تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 4:58
64 بازدید
کد خبر : 3740

رژیم چینی چیست؟ رژیمی عالی برای لاغری و سلامت

رژیم چینی چیست؟ رژیمی عالی برای لاغری و سلامت

مردم چین در سراسر دنیا به سبک زندگی سالم شهرت دارند. در فرهنگ مردم چین غذا و تاثیری که بر سلامت جسمانی می گذارد اهمیت بسیار زیادی دارد.
در رژیم چینی اغلب از محصولاتی استفاده می شود که با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند به مبارزه با الکترون های آزاد می پردازند.

مردم چین در سراسر دنیا به سبک زندگی سالم شهرت دارند. در فرهنگ مردم چین غذا و تاثیری که بر سلامت جسمانی می گذارد اهمیت بسیار زیادی دارد.
در رژیم چینی اغلب از محصولاتی استفاده می شود که با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند به مبارزه با الکترون های آزاد می پردازند.

 

666 11
افرادی که از رژیم چینی پیروی می کنند، به علت میزان چربی کنترل شده در این رژیم سطح کلسترول خون پایین تری دارند و به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.
رژیم چینی به مصرف غلات، محصولات تازه و پروتئین بدون چربی مانند غذاهای دریایی تاکید دارد.
در ادامه، رژیم چینی را با جزییات بیشتری بررسی خواهیم کرد تا با فواید و معایب این رژیم آشنا شویم.

مصرف غلات زیاد در رژیم چینی

غلاتی مانند برنج و نودل جز موارد اصلی و پایه رژیم چینی هستند و تقریبا در تمام وعده ها از آنها استفاده می شود.
برای پیروی از یک رژیم غذایی به سبک چینی باید از غلات کامل مانند برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار و… استفاده کنید و هنگام آماده سازی آنها از چربی های اضافی مانند انواع کره ها استفاده نکنید.

مصرف میوه و سبزیجات

رژیم غذایی معمول چینی شامل مصرف روزانه انواع میوه ها، سبزیجات، حبوبات و آجیل می باشد.
در رژیم چینی برخلاف سایر رژیم ها، غذاهای گیاهی به عنوان وعده های اصلی مصرف می شوند نه وعده های جانبی.
در رژیم چینی از انواع لوبیا، جوانه لوبیا، جوانه گندم، بادمجان، انواع فلفل ها، انواع کلم و….. تقریبا در دستور پخت اکثر غذاهای چینی استفاده می شود.

مصرف چربی های مفید برای قلب

رژیم سنتی چینی تمام چربی ها را حذف نمی کند، اما به جای روغن های حیوانی با چربی اشباع شده، از چربی های غیراشباع استفاده می کند.
روغن‌های گیاهی مانند بادام‌زمینی، کانولا و سویا در آشپزی و سس‌ های سالاد استفاده می‌شوند، و از روغن کنجد اغلب برای طعم بیشتر در آماده کردن غذاها استفاده می شود.
سایر منابع چربی های سالم در یک رژیم غذایی معمولی چینی شامل: آجیل، دانه ها و اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی و صدف است.
بزرگسالان سالمی که از یک رژیم غذایی چینی پیروی می کنند نباید بیش از ۶ تا ۷ قاشق چایخوری چربی سالم در روز مصرف کنند.

رژیم چینی چیست؟

رژیم چینی چیست؟

استفاده از محصولات حیوانی در رژیم چینی محدود است

رژیم غذایی چینی می تواند برای برخی از افراد گیاهخوار نیز به سب محدودیتی که در مصرف محصولات حیوانی وجود دارد محبوب باشد.
در رژیم چینی مصرف ماهی، صدف و محصولات لبنی روزانه اختیاری است و مصرف مقداری مرغ و تخم مرغ در هفته و گوشت قرمز مانند گوشت گاو یا خوک ماهیانه است.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در “Archives of Internal Medicine” منتشر شده بود، این مطلب را ارائه کرد که محدود کردن میزان غذایی که از منابع حیوانی می‌خورید، به ویژه گوشت قرمز ممکن است به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.

وقتی گوشت قرمز می خورید، سعی کنید از قسمت های بدون چربی استفاده کنید که کمتر از ۹۵ میلی گرم کلسترول، ۱۰ گرم چربی کل و ۴.۵ گرم یا کمتر چربی اشباع در هر وعده دارند.
محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی را به جای محصولات پرچرب انتخاب کنید و بیش تر از چهار تخم مرغ کامل در هفته مصرف نکنید.

در رژیم چینی کمتر از نمک استفاده کنید

سیر، زنجبیل، جینسینگ،گشنیز، فلفل قرمز، ریحان و شنبلیله، همگی گیاهان و ادویه هایی با طعم بالا و سدیم کم هستند که اغلب به عنوان چاشنی یا طعم دهنده در آشپزی چینی استفاده می شوند.
علاوه بر این ادویه ها از سس سویا نیز در غذاهای چینی زیاد استفاده می شود. اگر قصد استفاده از طعم دهنده های این چنینی را دارید حتما از انواع کم سدیم آن استفاده کنید.

مصرف کنترل شده قندها

عادت چینی ها این است که فقط یک بار در هفته یک خوراکی با قند بالا بخورند.
میوه های تازه مانند انبه، یا پرتقال گزینه های سالم تری به عنوان دسر هستند.
چینی ها شیرینی‌های سنتی چینی مانند کیک ماه، گلوله‌های برنج چسبناک، شیرینی‌ها، بستنی و آب نبات‌ها را معمولا در مناسبت های خاص مصرف می کنند .

666 15

برنامه غذایی یک هفته ای رژیم چینی

ترکیب معقول مواد غذایی، کلید کاهش وزن سالم است. در اینجا یک منوی هفتگی رژیم غذایی سالم چینی شامل گوشت، غلات، سبزیجات، میوه، محصولات لبنی و سایر موارد مورد نیاز بدن انسان برای شما آورده شده است.
دقت کنید که برنامه غذایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد صرفا برای آشنایی شما با این رژیم است و برای این که شما بتوانید به تناسب اندام برسید باید رژیم غذایی متناسب با شرایط جسمانی خود داشته باشید.
مقدار کالری دریافتی از رژیم غذایی باید متناسب با انرژی باشد که در طول روز مصرف می کنید که این مقدار کالری در افراد غیر ورزشکار و بی تحرک و افراد با تحرک متوسط و ورزشکاران متفاوت است.
در صورتی که از رژیم متناسب با شرایط خود پیروی نکنید ممکن است دچار اضافه وزن یا کاهش وزن شوید و حتی ممکن است توده عضلانی خود را از دست بدهید.
بنابراین پیش از دریافت هر نوع رژیم غذایی بهتر است حتما باید با متخصصین تغذیه مشورت کنید.
تیم اندیشه عضلانی که متشکل از مربیان و کارشناسان تغذیه می باشد شما را در این مسیر همراهی می کنند و برنامه های تمرینی و تغذیه متناسب با شرایط شما را در اختیارتان قرار می دهند.
پیروی از برنامه تغذیه اصولی مدت زمان رسیدن شما به هدف دلخواهتان را کوتاه تر می کند.

منبع: از شنبه

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید