تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 9:46
35 بازدید
کد خبر : 7810

این علائم قلبی خطرناک را بشناسید

این علائم قلبی خطرناک را بشناسید

دکتر طیبی در خصوص علائم قلبی خطرناک: نشانه‌هایی مانند درد وسط قفسه سینه که به دست چپ تیر می‌کشد، همراه با ضعف هنگام فعالیت، تنگی نفس، ورم پا، اختلال در هوشیاری و تپش قلب می‌تواند زنگ خطر‌های بروز بیماری قلبی در فرد باشد که در اینصورت لازم است فرد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه تا پس از ویزیت فرایند درمان او آغاز شود.

دکتر طیبی در خصوص علائم قلبی خطرناک: نشانه‌هایی مانند درد وسط قفسه سینه که به دست چپ تیر می‌کشد، همراه با ضعف هنگام فعالیت، تنگی نفس، ورم پا، اختلال در هوشیاری و تپش قلب می‌تواند زنگ خطر‌های بروز بیماری قلبی در فرد باشد که در اینصورت لازم است فرد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه تا پس از ویزیت فرایند درمان او آغاز شود.

علائم قلبی خطرناک را بشناسید

به گزارش رژیم نیوز ، دکتر محمد طیبی ضمن تأکید بر ظرفیت بالای بدن انسان در مبارزه با امراض مختلف، گفت: بیماری‌هایی مثل امراض قلبی که علائم آن به یکباره در بدن فرد ظهور می‌کند، در واقع از مدت‌ها قبل آغاز شده و اکنون در نتیجه تجمع عوامل ایجاد کننده، این بیماری مجال بروز یافته و متأسفانه فرد باید خود را برای یک فرایند طولانی درمان آماده کند.

وی با اشاره به اینکه، بیماری‌های قلبی و عروقی می‌تواند ناشی از علل مختلفی از جمله آلودگی هوا، فعالیت بدنی کم، عدم نظم در برنامه زندگی که به تبع موجب اضطراب و فشار بر قلب می‌شود و همچنین عوامل وراثتی باشد، افزود: تهیه مواد اولیه سالم و مغذی که مسئولیت کلی آن بر عهده مسئولان و متولیان بخش‌های مختلف کشور می‌باشد، نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، مثلا در بحث تولید نمک تصفیه شده و یا ترکیب قند فرایندی طی می‌شود که نمک را فاقد برخی املاح مفید و قند را ترکیبی مستعد در ایجاد دیابت می‌سازد.

این علائم قلبی خطرناک را بشناسید

علائم قلبی خطرناک

این متخصص و جراح قلب و عروق در توضیح علل فوق بیان داشت: آلودگی هوا از جمله عواملی است که تک تک ما افراد در بروز آن نقش داریم و تبعات آن نیز به شکل فراگیر متوجه عموم جامعه خواهد بود؛ تک سرنشین بودن و تردد افراد با خودرو در مسافت‌های کوتاه نمونه‌ای از همین موضوع است. در بحث فعالیت‌های بدنی نیز، عدم تحرک می‌تواند یک ظرفیت بالقوه در ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی باشد، در این رابطه ورزش‌های مختلف و البته ساده‌ترین روش  یعنی پیاده روی مورد تأکید است.

دکتر طیبی، اهمیت دادن به نظم و برنامه ریزی در زندگی فردی را از دیگر فاکتور‌های تأثیرگذار در کاهش بروز بیماری‌های قلبی دانست و گفت: نظم در برنامه تغذیه‌ای و خواب افراد موجب کاهش استرس و اضطراب آنان می‌شود و این دقیقا یک اقدام پیشگیرانه در بروز بیماری‌های مهمی همچون بیماری‌های قلبی می‌تواند باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح سبک زیستی افراد به ویژه در بحث تغذیه و مصرف مواد سالم و مغذی نیز گفت: استفاده از مواد غذایی حاوی نگهدارنده‌ها و مواد افزودنی که عموما در فست فودها؛ از جمله کالباس و سوسیس‌ها و… به کار می‌رود، تا حد ممکن نباید مصرف شود. همین طور مصرف نمک و شکر به میزان کم و در مورد قند‌ها نیز تاحد ممکن خرما، عسل و سایر قند‌های طبیعی جایگزین شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین، با اشاره به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها در کشور گفت: استفاده از آنتی بیوتیک‌ها تا حد ممکن باید محدود شود چرا که اثرات جانبی آن می‌تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد شود.

وی اضافه کرد: عموم افراد بایستی از مصرف سیگار، قلیان و هر نوع ماده‌ای که برای بدن مضر می‌باشد پرهیز کنند و در عین حال موضوع فشارخون و دیابت را که در بروز سایر بیماری‌ها و از جمله بیماری‌های قلبی مؤثر است، جدی بگیرند، در رابطه با بیماری دیابت و فشار خون توصیه می‌شود که افراد در سن بالای ۳۰ سال آزمایش قند خون و فشارخون را بصورت دوره‌ای داشته باشند.

علائم خطرناک بیماری قلبی را بشناسید

علائم قلبی خطرناک

دکتر طیبی در خصوص علائم قلبی خطرناک گفت: نشانه‌هایی مانند درد وسط قفسه سینه که به دست چپ تیر می‌کشد، همراه با ضعف هنگام فعالیت، تنگی نفس، ورم پا، اختلال در هوشیاری و تپش قلب می‌تواند زنگ خطر‌های بروز بیماری قلبی در فرد باشد که در اینصورت لازم است فرد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه تا پس از ویزیت فرایند درمان او آغاز شود.

وی در رابطه با علل وراثتی بیماری‌های قلبی نیز گفت: افرادی که در بین نزدیکان درجه یک خود بیماران قلبی با شرایط سنی نسبتا پایین دارند (مثلا حدود ۴۰ سال) بایستی اقدامات پیشگیری کننده را جدی‌تر بگیرند و از فعالیت‌هایی که ریسک ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی عروقی را تشدید می‌کند بپرهیزند.

منبع: پارسـینه

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید