تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1402 - 13:13
45 بازدید
کد خبر : 3118

مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس| راه درمان در طب سنتی

مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس| راه درمان در طب سنتی

آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود. در بیشتر مواقع علائم آسم خفیف در بزرگسالان دیده می‌شود. هر چند کودکان هم از ابتلا به این بیماری در امان نیستند.

۳۰۰آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود. در بیشتر مواقع علائم آسم خفیف در بزرگسالان دیده می‌شود. هر چند کودکان هم از ابتلا به این بیماری در امان نیستند. آسم و تنگی نفس براساس علت ابتلا به سه نوع آلرژیکی، شغلی و فیزیکی دسته‌بندی می‌شود. آسم شغلی در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمایی و استشمام گازها ایجاد می‌شود. آسم آلرژی هم در اثر عفونت تنفسی و ریزگردها ایجادمی‌شود. اما علت ابتلا به آسم فیزیکی ورزش کردن در هوای سرد و خشک است.

خوب با این اوصاف برای درمان آسم چه بخوریم ؟ ببه دلیل اینکه آسم می‌تواند آزاردهنده و گاهی هم خطرناک باشد، تصمیم گرفتیم به درمان این بیماری در طب سنتی بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مراقبت‌های اولیه در بیماری آسم

اولین راهکار درمان آسم در طب سنتی مصرف دخانیات مثل قلیان و سیگار به حملات آسم دامن می زند. همچنین اضطراب و استرس مزمن هم باعث شدیدتر شدن تنگی نفس و حملات آسم می‌شود. اگر بخواهید این بیماری را در طب سنتی درمان کنید، باید مراقب رفلاکس معده خود باشید.

برخی از ادویه های مضر برای اسم باعث افزایش رفلاکس معده می‌شوند. همچنین با ایجاد حساسیت تنگی نفس شدید و سرفه‌های مداوم را به دنبال دارند. حتی در صورت بروز علائم آسم خفیف در بزرگسالان هم باید این توصیه‌ها را مدنظر قرار دهید.

علائم آسم خفیف در بزرگسالان

مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس

برای درمان آسم عصبی در طب سنتی می‌توانید غذاهایی را مصرف کنید که میزان آلرژی و شدت بیماری را کاهش دهد. یکی از راه‌های درمان این بیماری مصرف آلوی رسیده است. همچنین مصرف انجیر خشک خیسانده شده در آب جوش هم به درمان و تسکین حملات آسم و تنگی نفس کمک می‌کند.

پزشکان توصیه می‌کنند برای درمان آسم عصبی در طب سنتی می‌توانید روزانه ۲ مرتبه شیر گرم همراه با خرما مصرف کنید. اگر در زمان صبح ناشتا و شب این نوشیدنی را به صورت گرم مصرف کنید، تا حد زیادی سرفه‌های همان روز کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس اضافه کردن ۵۰ گرم بادام درختی و یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان شیر است. این نوشیدنی را به صورت گرم قبل از ناشتا مصرف کنید.

درمان آسم در طب سنتی و درست کردن شربت زرشک

در طب سنتی راه‌های زیادی برای درمان بیماری آسم وجود دارد. هر نوشیدنی گرم و ضدآلرژی می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند. یکی از مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس زرشک است. آب زرشک سیاه یک معجون قوی برای درمان سرفه‌ها و تنگی نفس در بیماری آسم محسوب می‌شود.

برای درست کردن این معجون نیم کیلو زرشک سیاه تازه را با ۲۵۰ گرم آبلیمو ترش تازه و نیم کیلو عسل ترکیب کنید. حالا این ترکیب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود. هر روز ۲ بار و به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از این معجون را میل کنید. تاثیر زیادی در کاهش حملات آسم دارد.

درمان آسم در طب سنتی

درست کردن شربت سیب

یکی دیگر از راه‌های درمان آسم عصبی در طب سنتی استفاده از آب سیب است. برای این کار نیم کیلو آب سیب را با ۲۵۰ گرم آب لیمو ترش و ۵۰۰ گرم عسل طبیعی ترکیب کنید. حالا این معجون را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. روزانه ۲ بار و در هر وعده ۲ قاشق غذاخوری از این معجون را میل کنید.

درست کردن معجون آب پیاز

پیاز هم یکی از مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس است. برای درست کردن معجون آب پیاز ابتدا یک کیلو آب پیاز را آب بگیرید. بعد ۲۵۰ گرم آب لیمو ترش را داخل آن بریزید. روزانه ۲ قاشق غذاخوری از این معجون را میل کنید.

شربت عسل و آب گرم

یکی دیگر از راه‌های درمان آسم عصبی در طب سنتی ترکیب عسل و آب جوش است. اگر روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزید و هم بزنید باعث تسکین سرفه‌ها و تنفس بهتر می‌شود. این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی ویتامین‌های B6 و B12 است. این دو ویتامین برای بیماران آسمی نوعی دارو محسوب می‌شوند.

درمان آسم عصبی در طب سنتی

موادغذایی حاوی منیزیم و سلنیوم

بهترین مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس حاوی منیزیم و سلنیوم هستند. این دو ماده مغذی در طب سنتی به عنوان داروی اصلی در کنترل آسم شناخته شده‌اند. از جمله غذاهایی که حاوی منیزیم هستند می‌توان به حبوبات، غلات و سبزیجات تیره رنگ اشاره کرد. سلنیوم هم در گوجه فرنگی، پیاز، ماهی ساردین، کلم و انواع سبوس یافت می‌شود.

به طور کلی بیماران آسمی باید به طور مرتب میوه‌هایی مثل موز، پرتقال، سیب، گلابی، انگور، زردآلو، لیموشیرین و ترش تازه، توت فرنگی، انار، کیوی و شلغم را مصرف کنند.

مصرف دمنوش زنجبیل

یکی دیگر از روش‌های درمان آسم در طب سنتی مصرف دمنوش زنجبیل است. برای درست کردن این دمنوش باید به یک قاشق از ترکیبات فلفل سیاه، عسل و پودر زنجبیل را با هم مخلوط کنید. حالا آن را داخل قوری بریزید. دو فنجان آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت کتری یا سماور دم بکشد. حالا آن را میل کنید. این دمنوش به کاهش استرس و سرفه‌های آسم کمک زیادی می‌کند.

ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید