تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 7:12
36 بازدید
کد خبر : 4589

۷ روش موثر برای حذف چربی اضافی غذا

۷ روش موثر برای حذف چربی اضافی غذا

در این مطلب به ۷ نکته عملی و کارآمد اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند چربی اضافی را از غذای خود، بدون اینکه طعم آن به خطر بیفتد، پاک کنید.

در این مطلب به ۷ نکته عملی و کارآمد اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند روغن اضافی را از غذای خود، بدون اینکه طعم آن به خطر بیفتد، پاک کنید.

جذب چربی با دستمال کاغذی

پس از پخت، غذای خود را روی دستمال کاغذی مخصوص جذب روغن قرار دهید (البته برای این کار می‌توان از رول‌های دستمال کاغذی آشپزخانه نیز استفاده کرد). پس از آن با قاشق جوبی یا کفگیر به طور ملایم روی مواد غذایی فشار بیاورید، فشار ملایم به مواد غذایی باعث خارج شدن روغن اضافی از سطح این مواد می‌شود، این شیوه به ویژه برای غذاهای سرخ شده مانند سمبوسه و مرغ سرخ شده موثر است.

پختن به جای سرخ کردن

به جای سرخ کردن عمیق، شیوه پخت را انتخاب کنید. این روش به حداقل روغن نیاز دارد و می‌تواند بافتی ترد و بدون چربی بیش از حد به غذاهای شما بدهد.

استفاده از تابه‌های نچسب

روی خرید تابه‌های نچسب با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. آن‌ها به روغن کمتری برای پخت و پز نیاز دارند،با استفاده از تابه‌های نچسب اطمینان حاصل می‌شود که غذای شما نمی‌چسبد و نیاز به روغن بیش از حد را کاهش می‌دهد.

۷ روش موثر برای حذف چربی اضافی غذا

برداشتن چربی اضافه غذا

کباب کردن

کباب کردن یا آب پز کردن گوشت و سبزیجات یک جایگزین سالم است. زمانی که شما گوشت را کباب می‌کنید چربی اضافی آن از بین می‌رود و برای شما غذاهای بدون چربی و خوش طعم باقی می‌گذارد. پیش از کباب یا آب پز کردن غذا، مواد غذایی خود را بدون استفاده از روغن مرینیت کنید تا طعم آن بهتر شود.

بخار پز کردن، غذای رژیمی

بخارپز کردن طعم طبیعی مواد شما را بدون افزودن روغن حفظ می‌کند. این یک روش عالی برای سبزیجات، ماهی و حتی طبخ کوفته‌است. در شیوه طبخ بخار پز، مواد مغذی و بافت مواد غذایی حفظ می‌شود.

تفت دادن در آب سبزیجات

به جای استفاده از روغن، سبزیجات و مواد غذایی پروتئینی خود را در آب سبزیجات یا آب تفت دهید. این روش باعث طعم دادن به غذا می‌شود و آن را بدون کالری اضافه شده مرطوب نگه می‌دارد.

برداشتن چربی غذا

پس از پخت سوپ یا خورش، آن‌ها را در یخچال بگذارید. سرمای یخچال باعث می‌شود، چربی غذا در سطح بالای ظرف یک لایه جامد ببندد و شما بتوانید به راحتی لایه چربی اضافی را برداربد. این شیوه باعث می‌شود روغن اضافی قبل از گرم کردن و سرو غذا راحت‌تر از بین برود.

۷ روش موثر برای حذف چربی اضافی غذا

منبع: خبرآنلاین

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید