحا حتی آب خوردن می تواند منجر به افزایش وزن شما بشود؛ چرا که ریشه ها و دلایل اساسی که باعث اضافه وزن شما بودند همچنان در شما وجود دارند. شما صرفا زمانی می توانید وزن خودتان را برای سال ها تثبیت شده حفظ کنید که ریشه های چاقی را از طریق نورون درمانی و تغذیه در وجودتان بخشکانید!

خوشبختانه شما با نورون درمانی و تغذیه در اندام برتر می توانید یک بار برای همیشه ریشه های چاقی خودتان را از بین ببرید و کاهش وزن اصولی را تجربه کنید تا پس از آن مصرف هیچ خوراکی حتی چلو کباب کوبیده شما را دچار بازگشت وزن نکند.

مقدار کالری چلو کباب کوبیده

مهم ترین فاکتور جهت حفظ تناسب اندام، داشتن آگاهی کافی از غذاهایی است که مصرف می کنیم. قاعدتا مدیریت کردن سفره غذایی و کالری دریافتی روزانه بدون داشتن اطلاعات از خوراکی ها امکان پذیر نیست؛ به همین ترتیب با دانستن میزان کالری خوراکی ها می توانیم انتخاب های درست تری برای مصرف داشته باشیم. به همین دلیل در جدول زیر می توانید مقدار کالری چلو کباب کوبیده را مشاهده نمایید:

کالری چلو کباب کوبیده
کباب کوبیده ۱۰۰ گرم ۲۶۸ کالری
برنج سفید پخته ۱۰۰ گرم ۱۲۰ کالری
برنج سفید پخته ۱ کفگیر ۲۵۰ کالری

توجه: هر ۱۰۰ گرم کباب کوبیده تقریبا معادل ۱ سیخ کباب کوبیده است.

ارزش غذایی چلو کباب کوبیده

فارق از میزان کالری یک وعده غذایی، بررسی ارزش و کیفیت آن وعده هم اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات صرفا در نظر گرفتن کالری یک خوراکی به ما در جهت انتخاب بهتر کمک نمی کند چرا که در انتخاب وعده های غذایی می بایست به میزان و مقدار مواد مغذی موجود در آن نیز توجه کنید تا با توجه به شرایط بدنی خود انتخاب مناسب تری داشته باشید. به همین ترتیب ارزش غذایی چلو کباب کوبیده را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

ارزش غذایی چلو کباب کوبیده در هر ۱۰۰ گرم
کباب کوبیده برنج
چربی ۱۹ گرم ۰.۳ گرم
کلسترول ۱۰۳ میلی گرم
سدیم ۳۴۷ میلی گرم ۱ میلی گرم
پتاسیم ۳۱۰ میلی گرم ۳۵ میلی گرم
فیبر رژیمی ۰.۴ گرم ۰.۴ گرم
قند ۰.۷ گرم ۰.۱ گرم
پروتئین ۲۱ گرم ۲.۷ گرم

مزایا خوردن چلو کباب کوبیده

چلو کباب کوبیده در دسته وعده های غذایی پروتئینی قرار میگیره و یک وعده سیر کننده و با کیفیت محسوب میشه. با این حال توی یک وعده با کیفیت از این غذا مقدار زیادی مواد مغذی دیگر هم مثل آهن، فسفر، روی وجود دارد. فارق از مواد مغذی، این غذا سرشار از ویتامین های گروه B مثل ویتامین B6 و B12 هم می باشد که برای سفره غذایی ما ایرانی ها به شدت مناسب و ایده آل است.

با اینکه کباب کوبیده همراه با برنج یک خوراکی پر کالری است اما مزایای زیادی در مصرف آن وجود دارد که با کنترل کالری و رعایت نکات مصرف این غذا در دوران کاهش وزن می توانید با خیال راحت آن را میل کنید؛ فراموش نکنید که وعده های غذایی مفید و سرشار از مواد مغذی ارزش مصرف بالایی دارند و بدن شما برای سلامتی نیاز به استفاده ماهانه از چنین غذاهایی با رعایت اصول تناسب اندام دارد.

معایب خوردن چلو کباب کوبیده

هر چند کباب کوبیده با برنج یک وعده سیر کننده و سرشار از مواد مغذی مختلف است اما فراموش نکنید که چربی و کلسترول بالا در این غذای لذیذ ایرانی یک هشدار جدی برای افرادی است که دچار بیماری های مختلف به ویژه قلب و عروق هستند. به طور کلی استفاده مکرر از این وعده غذایی توصیه نمی شود چرا که چربی اشباع آن و همینطور سردی زیاد این گوشت در مصرف مکرر می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند. فراموش نکنید که چلو کباب کوبیده یک غذای پر کالری هم بشمار می رود که اگر مصرف آن را نتوانید مدیریت کنید برای تناسب اندام و کاهش وزن شما ممکن است دردسر ساز بشود.

چه افرادی نباید چلو کباب کوبیده بخورند؟

همانطور که گفتیم چربی زیاد و کلسترول بالا در کباب کوبیده می تواند برای برخی از افراد مشکل ساز باشد از همین رو این وعده غذایی ایرانی برای برخی از شما عزیزان ممنوع هست. توصیه میکنم اگر جزء این دسته افراد هستید مقدار مصرف این وعده غذا را به حداقل برسانید و در صورت مصرف هم با رعایت نکات و اصولی که در ابتدای مقاله مطرح شد، سعی کنید میزان کالری و مقدار چربی آن را کاهش دهید تا دچار عواض مصرف چلو کباب کوبیده نشوید:

  • افراد با کلسترول بالا
  • بیماران قلبی عروقی
  • افراد دچار مشکلات استخوانی و مفاصل
  • بیماران نقرس

انواع چلو کباب کوبیده

در هر زمینه ای محصولاتی که توسط فروشندگان ارائه می شود از نظر کیفیتی در دسته بندی های مختلف قرار میگیرند؛ کباب کوبیده هم از این ماجرا مستثنی نیست! بهترین نوع کباب کوبیده از گوشت با کیفیت گوسفندی تهیه می شود با این حال برخی فروشندگان با استفاده کردن از گوشت های مانده، قسمت های دیگری از بدن گوسفند، گوشت حیوانات دیگر یا… اقدام به تهیه کباب کوبیده می کنند و با استفاده از طعم دهنده های مختلف، مزه کباب کوبیده حقیقی را در آن ایجاد می کنند و در اختیار مشتری قرار می دهند.

همواره سعی کنید از مراجع تایید شده و با تجربه اقلام خوراکی خود را تهیه کنید با این حال توصیه می کنیم قبل از خرید کباب کوبیده همراه با برنج در صورت امکان به کیفیت آن توجه کنید. در صورتی که گوشت خام به سیخ کشیده شده شمایل تازگی نداشته باشد، کهنه شده باشد و یا خیلی خشک شده باشد، بهتر است اقدام به خرید آن نکنید.

اخطار: بروز هر نوع بوی غیر طبیعی و نامطبوع مثل ترشیدگی، عفونت، تعفن یا هر گونه تغییر رنگ نشان دهنده فاسد شدن این غذا است و از تهیه آن خودداری کنید.

بهترین زمان مصرف چلو کباب کوبیده برای لاغری

مصرف هر نوع غذایی طی روز زمان خاص خودش را میطلبد تا بدن فرصت کافی برای مواجه و هضم آن داشته باشد. چلو کباب کوبیده یک نوع غذای سنگین بشمار می رود که هضم طولانی و سختی دارد، از همین جهت بهترین زمان برای مصرف آن در وعده ناهار است تا بدن فرصت کافی برای هضم و جذب این وعده غذایی داشته باشد. اگر این غذا را در وعده شام میل کنید، احتمالا خواب شما بهم میریزد و خواب با کیفیت کافی نخواهید داشت! از طرفی به دلیل عدم هضم شدن کامل غذا تا زمان خواب، پروسه هضم و جذب به خوبی اتفاق نخواهد افتاد و مشکلات جانبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

بد نیست اگر در وعده ناهار چلو کباب کوبیده میل کردید، در وعده های دیگر از غذا های کم کالری تر استفاده کنید تا طی روز دچار بهم ریختگی مقدار کالری دریافتی نشوید.

فعالیت های لازم برای سوزاندن کالری چلو کباب کوبیده

دانش کافی درباره تغذیه به شما کمک می کند در صورتی که یک وعده غذایی ناپرهیزی داشتید، بتوانید با آگاهی کامل با آن مواجه شوید و کالری مازادی که وارد بدنتان شده است را مدیریت کنید تا دچار افزایش وزن نشوید. یکی از بهترین راهکارها برای کنترل کالری مازاد، سوزاندن کالری از طریق ورزش و فعالیت های روزانه است. شما هر ۱۰۰ گرم چلو کباب کوبیده را با فعالیت های جدول زیر می توانید بسوزانید:

حرکات ورزشی برای سوزاندن ۱۰۰ گرم چلو کباب کوبیده
بالا و پایین رفتن سریع از پله ۶ دقیقه
دویدن ۹ دقیقه
شنا ۱۵ دقیقه
پیاده روی ۲۶ دقیقه
طناب زدن ۹ دقیقه

سوالات متداول خوردن کباب کوبیده با برنج در دوران کاهش وزن

*زمان کاهش وزن میتونم چلو کباب کوبیده بخورم؟

با رعایت اصول مصرف رژیمی، می توانید استفاده کنید.

*چلو کباب کوبیده چقدر کالری داره؟

یک پرس چلو کباب کوبیده تقریبا ۱۰۰۰ کالری دارد با این حال هر ۱۰۰ گرم کباب کوبیده معادل ۲۶۸ کالری و هر ۱۰۰ گرم برنج معادل ۱۲۰ کالری دارد.

*با خوردن کباب کوبیده با برنج دچار اضافه وزن میشم؟

در صورتی که اصول مصرف رژیمی را رعایت کنید و متناسب با دوره کاهش وزن استفاده کنید؛ خیر دچار افزایش وزن نمی شوید. اما اگر بی رویه مصرف کنید، قطعا دچار افزایش وزن خواهید شد.

*بهترین زمان مصرف چلو کباب کوبیده چه زمانیه؟

بهترین زمان برای مصرف چلو کباب کوبیده، وعده ناهار است چرا که سیستم گوارش زمان کافی برای هضم این غذای نسبتا سنگین را خواهد داشت.

*چه کسانی نمیتوانند کباب کوبیده با برنج بخورند؟

اگر دچار مشکلات قلبی، کلسترول بالا، نقرس هستید، بهتره این غذا را مصرف نکنید.

منبع: اندام برتر

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید