تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 9:27
49 بازدید
کد خبر : 4983

اصلی ترین دلایل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

اصلی ترین دلایل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

با رژیم نیوز همراه شوید تا اصلی ترین دلایل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن را برای تان شرح دهیم.

سیستم ایمنی

سیستم ایمنی

این موارد شامل داروهایی برای درمان آلرژی، آرتریت، لوپوس، IBS و پیوند اعضا هستند. کورتیکواستروئیدها و مهارکننده های TNF برای التهاب و شیمی درمانی برای سرطان، نیز می توانند باعث تضعیف سیستم ایمنی سوند. قبل از مصرفهر گونه داروی تجویزی با پزشک خود صحبت کنید.

ایسبزیجات و میوه ها ممکن است به بدن شما کمک کنند تا تعداد بیشتری از گلبول های سفید خون مورد نیاز برای مبارزه با عفونت ها را بسازد.

محصولات تازه و آجیل و دانه‌ها حاوی مقدار زیادی روی، بتاکاروتن، ویتامین‌های A، C و E و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن بدن سالم هستند. غذاهای گیاهی همچنین شما را از فیبر غنی می کنند که به کاهش درصد چربی بدن شما کمک می کند که می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند.

دلایل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

مصرف ماری جوانا

دود می تواند ریه های شما را ملتهب کند. اگر به طور منظم از آن استفاده می کنید، ممکن است همان مشکلات تنفسی را داشته باشید که سیگار حاوی نیکوتین ایجاد می کند. علائم این التهاب نیز سرفه کردن مخاط رنگی به نام بلغم و احتمال بالاتر عفونت ریه است.

رژیم غذایی پرچرب

روغن ها می توانند گلبول های سفید خون را که با میکروب مبارزه می کنند تضعیف کنند. رژیم‌های پرچرب به مرور زمان می‌توانند تعادل باکتری‌ها را در روده شما که می‌توانند به پاسخ ایمنی کمک کنند، بر هم بزنند.

به دنبال مصرف لبنیات کم چرب بدون قند اضافه، همراه با پروتئین بدون چربی مانند غذاهای دریایی، بوقلمون و مرغ، یا تکه های گوشت گاو بدون چربی با چربی قابل مشاهده باشید.

همچنین، به نظر می رسد چاق بودن و اضافه وزن احتمال ابتلا به آنفولانزا و سایر عفونت ها مانند ذات الریه را افزایش می دهد.

مدت زیادی در خانه ماندن

نور خورشید ممکن است به سلول های T انرژی بدهد که به مبارزه با عفونت کمک می کنند اما بیرون بودن فواید دیگری نیز به همراه دارد. بسیاری از گیاهان جنگلی فیتونسیدها و سایر موادی که شما در آنها تنفس می کنید تولید می کنند که به نظر می رسد سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

سیگار کشیدن

نیکوتین ناشی از سیگار، جویدن تنباکو یا هر ماده دیگری می تواندسیستم ایمنی بدنو  توانایی بدن شما را برای مبارزه با میکروب ها ضعیف کند. توجه به مصرف ویپینگ نیز مهم است و این فقط درباره مصرف نیکوتین نیست. به نظر می رسد سایر مواد شیمیایی موجود در مایعات الکترونیکی نیز پاسخ ایمنی شما را سرکوب می کنند، به خصوص زمانی که آنها را از طریق بخار استنشاق می کنید.

مصرف الکل

فقط یک بارمصرف آن، توانایی بدن شما برای مبارزه با میکروب ها را تا ۲۴ ساعت کاهش می دهد. این ممکن است بخشی از دلیل احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری کبد، ذات الریه، سل و برخی سرطان ها باشد.

غم و اندوه

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غم و اندوه، به خصوص اگر طولانی مدت باشد، می تواند ایمنی بدن شما را کاهش دهد؛ این اثر می تواند به مدت ۶ ماه باقی بماند، اما اگر غم و اندوه شما عمیق باشد یا کاهش نیابد، ممکن است بیشتر هم ادامه پیدا کند. در صورت نیاز با متخصص سلامت روان خود صحبت کنید.

ورزش نکردن

به نظر می رسد ورزش هوازی منظم به بدن شما کمک می کند تا با بیماری های ناشی از ویروس ها و باکتری ها مبارزه کند. این تا حدی به این دلیل است که به خون کمک می کند تا به طور موثرتر در بدن شما حرکت کند، به این معنی که مواد ضد میکروب به جایی که باید برسند، می رسند و با عفونت ها مبارزه می کنند.

نداشتن رابطه جنسی

به نظر می رسد رابه جنسی منظم به تقویت سیستم ایمنی شما در مقایسه با کسانی که کمتر آن را دارند کمک می کند. رابطه جنسی باعث افزایش سطح یک ماده ضد میکروب به نام ایمونوگلوبولین A یا IgA در بدن می شود. اما همیشه هم این رابطه صدق نمی کند، زوج هایی که بیش از دو بار در هفته رابطه جنسی داشتند نسبت به آنهایی که اصلا رابطه جنسی نداشتند سطح IgA کمتری داشتند.

منبع: خبرگزاری سلامـت

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید