تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 12:37
112 بازدید
کد خبر : 2308

طب سوزنی برای لاغری شکم و پهلو + فواید و عوارض

طب سوزنی برای لاغری شکم و پهلو + فواید و عوارض

طب سوزنی برای لاغری و کاهش وزن به نقاط خاص بدن فشار وارد می‌کند. به این ترتیب در بدن گرما و رطوبت اضافی دفع می‌شود و در نتیجه به گردش خون در بدن بهبود پیدا می‌کند.

طب سوزنی برای لاغری| چاقی و داشتن اضافه وزن فقط مربوط به زیبایی نیست. بلکه ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌ها اضافه وزن است. بیماری‌هایی مانند مشکلات گوارشی و کبدی، بعضی از بیماری‌های زنان و… به خاطر چاقی اتفاق می‌افتند. روش‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. یکی از این روش‌ها لاغری طب سوزنی است. طب سوزنی برای درمان چاقی از چند روش استفاده می‌کند. در این مقاله درباره تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن و درمان چاقی با استفاده از طب سوزنی، مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد. این مطلب را از دست ندهید!

آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟ + موارد استفاده از طب سوزنی - دکتر سلامت

لاغری با طب سوزنی

آیا طب سوزنی باعث لاغری میشود؟ اگر ذهن شما هم درگیر این سوال است باید بگوییم که مشخص شده که طب سوزنی از بسیاری از اقدامات سنتی کاهش وزن موثرتر است. طب سوزنی برای کاهش وزن به نقاط خاص بدن فشار وارد می‌کند. به این ترتیب در بدن گرما و رطوبت اضافی دفع می‌شود و در نتیجه به گردش خون در بدن بهبود پیدا می‌کند. نقاط سوزنی برای کاهش وزن در بدن وجود دارد که در صورت بهره برداری صحیح می‌توان روند هضم و جریان خون را بهبود بخشید. طب سوزنی شامل استفاده از سوزن برای تحریک مناطق خاصی از بدن و کاهش وزن است. البته در همین حوزه میتوان برای لاغری و کاهش وزن از امبدینگ نیز استفاده کرد.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی از انواع طب شرقی است که بیش از ۲۵۰۰ سال مورد استفاده قرار گرفته است. این طب سرچشمه تمام بیماری ها در بدن را اختلال در حرکت انرژی (چی) در گذرگاه ها میداند. با تحریک نقاط حساس موجود در بدن توسط سوزن های طب سوزنی، حرکت انرژی در بدن به حالت عادی بازگشته و بیمار رفته رفته بهبود می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طب سوزنی، میتوانید مقاله طب سوزنی چیست را مطالعه کنید.

روش های کاهش وزن با طب سوزنی

از نظر طب سنتی چینی، افزایش وزن ناشی از عدم تعادل بدن است. طبق تعالیم باستانی، این عدم تعادل می‌تواند ناشی از سوء عملکرد کبد، طحال، کلیه، غده تیروئید یا سیستم غدد درون ریز باشد. برای درمان چاقی با استفاده از طب سوزنی چند روش وجود دارد. کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن، استفاده از دستگاه های لاغری، رژیم و ورزش چند نمونه از این روش‌ها است. بسته به شرایط فرد گاهی به صورت همزمان و گاهی به صورت تکی از این روش‌ها استفاده می‌شود. در ادامه این روش‌ها را به شما شرح می‌دهیم.

لاغری با طب سوزنی در کلینیک طب سوزنی خانم دکتر حبیب نیا | وبسایت تخفیف و خرید گروهی در یزد

  • کاهش اشتها

یک روش در درمان چاقی کاهش و کنترل اشتها به وسیله طب سوزنی است. این روش به دو صورت انجام می شود. در روش اول به وسیله‌ی سوزن‌های طب سوزنی به نقاط خاصی از بدن فشار وارد می‌شود. سپس با ترشح مواد و هورمون‌های خاصی باعث احساس سیری و کاهش اشتها در فرد می شود.

در روش دیگر از دانه های سید و یا پرس نیدل که سوزن‌های بسیار نازکی هستند استفاده می‌شود. همچنین برای افرادی که نمی‌توانند به طور مرتب به مطب مراجعه داشته باشند، از ایمپلنت‌های دائمی و نیمه دائمی مانند ASP برای کاهش اشتها استفاده می شود .

  • تسریع سوخت و ساز بدن

در این روش طب سوزنی باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌شود. در نتیجه سوخت و ساز بدن باعث کاهش چربی و لاغری می‌شود. در این روش اکسیژن رسانی به سلول افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که سلول‌ها اکسیژن بیش‌تری دریافت کنند فرایند سوخت و ساز چربی نیز بیش‌تر می‌شود.

  • کاهش استرس

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که یکی از دلایل چاقی استرس است. طب سوزنی باعث کاهش استرس شده و فعالیت چربی سوزی را افزایش می‌دهد. به این ترتیب فرایند لاغری با طب سوزنی صورت می‌گیرد. این روش با تحریک نقاط خاصی از بدن باعث افزایش دفع و کاهش جذب مواد غذایی در بدن بیمار می‌شود.

  • طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

گوش منطقه دیگری است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن هدف قرار می‌دهند. اعتقاد بر این است که با دستکاری نقاط روی گوش، اشتهای مصرف غذا قابل کنترل است.

 

نقاط حساس در طب سوزنی برای لاغری

برای گرفتن بهترین نتیجه از طب سوزنی، باید نقاط مناسب طب سوزنی را برای اعمال فشار بدانید. در ادامه چند نمونه نقاط طب سوزنی برای لاغری را به شما معرفی می‌کنیم.

نقطه ST36

این نقطه یکی از نقاط طب سوزنی یانگ بوده و باعث بالارفتن حرارت در معده میشود که در برخی مواقع برای درمان چاقی تحریک میشود. نقطه ST36 حدود ۴ انگشت بالاتر از زانو قرار دارد. در برخی موارد خاص، هنگامی که متخصص طب سوزنی نقطه ST36 را مورد هدف خود قرار میدهد، در نتیجه آن انرژی (چی) در بدن تنظیم شده و همین امر موجب لاغری و کاهش وزن بیمار خواهد شد.

نقطه SP6

طحال ۶ در منطقه‌ای قرار دارد که مسیرهای انرژی طحال، کبد و کلیه یکدیگر را رهگیری می‌کنند. نقطه طحال ۶ در بالای استخوان مچ پا قرار دارد. مسیر انرژی طحال مایعات موجود در بدن را متعادل می‌کند. بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید یا باید تعادل مناسب آب را روی بدن خود تقویت کنید، اعمال فشار بر روی این نقطه می‌تواند به شما کمک کند.

نقطه SP6 بیشتر برای درمان چاقی در افرادی مورد استفاده قرار میگیرد که پر خوری عصبی دارند، به شیرینی علاقه زیادی داشته یا در اکثر مواقع اصطلاحا دچار ریزه خواری هستند. با تحریک این نقطه، انرژی چی در طحال بالا رفته و کاهش وزن اتفاق خواهد افتاد.

آیا لاغری با طب سوزنی امکان پذیر است و چگونه؟

لاغری موضعی با طب سوزنی

در طب سوزنی علاوه بر لاغری کل بدن، می توان کاهش وزن را در قسمت های خاصی از بدن و به صورت موضعی نیز انجام داد. مثلا درمان چاقی موضعی در نقاط خاصی مانند شکم، پهلو، بازوها، ران‌ها، ساق پا، سینه، باسن و… با کمک طب سوزنی یا امبدینگ انجام می‌شود. همچنین در بدن افرادی که دوره‌ی طولانی از اضافه وزن آن‌ها گذشته، چربی‌ها به صورت متراکم شده و به اصطلاح به سلولیت تبدیل شده‌اند. از آن جایی که این سلولیت‌ها به صورت کمپرس و فشرده در بدن قرار دارند، شکسته شدن، اکسید شدن و تجزیه‌ی آن‌ها نسبت به بقیه‌ی درمان چاقی‌ها طولانی‌تر خواهد بود.

تقریبا با قطعیت می‌توان گفت لاغری موضعی با استفاده از طب سوزنی از هر روش دیگری بهتر انجام می‌شود. لاغری موضعی با طب سوزنی در موارد زیر انجام پذیر میباشد:

  • طب سوزنی برای لاغری شکم

اگر برای شما هم سوال “آیا طب سوزنی در لاغری تاثیر دارد؟” پیش آمده است، باید بگوییم که طب سوزنی نه تنها در کاهش وزن تاثیر دارد بلکه در لاعری موضعی مانند لاغری شکم نیز تاثیرات مثبتی دارد. اگر شما هم از چربی های اطراف شکم خود رنج میبرید و به دنبال راهی کم خطر برای از بین بردنشان هستید، بهتر است طب سوزنی برای لاغری شکم را امتحان کنید!

  • طب سوزنی برای لاغری ران

همانطور که قبلا هم اشاره شد، طب سوزنی در درمان چاقی های موضعی اثر بخش است و شما میتوانید هر ناحیه از بدنتان را با این روش درمانی به سایز دلخواه خود تبدیل کنید. کاهش سایز و لاغری ران ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

  • طب سوزنی برای لاغری پهلوها

افراد زیادی از تجمع چربی ها و اضافه وزن به خصوص در ناحیه پهلو ها و شکم خود رنج میبرند اما دیگر جای هیچ نگرانی نیست! طبق تحقیقات انجام شده، نتایج کوچک کردن شکم و پهلو ها با طب سوزنی تاکنون بسیار رضایت بخش بوده است. طب سوزنی برای لاغری پهلوها در مقایسه با روش هایی همچون پیکر تراشی و عمل های جراحی، مزیت های زیادی از جمله قیمت مناسب و عوارض کم میباشد.

 

کاهش وزن با طب سوزنی در زنان باردار

در بعضی از بیماران به دنبال کاهش وزن و یا در خانم‌ها بعد از زایمان افتادگی اندام‌ها مشاهده می‌شود. طب سوزنی و امبدینگ می‌تواند در این افراد علاوه بر درمان چاقی، افتادگی اندام‌ها را نیز درمان کند. البته در مورد خانم‌هایی که بعد از سزارین دچار افتادگی اندام شده‌اند، کاهش وزن با طب سوزنی یا امبدینگ ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به بقیه کمتر خواهد بود اما عمده‌ی مشکل افتادگی اندام در آن‌ها قابل درمان است.

همچنین یکی از شایع ترین‌مواردی که بعد از افزایش و کاهش وزن در افراد دیده می شود، ایجاد ترک‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن است. با کمک طب سوزنی می‌توان این ترک‌های پوستی یا استریاهای سفید رنگ را کم رنگ‌تر و استریاهای بنفش رنگ را به طور کلی از بین برد. همچنین از درمارولر یا درماپن برای درمان این ترک‌ها استفاده می‌شود.

البته لاغری با کمک طب سوزنی و امبدینگ در بعضی افراد تاثیر کمتری نسبت به بقیه دارد. مثلا بیماری که دارای هایپوتیروئید یا تیروئید کم کار است و به واسطه‌ی آن متابولیسم بدن پایین بوده و چاقی اتفاق می‌افتد. یا خانم‌هایی که در دوران قبل از یائسگی به سر می‌برند که معمولا دوره‌ای نزدیک به ۲ سال طول خواهد کشید. در این دوره به دلیل نوسانات شدید هورمونی چاقی اتفاق می افتد‌. همچنین افرادی که به واسطه‌ی بیماری خود از داروهایی نظیر داروهای فشار خون و یا کورتون‌ها استفاده می‌کنند و به خاطر بلوکه شدن بدن نسبت به کاهش وزن درمان چاقی برای آن‌ها جوابگو نخواهد بود.

رژیم غذایی و ورزش: مکمل های درمان چاقی با طب سوزنی!

برای تاثیر بیشتر طب سوزنی برای درمان چاقی، می‌توان از رژیم غذایی‌، زیر نظر پزشک تغذیه نیز استفاده کرد. البته طب سوزنی به تنهایی باعث کاهش وزن خواهد شد. اما اگر در کنار آن از ورزش و رژیم غذایی استفاده کنید مطمئنا این کاهش وزن سریع‌تر و بیش‌تر اتفاق خواهد افتاد .توصیه ما به همه‌ی بیماران بعد از کاهش وزن و افزایش پیدا نکردن دوباره‌ی وزن آن‌ها، داشتن یک سبک زندگی سالم و کنترل ورودی و خروجی کالری به بدنشان است. در غیر این صورت نه تنها طب سوزنی و امبدینگ بلکه تمامی روش‌های لاغری من جمله جراحی نیز برگشت‌پذیر است.

عوارض لاغری با جراحی

لاغری و کاهش وزن با جراحی یک روش تهاجمی است که عوارضی از جمله موارد زیر را در بر دارد:

  • واکنش های بیمار نسبت به بیهوشی
  • عفونت
  • بازگشت وزن پس از مدتی
  • افتادگی پوست
  • در مواردی حتی مرگ بیمار

فواید طب سوزنی برای لاغری

آیا می‌دانید یک چهارم کل آمریکایی‌ها دارای اضافه وزن هستند؟ آمریکایی‌ها هر ساله بیش از ۳۳ میلیارد دلار صرف برنامه‌های کاهش وزن می‌کنند. متأسفانه ۹۵ درصد آن‌ها در تلاش برای کاهش وزن شکست می‌خورند. خوشبختانه طب سوزنی می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد.

کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی یک روش کاملا طبیعی است و نیازی به مصرف دارو نیست.

طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن‌های بسیار ظریف و استریل در نقاط خاص بدن یا “مسیرهای انرژی” است. سوزن‌های وارد شده برای تحریک ترشح اندورفین، هورمون‌های طبیعی خوب بدن عمل می‌کنند. این عمل یک اثر آرام بخش ایجاد می‌کند که نیاز به غذای بیش از حد ناشی از افزایش استرس، ناامیدی یا اضطراب را خنثی می‌کند. از این لحاظ، طب سوزنی می‌تواند افراد دارای اضافه وزن را آرام کرده و به آن‌ها کمک کند تا بدون استفاده از داروها، وزن کم کنند.

عوارض لاغری با طب سوزنی

حتما به این نکته توجه کنید که طب سوزنی حتما باید توسط متخصص و پزشک مجاز انجام شود. گاهی ممکن است عوارضی مانند درد، کبودی، خونریزی، عفونت و یا آسیب به وجود آید. در انجام عمل طب سوزنی حتما باید از سوزن‌های استریل شده و یک بار مصرف استفاده شود. همچنین در صورتی که باردار هستید قبل از طب سوزنی حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

تعداد جلسات طب سوزنی برای لاغری چقدر است؟

برای درمان چاقی با طب سوزنی معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ جلسه مورد نیاز است. بعد از این مدت ممکن است بیمار نیاز به جلسات بعدی نداشته باشد و یا نیاز باشد بعد از گذشت ۲ هفته و یا یک ماه برای درمان مجدد مراجعه کند. اما درمان چاقی به وسیله ی امبدینگ به طور ماهیانه تکرار شده و تا زمانی که باعث کاهش وزن و سایز بیمار می شود ادامه پیدا خواهد کرد.

تاثیر یک دوره طب سوزنی یا امبدینگ برای درمان چاقی برای افراد مختلف متفاوت است که معمولا ۴ الی ۸ سانت سایز و بین ۲ تا ۴ کیلو وزن کم می‌شود. این اعداد برای افرادی است که در کنار طب سوزنی از رژیم و ورزش استفاده نکرده باشند. در صورتی که طب سوزنی با ورزش و رژیم مناسب همراه باشد، تاثیرات بسیار بهتری خواهد داشت . همچنین بیمار می تواند بنا به تشخیص و صلاح دید پزشک در کنار طب سوزنی از روش‌های دیگر لاغری مانند دستگاه فارادیک، کویتیشن، دستگاه لیزر طب سوزنی، روش مزوتراپی نیز استفاده کرد.

هزینه طب سوزنی برای لاغری شکم

البته این مورد را نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد. قیمت و هزینه طب سوزنی برای لاغری به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال تعداد جلسات، تعداد سوزن‌ها و یا جنس سوزن استفاده شده در طب سوزنی روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. همچنین هزینه کاهش وزن با امبدینگ نیز به عوامل زیادی مانند جنس نخ و زمان جلسه درمانی بستگی دارد.

جمع بندی: آیا طب سوزنی در لاغری تاثیر دارد؟

طبق بررسی های انجام شده در این مقاله و نتایج بدست آمده توسط متخصصین طب سوزنی، میتوان گفت که طب سوزنی در لاغری موضعی تاثیر مثبتی دارد اما نیازمند رعایت یک رژیم غذایی مناسب است. یکی از نکاتی که باعث جوابدهی بیشتر این روش در درمان چاقی و کاهش وزن میشود، انتخاب یک پزشک طب سوزنی خبره است.

در این مقاله سعی کردیم درباره طب سوزنی و لاغری صحبت کنیم. عوارض طب سوزنی برای لاغری را بطور کامل برای شما شرح دادیم و گفتیم که تاثیر طب سوزنی بر لاغری برای افراد مختلف، متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که در کنار طب سوزنی برای لاغری شکم و پهلو یا ران ها از رژیم غذایی و ورزش نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

  • با طب سوزنی چند کیلو در ماه لاغر میشویم؟

این موضوع کاملا بستگی به شرایط بدن، رژیم غذایی و میزان ورزش شما دارد و بصورت قطعی نمیتوان پاسخی برای آن بیان کرد.

  • آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟

درصورتی که پس از رسیدن به وزن ایده آل خود، رژیم غذایی و ورزش مناسبی داشته باشید امکان بازگشت کمتر میشود. بطور کلی اگر مراقبت های پس از درمان را نداشته باشید، طب سوزنی درمان قطعی چاقی نمیتواند باشد.

منبع: irsoozan

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید