تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 4:32
99 بازدید
کد خبر : 3342

رژیم کارمندی چیست| رژیم لاغری برای افراد بی تحرک

رژیم کارمندی چیست| رژیم لاغری برای افراد بی تحرک

انتخاب رژیم کارمندی هم به حفظ انرژی شما در طول روز کمک میکند و هم تمرکز بیشتری برای انجام وظایف خود خواهید داشت.

انتخاب رژیم کارمندی هم به حفظ انرژی شما در طول روز کمک میکند و هم تمرکز بیشتری برای انجام وظایف خود خواهید داشت.

همه چیز به خوردن یک غذای سالم برای کاهش وزن خلاصه نمی شود. بلکه انتخاب یک رژیم غذایی سالم حتی در محل کار هم اهمیت دارد و به افزایش بهره وری و تمرکز در زمان کار کمک میکند. شاید برای شما جالب باشد، همه افرادی که خارج از محل زندگی خود و در محیط دیگری کار میکنند، میتوانند رژیم کارمندی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم خود درنظر بگیرند

رعایت یک رژیم غذایی سالم مزایای زیادی دارد که کمک به خواب شبانه بهتر، بهبود سیستم ایمنی و افزایش تمرکز در طول روز از جمله آنهاست. ممکن است این جمله کمی عجیب به نظر برسد ولی شما حتی برای غذا خوردن هم باید استراتژی مشخصی داشته باشید و این استراتژی در محل کار بیشتر خود را نشان می دهد.

چرا انتخاب رژیم کارمندی مهم است؟

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، هرچه کیفیت و سلامت غذای شما بیشتر باشد، بازدهی بهتری در ساعات کاری خواهید داشت. پژوهش ها نشان می دهد که خوردن غذاهای سالم در افزایش تمرکز، نوآوری و تقویت حافظه کارمندان تاثیر دارد. همچنین به بهبود خلق و خو و انرژی و کاهش همزمان استرس و اضطراب کمک میکند.

در ادامه توصیه میکنیم استراتژی های مهم زیر را برای انتخاب یک رژیم غذایی کارمندی به خاطر بسپارید:

صبحانه، مهم است

وعده صبحانه پیش از شروع ساعات کار بسیار مهم است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که صبح عجله میکند پس لازم است صبحانه تان را شب قبل آماده کنید تا زودتر بتوانید برای خوردن یک صبحانه رژیمی آماده باشید.

همچنین میتوانید یک صبحانه فوری شامل نان تست غلات یا کره بادام زمینی یا ماست و میوه تازه را درنظر بگیرید. این گزینه ها برای کارمندانی که وقتی زیادی برای صبحانه خوردن ندارند، عالی است.

رفتار گزینشی برای غذاخوردن

کلمه گزینش بین کارمندان یک واژه آشنا است! این کلمه را برای رژیم کارمندی تان هم باید تکرار کنید. غذاهایی که میخورید باید ارزش غذایی داشته باشند و بتوانید اطلاعات درستی درمورد میزان تاثیر آنها بر سطح انرژی تان داشته باشید. مثلا انتخاب سیب، موز، برنج قهوه ای و تخم پرندگان منبع بادوامی از انرژی است. از طرفی بهترین کار کنار گذاشتن غذاهای پرقند و میان وعده های پرچربی و غذاهایی است که باعث کاهش انرژی شما می شود.

روتین غذایی تان را حفظ کنید

در این روتین غذایی هرچه غذاهای سالم تری را انتخاب کنید نفع بیشتری میبرید. مثلا مراقب کالری میان وعده ها باشید. میان وعده های سالمی مثل مغزهای خوراکی، دانه های گیاهی و سبزی ها احتمال تمایل شما به خوردن خوراکی های ناسالم در ساعات استراحت را کمتر میکند.

رژیم کارمندی شما باید شامل غذاهای سالم و مغذی باشد با کمترین میزان غذاهای آماده و پرچرب.

رژیم کارمندی شما باید شامل غذاهای سالم و مغذی باشد با کمترین میزان غذاهای آماده و پرچرب.

پیش از اینکه گرسنگی به سراغتان بیاید حتما برای غذا خوردن برنامه ریزی کنید. چون گرسنگی باعث می شود شما رفتار و انتخاب گزینشی نداشته باشید.

پشت میز کار غذا نخورید

رژیم کارمندی را پشت میز کار رعایت نکنید! متاسفانه بسیاری از کارمندان پشت میز کارشان غذا میخورند. درحالیکه بهترین عادت، ترک میز کار و خوردن غذا در ساعت استراحت است. وقتی روی غذاخوردن تمرکز میدهید خیلی بهتر متوجه نشانه های سیر شدن می شوید و همین اتفاق جلوی زیاده خوری را میگیرد.

با انتخاب ساعت اختصاصی برای غذا خوردن نتیجه بهتری میگیرید که افزایش نیروی بازدهی از جمله آن است. این زمان دوری از اتاق کار هم قدرت نوآوری شما را بیشتر میکند و هم بازدهی بیشتری برای ادامه انجام وظایفتان خواهید داشت.

آب، آب، آب!

بدون شک عنصر و ماده ثابت تمام رژیم های لاغری آب است. برای افزایش بازدهی و قدرت شناخت از آبرسانی به بدن غافل نمانید. آبرسانی شامل نوشیدن آب کافی و خودداری از نوشیدنی های شیرین و مصرف نکردن نوشیدنی های کافئین دار می شود. این موارد خطر کم آبی و کاهش کیفیت خواب را به همراه دارند.

نظم بین وعده های غذایی را رعایت کنید

مهم است که در رژیم کارمندی خود نظم وعده های غذایی را رعایت کنید. درواقع نباید خودتان را به نخوردن یک وعده به دلیل مشغله کاری راضی کنید. بارعایت این نظم آن میزان از انرژی را که در طول روز نیاز دارید به دست می آورید، میتوانید تمرکز خوبی روی کارتان داشته باشید و جلوی ریزه خواری تا وعده بعدی را میگیرید.

فراموش نکنید که

نادیده گرفتن وعده های غذایی روی خلق و خویتان هم تاثیر منفی میگذارد و درنهایت عملکرد حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

پاسخ به چند پرسش رایج

رژیم کارمندی چطور روی بازدهی من تاثیر میگذارند؟

رعایت یک رژیم سالم خوری اثر چشمگیری روی بازدهی شما در محیط کار دارد و باعث افزایش انرژی و هوشیاری و بهبود کیفیت خواب و درنهایت تمرکز بهتر در زمان انجام وظایف می شود. همچنین ناگفته نماند که به تقویت سیستم ایمنی تان کمک میکند. بنابراین تعداد جلسات غیبت ناشی از بیماری کمتر می شود. از طرفی رسیدن به وزن سالم برای انجام فعالیت های بدنی در محیط کار واقعا مهم است.

بهترین توصیه برای داشتن یک رژیم کارمندی سالم چیست؟

برای بسیاری از افراد شاغلی که مقالات این سایت را مطالعه میکنند و از راهنمایی های متخصص تغذیه بهره مند می شوند، یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی میوه و سبزی و ماهی فراوان از جمله ماهی چرب مثل سالمون و ساردین می شود. در کنار این مواد غذایی توصیه میکنیم حتما با چربی اشباع و قند خداحافظی کنید و درمورد مقدار مصرف نمک حساس باشید.

در زمان خرید مواد غذایی حتما به برچسب روی بسته بندی دقت کنید. بسیاری از محصولات نمک زیادی دارند. همچنین طوری برنامه ریزی کنید که از همه گروه های غذایی در رژیم غذایی تان داشته باشید و تا جاییکه میتوانید به سراغ غذاهای فرآوری شده نروید.

سخن پایانی

کارمندی و لزوم بیدار شدن در ساعتی مشخص باعث می شود بسیاری از افراد با مشکلات در غذاخوردن روبه رو شوند. درحالیکه در کنار انواع رژیم های غذایی سالم، رژیم کارمندی هم به کمک این افراد می آید. این رژیم غذایی با تاکید بر مصرف همه گروه هایی غذایی به افزایش بازدهی و نوآوری و همچنین تمرکز در زمان انجام وظایف کمک میکند.

 

منبع: مینت فیت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید