تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 8:43
48 بازدید
کد خبر : 4579

سهم ۴۰ درصدی ایران از بازار گیاهان دارویی کشورهای همجوار

سهم ۴۰ درصدی ایران از بازار گیاهان دارویی کشورهای همجوار

ظرفیت معرفی گیاهان دارویی جدید به دنیا را داریم که علاوه بر ارزآوری برای کشور منجر به مرجعیت علمی ایران در این زمینه نیز می‌شود.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

به گزارش گروه بهداشت و درمان رژیم نیوز، حمیدرضا بنفشه روز دوشنبه در یک نشست خبری که در موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد داروهای گیاهی ایران در دنیا منحصر به فرد هستند، اظهار داشت: ظرفیت معرفی داروهای گیاهی جدید به دنیا را داریم که علاوه بر ارزآوری برای کشور منجر به مرجعیت علمی ایران در این زمینه نیز می‌شود.

وی افزود: بیشتر مواد اولیه تولید داروهای گیاهی در کشور وجود دارد و فرآورده‌های دارویی مبتنی بر طب ایرانی تولید می‌شوند که در دنیا می‌تواند رقابت بین‌المللی داشته باشد.

فعالیت ۴۵۰ شرکت در حوزه گیاهان دارویی

بنفشه اظهار داشت: یکی از اهداف موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران، توسعه صادرات گیاهان دارویی است همچنین یکی از راه‌های معرفی منابع غنی گیاهان، تولید داروهای گیاهی و تجاری‌سازی این محصولات است و برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران، توسعه صادرات فرآوری‌های گیاهی است و بیش از ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت وجود دارد که از این تعداد، ۴۵۰ شرکت در زمینه داروهای گیاهی، بیوتکنولوژی و صنایع غذایی فعال هستند.

مدیرکل فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه دارو جزو حوزه‌های پیشرو فناوری سلامت هستیم و بیش از ۹۸ درصد اقلام دارویی و ۹۲درصد ارزش ریالی و دلاری بازار دارویی را در تولید داخل داریم که اغلب نیازهای کشور در داخل تامین می‌شود.

بنفشه اظهار داشت: مواد اولیه داروهای شیمیایی سهم بزرگی از واردات را در کشور دربرمی‌گیرد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌هایی در جهت تامین داخلی این مواد فراهم کنیم تا صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دومین همایش بازار ملی فناوری سلامت ۱۴ و ۱۵ آبان در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود و ۳۵ غرفه شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌های علوم پزشکی دستاوردهای خود را ارائه می دهند که در این همایش فرصتی فراهم شده تا بازرگانان خارجی نیز حضور داشته باشند و تبادلات نیز انجام شود.

منبع: خبرگزاری سلامـت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید