تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 9:52
194 بازدید
کد خبر : 1586

لاغری شکم در شب| روش آسان و فوری برای لاغری شکم در خواب

لاغری شکم در شب| روش آسان و فوری برای لاغری شکم در خواب

لاغری شکم در شب ، چگونه در خواب لاغر شویم؟ در این مطلب با شما درباره اینکه چگونه در خواب لاغر شوید صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

لاغری شکم در شب ، چگونه در خواب لاغر شویم؟ در این مطلب با شما درباره اینکه چگونه در خواب لاغر شوید صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

چگونه در خواب لاغر شویم

آب کردن چربی شکم و چربی سوزی در طول روز و بیداری یک فرآیند طبیعی ست که با مصرف مواد غذایی خاص و ورزش کردن به دست می آید اما لاغری شکم در شب و چربی سوزی در خواب کمی عجیب است. در ادامه می توانید راهکارهایی را مشاهده کنید که به لاغری شما در خواب کمک می کنند.

لاغری شکم در شب با مصرف شیر

طبق مطالعات انجام شده شیر دارای پروتیئن دیر هضمی ست که حدود ۶ تا ۸ ساعت زمان می برد تا هضم و جذب شود. اگر شما شیر را قبل از خواب میل کنید بدن برای هضم پروتئین شیر مجبور به فعالیت شده و متابولیسم آن افزایش پیدا می کند. به این شکل بدن شما در خواب به فعالیت و چربی سوزی ادامه می دهد. مصرف شیر علاوه بر افزایش متابولیسم موجب تقویت عضلات شما هم می شود.

لاغری شکم در شب| کوچک کردن شکم در خواب
  • یوگا نشه فراموش

بهترین راه برای آرام کردن ذهن و رفع استرس انجام تمرینات یوگا در هنگام شب است. طبق پژوهش های انجام شده انجام حرکات یوگا قبل از خواب موجب پیشرفت چشمگیری در کاهش وزن می شود.

ورزش برای لاغری شکم در شب

قبل از رفتن به رخت خواب، ورزش و تمرینات مقاومتی انجام دهید. با انجام این تمرینات در شب، سوخت و ساز و متابولیسم بدنتان افزایش پیدا کرده و زمانی که در خواب هستید چربی سوزی ادامه خواهد داشت و باعث لاغری شکم در شب می شود. برای تاثیر بهتر بعد از تمرین یک لیوان شیر یا یک شیک پروتئین دار مصرف کنید.

برای لاغری در شب بیشتر بخوابید

طبق پژوهش های انجام شده خواب کافی به کاهش وزن کمک می کند. بی خوابی موجب به هم ریختن هورمون لپتین و گرلین که مربوط به تحریک گرسنگی و احساس سیری هستند می شود و اشتهای شما را افزایش می دهد. اگر شما خواب به اندازه و عمیقی داشته باشید مقدار ترشح هورمون گرلین که مربوط به احساس گرسنگی ست کاهش پیدا می کند و شما کالری کمتری را وارد بدن خود می کنید.

معجون لاغری سریع شکم در شب

اگر به دنبال معجونی برای سم زدایی و چربی سوزی بدن خود هستید همین الان دست به کار شوید و با مخلوط کردن چند ماده ی در دسترس یک نوشیدنی عالی درست کنید. ۲ لیوان آب را با ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک دسته جعفری، ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین، ۱ قاشق چای خوری زنجبیل، آب یک لیمو ترش و ۱ قاشق چای خوری عسل طبیعی درون مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید. این معجون را قبل از خوابیدن میل کنید تا بدن در هنگام خواب به چربی سوزی ادامه دهد. در صورت بارداری و شیردهی و داشتن بیماری خاص آن را با احتیاط و اطلاع پزشک مصرف کنید.

روزه در هنگام خواب

یکی از راه های کاهش وزن، روزه گرفتن در هنگام خواب است. یعنی شامتان را ساعت ۷ شب میل کنید و صبحانه را هم بعد از ۷ صبح بخورید تا حدود ۱۲ ساعت بین وعده های غذایی شما فاصله بیفتد. طبق تحقیقات انجام شده ۱۲ تا ۱۶ ساعت گرسنه ماندن و غذا نخوردن به کاهش وزن کمک می کند همانند زمانی که روزه می گیرید اما می توانید این روزه را در هنگام شب بگیرید تا راحت تر بتوانید تحمل کنید.

لاغری در شب با مصرف بابونه

خواب عمیق و کافی به کاهش وزن بدن شما کمک می کند زیرا موجب کاهش استرس و اضطراب که از عوامل چاقی هستند می شود. چای بابونه موجب بهبود خواب و کاهش ناراحتی های گوارشی می شود و شما می توانید با مصرف آن گامی مثبت به سوی کاهش وزن بردارید.

مصرف پنیر

یکی دیگر از مواد غذایی که می توانید قبل از خواب مصرف کنید پنیر است. پنیر دارای تریپتوفان اسید آمینه است و انرژی خوبی دارد. با مصرف پنیر در طول خواب احساس گرسنگی نمی کنید و بیدار نمی شوید، در نتیجه کیفیت خواب شما در سطح بالایی می ماند و خواب خوب دشمن اضافه وزن و چاقی ست. از طرفی با مصرف پنیر قبل از خواب، در وعده صبحانه زیاده روی نمی کنید و کالری زیادی در شروع روز وارد بدن شما نمی شود.

تلفن همراه ممنوع

یک ساعت قبل از خواب گوشی تلفن را کنار گذاشته و دیگر به صفحه ی آن نگاه نکنید زیرا نور انتشار یافته از صفحه ی موبایل باعث کاهش سطح ملاتونین در مغز شده و شما را بی خواب می کند. چاقی و اضافه وزن هم از عوارض بی خوابی هستند پس این عادت غلط را ترک کنید.

کدو تنبل کم کالری

اگر به دنبال یک شام با کالری پایین هستید، ما به شما پوره کدو تنبل را معرفی می کنیم. برای درست کردن این پوره، تکه های کدو تنبل را بدون استفاده از روغن درون سینی فر چیده و کمی آب هم بریزید. روی سینی فر را با فویل آلومینیومی پوشش دهید تا تکه های کدو با بخار آب پخته شوند. بعد از پخت گوشت کدو تنبل را با قاشق خارج کرده و درون یک غذاساز بریزید تا پوره شود.

دوش آب گرم قبل از خواب

یکی از عاداتی که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، دوش گرفتن قبل از خواب است. دوش آب گرم موجب رفع گرفتگی عضلات و آرامش ذهن می شود و شما را برای یک خواب باکیفیت آماده می کند.

لاغری شکم در شب با مصرف دمنوش

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس و نعنا فلفلی برای قبل از خواب گزینه های مناسبی هستند و به داشتن خوابی بهتر کمک می کنند. علاوه بر این بسیاری از دمنوش های گیاهی خاصیت چربی سوزی دارند و احساس گرسنگی را سرکوب می کنند و به لاغری شکم در شب کمک می کند. همچنین مصرف دمنوش مریم گلی در شروع شب و حوالی ساعت ۹ به خوابی عمیق و آرام کمک می کند.

شام سبک

از مصرف غذاهای چرب و سنگین در هنگام شب خودداری کنید زیرا موجب افزایش فعالیت معده و کاهش کیفیت خواب و گاها بی خوابی می شود که با چاقی در ارتباط است.

ماساژ شکم در چین

چینی ها ماساژی را قبل از خواب و بعد از بیداری انجام می دهند که موجب آب شدن چربی های شکمی می شود. اطلاعات کامل درباره این ماساژ را در لینک زیر مشاهده کنید.

کافئین ممنوع

از مصرف قهوه و چای و مواد غذایی حاوی کافئین در هنگام شب و قبل از خواب خودداری کنید زیرا موجب بی خوابی می شوند. شکلات هم از این قضیه مستثنا نیست و دارای کافئین است.

خوردن ماست قبل از خواب برای لاغری شکم در شب

بسیاری از افراد عقیده دارند که مصرف ماست قبل از خواب برای بدن و کاهش وزن مفید است پس این ادعا را با هم بررسی می کنیم. ماست سرشاز از ویتامین و مواد مغذی و پروتئین است و کلسیم موجود در آن به رفع بی خوابی کمک می کند اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

ماست با شام

مصرف ماست همراه با شام توصیه نمی شود. بهتر است که شام را در شروع شب میل کنید و ماست را به عنوان میان وعده قبل از خواب مصرف کنید.

ماست کم چرب یا پر چرب ؟

برای قبل از خواب بهتر است که از ماست کم چرب استفاده کنید زیرا کالری کمتری دارد و مناسب تر است.

بهبود خواب

اسید آمینه تریپتوفان موجود در ماست موجود افزایش سروتونین و ملاتونین در مغز شده و به کیفیت خواب شما کمک می کند.

پروبیوتیک ها

ماست باکتری های مفیدی به نام پروبیوتیک دارد که نقش مهمی را در هضم غذا ایفا می کنند و در صورت مصرف متعادل مشکلات گوارشی شما را کاهش می دهد.

عضله سازی

پروتئین موجود در ماست به عضله سازی در بدن شما کمک می کند. با مصرف ماست قبل از خواب عضله ها بازسازی می شوند.

سیر در شب برای لاغری شکم

یکی دیگر از موادی که می توانید برای چربی سوزی بیشتر در هنگام شب مصرف کنید سیر است. بسیاری از افراد عقیده دارند که سیر را باید ناشتا مصرف کرد و بعضی دیگر می گویند آخر شب زمان مناسب تری برای جذب مواد مغذی سیر است.

ناشتا یا آخر شب ؟

مصرف سیر هم به صورت ناشتا و هم قبل از خواب مفید است و انتخاب روش مصرف آن به سلیقه ی شما بستگی دارد اما اگر از بوی سیر بدتان می آید بهتر است که صبح آن را مصرف کنید.

سرکوب اشتها

مصرف سیر برای جلوگیری از پرخوری مفید است زیرا اشتهای شما را سرکوب کرده و هورمون لپتین را فعال می کند. لپتین کنترل کننده ی اشتهاست و هورمونی ست که پیام سیری را ارسال می کند. پس در وعده ی شام از سیر استفاده کنید.

چربی سوزی

با مصرف سیر سوخت و ساز و متابولیسم بدن شما افزایش پیدا می کند. زمانی که متابولیسم بدن شما بالا برود، چرخه ی چربی سوزی شروع به فعالیت می کند و چربی های انباشته شده از بین می روند. سیر را هم می توانید در غذاهایتان اضافه کنید و هم می توانید به سالاد بیافزایید.

منبع: الانت
ایتا رژیم نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

عضو کانال ایتا شوید